Stránka 3 z 4

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 12 srp 2009, 21:42
od Phrz
u X14XE to citim na rozjezdu ale jak se to dostane do otacek tak bezproblemu, horsi je to kdyz se to nalozi 4 lidi + kufr po sklo plnej, tak to na dalnici do kopce nezrychluje ale jen drzi rychlost

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 19 srp 2009, 09:38
od zdenekp
Připojím se se svým problémkem do vlákna...
Mně se při zapnutí klimy nijak znatelně otáčky nezvýší (pozorováno při stání v klidu). V čem by mohl být problém?
Jinak klima klimí, spotřeba se zvedne (při zahřátém motoru) z 0.9l/hod na 1.2-1.3l/hod.
Hučení neřeším, ikdyž taky občas slyším. Není to takový ten zvuk jako když je málo chladiva v systému, ale spíš jako ventilátor, který by šel za otáčkama motoru.

Předem dík za rady ohledně těch otáček...

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 19 srp 2009, 10:01
od Salám
Jaképak rady?
Pokud to chladí a není s tím žádný jiný problém tak co víc chtít? :roll: na otáčky se vybodni

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 19 srp 2009, 10:02
od zdenekp
No je to fakt, jde jen o volnoběh, ale i tak. Raději bych to měl v cajku :)

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 19 srp 2009, 11:07
od Shimmeron
Zdar, ono nemam zafu ale na astre 1.4 twinport tak ked pustim klimu tak huci to je normalne to kazda, sice ne nejak strasne hlasno, a potom otacky sa zvysia, to neries, sak zapoji sa dalsi spotrebic do systemu tak sa zvysia otacky aby nebol pokles napetia :? a btw v sobotu idem na spis a do svk raja 5 ludi v aute a kufor plny po sklo tak to som zvedavy co povie na pustenu klimu to auto :lol:

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 19 srp 2009, 12:20
od palix
Mne sa za voľnobehu ani nejako nezvýšia otáčky. Nejakú hluk sa zvýši, ale aj chladničku počuť, keď chladí ;). Spotreba neviem...;)

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 19 srp 2009, 13:06
od SPiT
Z mojich skusenosti je klima na Z14XEP v nizsich otackach ucinna motorova brzda. :roll:
Vo vyssich otackach a pri plynulej jazde je to OK, ale v meste to vyslovene obtazuje.

Ked to porovnam s VW 1.4 16V 55kW, tam som klimu skoro vobec necitil. Neviem ako to sudruhovia z NDR dokazali.

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 19 srp 2009, 13:56
od Joska
tak to nevim čím chladím já, nebo kde je zakopanej pes, je pravda, že Astru doplnuju mimo servis,
takže otázka, kolik chladiva tam příjde??? dle krátké domluvy s mým sevisákem tam dáváme 800g(dělá mě to člověk, co dělá klimatizace a chladáky - strojní...(takže vakuování atd..))
nebudu ze sebe dělat odborníka, ale řídím(krom jiného) chlaďáky ve firmě - asi to bude jiný systém, protože v autě se mění otáčky
ale kompresor by 100% neměl dělat žádný hluk (přes motor by jste ho asi slyšet neměli - ne nijak hlučně...) (větší kravál mi dělá větrák do interiéru..)tu dýzu už vůbec ne...
musím uznat, že mě nijak zvláště nechladí, taky ji nemám moc rád, (ale jak bylo psáno: rodina je rodina) a na výkonu jsem extrémní změny opravdu nezpozoroval - asi na to nejsem citlivý..nebo nejezdím do kopce?? - ale možná je to tím, že je 800g je málo(??), a přeci jenom něco málo už uniklo...(nebo je kompresor vyběhanej-ale fakt nevím jakej tam je a jeslti to není kravina)

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 19 srp 2009, 14:37
od Joska
No tak budu za chytráka, ale je to bez záruky,
kompresor by měl ten nejhlučnější - tedy písťák - ale na své teorii nic neměním, o hluku by se němělo mluvit, hučení to ano, slyšet v autě..to sotva (ve srovnání strojní chlaďáky (300kW) slyšíte ventilátory, ale sepnutý kompresor jen z boku chladáku, hlubší zvuk, ale stejně se radši koukám na displej jeslti jede...)
a 750g na vůz...(množství objem chladiva...)
tzn, u mě je něco špatně...ale na klima to nejede...hrozný přístup já vím...

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 20 srp 2009, 11:34
od palix
SPiT píše:Z mojich skusenosti je klima na Z14XEP v nizsich otackach ucinna motorova brzda. :roll:
Vo vyssich otackach a pri plynulej jazde je to OK, ale v meste to vyslovene obtazuje.
Na voľnobehu sa otáčky enzvýšia, ale ako motorová brzda funguje aj mne. Našťastie je tlačidlo umiestnene v dosahu prsta ruky položenej na radiacej páke.. Pri rozjazde, ak potrebujem viac výkonu, klímu vypnem. Pri zaradenej 1 - len ťuknem prstom do tlačidla a ideme... Potom zapnem napr pri radené 3-jky ;)...

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 20 srp 2009, 11:37
od brhy
ked zapnem klimu naplno tak mam pocit ze jazdim s 1.4kou a nie s 2.2 kou :D

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 20 srp 2009, 11:45
od zdenekp
Myslel jsem, ze klima ubira vykon nezavisle na tom, zda ji mam na plno ci ne...?
Myslel jsem, ze rozdil je jen v otackach ventilatoru, ktery mi to fouka dovnitr.
Je tak, nebo neni?

(edit: jenze myslet znamena ho*no vede, ze... :roll:)

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 20 srp 2009, 12:06
od Salám
Klima nejde dát na plno nebo na půl..buď je zapnutá nebo ne.. :wink:
brhy: kecýý v normálním provozu tu klimu nemůžeš u 2.2 poznat.. :?:

Jinak máti má mazdu 3 s motorem 1.4 a tam ta klima jde citit na výkonu minimálně..mnohem míň než byla cítit na X16XEL.. OPEL no :lol:

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 20 srp 2009, 12:15
od brhy
Salám píše:Klima nejde dát na plno nebo na půl..buď je zapnutá nebo ne.. :wink:
brhy: kecýý v normálním provozu tu klimu nemůžeš u 2.2 poznat.. :?:

Jinak máti má mazdu 3 s motorem 1.4 a tam ta klima jde citit na výkonu minimálně..mnohem míň než byla cítit na X16XEL.. OPEL no :lol:

klima zapnut ventilos na 4 a ide to ked mas v meste 35 stupnou a zapnutu klimu tak skus si dat plny za 3 a uvidis ten rozdiel :lol:

Re: Klima vs. vykon

Napsal: 20 srp 2009, 12:31
od Hribek
Nesmysl u manuální klimy je úúplně jedno na kolik je ventilator a jesti ovládání teploty je na min nebo na max. Klima prostě jede, nebo nejede.