Stránka 3 z 5
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 27 čer 2009, 07:51
od Trdlo
Arwy: Taky jestli jsi si všiml, tak jsem napsal - zjednodušeně se dá říct.... Neřekl jsem že to je jednoznačně. Ono vypsat to tu do detailu, na kterém motoru to jde, na kterém ne včetně zkušeností by bylo dost složité a navíc se ti vždy stejně najde někdo, kdo ti řekně mám to a to a jde po zaslepení i bez přehrání softu.... Od toho tu je téma, kde si to uživatelé píšou...
Jinak s tebou naprosto souhlasím, že zaslepení egru RJ pozná.

De facto se dá říct, že já jsem celkově odpůrce zaslepování....
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 27 čer 2009, 09:21
od Mitom
Tak na me dotazy krome jednoho jste mi odpovedeli, tak vam vsem moc diky

Jeste kdyby mi nekdo strucne a polopaticky rekl, jak vlastne pracuje ten muj EGR, kdyz v sobe nema zadnou civku (jen tu pruzinu) a co se stane, kdyz do te tenke hadicky pusti vzduch...pisu to asi blbe, ale myslim, ze muj problem asi nebude EGR, protoze ta "tycka" chodi, ale mozna jeden z tech 2 ventilu, ktere jsou pripojeny pres T kus na konci te tenke hadicky vedouci z EGR...no jak to vse zjistit

Snad se neco ukaze na diagnostice u kamose, kde jedu v pristim tydnu.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 27 čer 2009, 11:38
od Arwy
Kraken píše:Arwy: Čital som aj iné témy o EGR, čo sú tu ... ako skončil výskum potenciometra na EGR plynulá regulácia či nie ?
V el. schéme je výstup B,C,D nakreslený ako potenciometer (tiež si kladiem otázku ako tappaja: načo to tam je).
Solenoid je len ON alebo OFF. Nevidel som teda vnútro ventila, ale aj tá ihla, čo je vo ventile, nie je prispôsobená na nejakú plynulú reguláciu. Ak sa len trochu pohne, ventil je otvorený, absolútne nie je podstatné, či je milimeter alebo dva dovnútra.
Cievka EGR je spínaná pulzne (možno to nie je presne odborný termím) a tým RJ motora vie EGR otvárať "plynulo". Podľa potreby si reguluje množstvo výfukových splodín prepúšťaných späť do sania. Ako spätné hlásenie sa používa ten potenciometer. Ale ako som už napísal RJ si to ešte pravdepodobne sleduje - overuje aj cez podtlak v saní.
Aktualizáciou softvéru RJ je možné recilkuláciu znížiť až o cca 50%, prípadne úplne vylúčiť z činnosti za súčastného dodržania emisných limitov. Nejde to však u všetkých motorov a to aj pri rovnakých typoch. Na mojej Z14XE sa to nedá, ale tu na fóre odzneli informácie že sú aj Z14XE od výroby bez EGR. Pravdepodobne majú nejakú konštrukčnú zmenu v motore, prípad. iný typ katu.
Trdlo píše:Arwy: Taky jestli jsi si všiml, tak jsem napsal - zjednodušeně se dá říct.... Neřekl jsem že to je jednoznačně. Ono vypsat to tu do detailu, na kterém motoru to jde, na kterém ne včetně zkušeností by bylo dost složité a navíc se ti vždy stejně najde někdo, kdo ti řekně mám to a to a jde po zaslepení i bez přehrání softu.... Od toho tu je téma, kde si to uživatelé píšou...
Jinak s tebou naprosto souhlasím, že zaslepení egru RJ pozná. De facto se dá říct, že já jsem celkově odpůrce zaslepování....
Klídek, nemyslel som to v zlom, len som doplnil presnejšie info. Bolo by super ak by GM aj v Európe umožnil každému si skontrolovať či aj pre jeho typ motora je k dispozícií novší softvér a tento si aj následne zakúpiť (
http://tis2web.service.gm.com/tis2web ). Bohužiaľ nedá sa to, pokiaľ človek nemá prístup na
https://www.gme-infotech.com/info.html?language=10 . A v servise ti to nik zadarmo zisťovať nebude.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 27 čer 2009, 11:46
od pepik
kamos si to nedavno delal na VW pasatu nejdriv si to chvaalil zaach to ma dobrej a to zrychleni je taky dobry ale ted stim maaa hrozny problemy

porad naka vec ( ted nevim jaka) se kvulu tomu kazi a porad mu to tam pise neco o emisich takze furt nadava

Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 28 čer 2009, 09:59
od Marian
Včera jsem také zaslepil na Z16XE a zatím najeto 10 KM

a nesvítí

(ani nesvítila před zaslepením). Když jsem zaslepil před rokem mrtvej EGR tak chyba vyskočila hned. Takže jak už je napsáno EGR musí být před zaslepením funkční. Jinak co jsem vypozoroval za těch 10 km tak se mě zdá že motor je klidnější a to hlavně třeba na 1 nebo na 2 bez plynu. Když jsem namontoval nový ventil tak to mělo snahu pocukávat a teď parádička. Až najedu víc tak napíšu.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 08 črc 2009, 15:17
od Mitom
Tak ten EGR je zrejme v poradku a ja jsem zase na zacatku

Nechal jsem si udelat kompletni diagnostiku a toto je hlavni chybova hlaska:
Typ zavady:
Recirkulacni system vyfukovych plynu
...dale jeste v pameti byly chyby:
P1125 (zavada neni momentalne detekovana)
P0400 (zavada neni momentalne detekovana)
EGR byl vycisteny, oranzova kontrolka s bleskem se po prohrati motoru celkem pravidelne rozsvecuje (za studena ani ne, az po dosahnuti neco pres 80°C), auto netahne a ted kdyz jsem jel od kamose se mi zdalo, ze to uz netahne ani tehdy, kdy kontrolka nesviti...jakoby vubec nenajizdelo turbo

Kurde tak co ted s tim, do Opel servisu se mi s tim teda vazne nechce

Tady v prispevku
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=13885 byl problem se zaseklym solenoidnim ventilem, muze mi nekdo poradit, jestli toto muze byt pricinou i u me, kde ten ventil vlastne je a jak to nejjednoduseji proverit? (nahradni ale nemam).
Nebo jeste jinak, neni tu nahodou nekdo z okoli OV, kdo by mi to dal dokupy? Myslim levneji nez v autorizovanem servise Opel
PROBLEM RESIM ZDE, TAK POKUD PRO ME MATE TIPY, POKRACUJME TADY:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=14000
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 13 črc 2009, 21:38
od denizuko
tak jsem dnes na své astře 1.8 (X18XE1) vyndal EGR ventil a chtěl jsem se zeptat,jakou silou má jít u demontovaného ventilu posouvat jehlou, pokud se tedy jehlou rozumí kužel na zpodku ventilu,který má zploštělou špičku.Mě nejde vůbec,je furt zavřený a nejde s ním hnout.Pokud je zadřený je ale zajímavý.že mi to nikdy žádnou chybu nehlásilo. Chci ho zaslepit,má tedy cenu ho vůbec zkoušet rozhýbat?
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 13 črc 2009, 23:17
od denizuko
pomůže někdo?
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 14 črc 2009, 00:02
od vasekpetr1
Nejlépe přivést napětí 12V na tuším, že vnější kontakty cívky (vniřní 3 kontakty by měly být polohy jehly). Jehla vyskakuje ven a pod napětím chodí lehce. Bez napětí jsem ji také nemohl vytáhnout. Nutno odzkoušet, pozor na zkrat.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 14 črc 2009, 00:07
od casper2
...mno já to u svého zadřeného EGRu nerozchodil ani tím napětím...prostě jsem si musel sehnat jinej...jinak je dobrý tu jehlu občas prostříknout nějakým přípravkem na rozpouštění karbonu...i u funkčního preventivně. Pokud ti neháže žádnou chybu (nic nesvítí) tak na to prď a zaslepuj

! Jak už tady bylo X-krát řečeno i zaslepený EGR musí být funkční jinak budeš jezdit s rozsvícenou kontrolkou

Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 14 črc 2009, 05:10
od denizuko
Tak na to procvičení kašlu,zřejmě funguje,takže jen prostříknu a zaslepím mezi blokem a kolínkem,díky.
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 14 črc 2009, 22:07
od denizuko
Tohle je těsnění mezi kolínkem a blokem.V záslepce udělám jen díry na šrouby. Je to tak správně nebo se jeden otvor nechává?
Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 14 črc 2009, 23:16
od mexxo
denizuko píše:V záslepce udělám jen díry na šrouby.
Presne tak je to správne.

Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 14 črc 2009, 23:23
od Trdlo
Ne vždy. Pokud jde o egr, kde se jehla vysouvá ven, musí se udělat závrt pro jehlu.

Re: Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 14 črc 2009, 23:29
od mexxo
Jasné, píšem rýchlejšie ako myslím

. Je moc hodín

. Ja som zalepoval medzi blokom a kolienkom, bez otvorov.