Stránka 3 z 4
Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 01 dub 2009, 08:23
od Zralok
No žádná sláva to nebude nějakej Solid za pár kaček, ale tak nějak jsem si říkal že pro moje potřeby právě na zjištění anomálií to stačí.
Je to tenhle:

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 06 kvě 2009, 13:46
od norinco
Tak dneska ráno cestou do práce se mi taky rozsvítila v mé Astřičce (1,6 16V r.v.00) kontrolka dobíjení. Moc jsem si toho nevšímal, ale po pár minutách přestal jít posilovač řízení a zatočit na kruháči byl doslova boj. Po cca 10 minutách jízdy se začaly rozsvícet kontrolky airbegů, elektroniky motoru, abs a pak se zbláznily i ručičky na budíkách. No a pak to mělo rychlej proces, astra čtyřikrát poskočila a dál už se nejelo. Takže jsem v dešti zastavoval auta, kdo by mě byl ochotný odtáhnout do servisu... No prostě zlej sen. Jsem zvědavej, co všechno v servisu zjistěj

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 06 kvě 2009, 13:51
od Salám
Co by měli zjistit..opraví altík a jede se dál

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 06 kvě 2009, 14:06
od tenor
...tak,tak, diodový mostík +generalka altíka/prípadne výmena za nový

mmch., kolko si s ním mal nabehaných km?????
Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 06 kvě 2009, 14:15
od norinco
Mám tu astru po strejdovi (sváteční jezdec), který ji dvakrát lehce nabořil, ale jinak má cca 80tis. km.
Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 13 kvě 2009, 16:04
od norinco
Tak astra už je ze servisu doma. Účet je: oprava altíku 3000, nová batarka 1900, klínový řemen 700,- Tak hlavně, aby to nějaký čas vydrželo...
Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 31 bře 2011, 20:02
od Zralok
Tak uplynuly dva roky a 8 dnů a já dnes chcu jet z práce a po startu mi zůstala svítit kontrolka dobíjení a nešel posilovač tak mi hned došlo - altík

. Tak jsem si na palubním PC - TID od DavidaB naklikal napětí a to bylo 11,8 tak si říkám snad těch cca 13 km domů dojedu. Jak jsem jel tak se to postupně zvedlo na 12,0 chvilkama 12,1 ale víc ani ň. Dojel jsem domů, šel pro měřák a při vypnutém motoru tam bylo myslím 12,37 a po startu na volnoběh tam bylo 12,25 a ani se to nehlo. Tak jsem baterku vytáhl a dal ji doma na dobíječku ať je plně dobitá a dojedu aspoň někam do servisu. Takže nejspíš opět alternátor a já musím sehnat nějakou dobrou duši která by mi pomohla ho vytáhnout (upřímně - spíš vytáhla). Tak kluci Ostraváci ke komu bych mohl dojet?

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 31 bře 2011, 20:08
od masha
Stejnej problém jsem měl nedávno... Občas problikávala kontrolka dobíjení tak sem dělal jakože nic

... Ráno přijedu do práce v pohodě akorát to trošku smrdělo ale řikal sem si že tam asi umřela lasička nebo co... a večer po práci už jsem to nenatočil ani neodemkl nic... Odtažení do servisu a druhej den sem měl auto v pořádku zpátky.. Probáhl repas altíku (diody a já nevim co všechno).. Cena opravy 1900,-Kč a v pohodě

)...
Ten típek za 7tis mi docela rozesmál

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 31 bře 2011, 20:09
od denny
Tak to je smůla

.Hele,kdyby byla oprava nějak drahá,vezmi klidně tento nový,mám je odzkoušené,fungují.Jsou včetně nové vakuum pumpy.Blbě se to posílá,ale máš u mě 15ˇ% dolu.
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;9 ... ST=0|LNG=0|
Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 31 bře 2011, 20:32
od Zralok
No uvidíme hlavně musím zajet někam kde se altík vytáhne (k tomu karosáři jako před dvěma lety už nejedu

) Jinak našel jsem tady na fóru že občas to (ale to už asi musí být vyjímečné štěstí) je kvůli špatnému ukostření, to se dá zjistit jak? Mě celkem překvapilo že jsem dojel v pohodě auto odstavil a po startu prostě kaput. Před dvěma roky to fluslo během jízdy. Ale teď si uvědomuji buď na tom samém místě nebo o jedno vedle mi před nějakou dobou umřel i startér tak tam bude asi nějaká špatná zóna
No ale nenadělám nic. Před 14-ti dny u Tebe Deny Astrule dostala hoooooodně velkou finanční injekci (a skvělý servis) no a takhle se odvděčila.

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 31 bře 2011, 20:53
od Lucky
Zkusil bych nejdříve poptat starší. Tady na fóru je spousta lidí co by ho mohla mít.
Když budeš mít štěstí vydrží ti dlouho a tvůj starý dáš na repasi do zálohy. Jen nápad.
P.S. Výměnu podle knihy Jak na to určitě zvládneš.
Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 31 bře 2011, 22:53
od Zralok
Kniha je pěkná, ale nářadí spíš nenářadí co mám doma, myslím že i má zručnost a taky možnost zvednutí max. na jednom heveru a to někde na parkovišti je spíš proti.
Edit: Tak mi to nedalo a do chytré knihy jsem koukl ale kluk Etzoldů nějak na motor od japončíků pozapomněl, výměna pro 1,7DTi Y17DT tam popsána není, ale když jsem koukl na tabulku poruch tak můj příznak: kontrolka dobíjení svítí i při zvýšení otáček - možnosti: přerušené budicí vinutí - vyměnit rotor by bylo asi to nejhorší, další možnosti - regulátor, uhlíky, volný řemen (to myslím není pohledem i pohmatem jsem ho kontroloval) nebo přerušené vedení mezi regulátorem a alternátorem. Minule to byl diodový můstek a tam je příznak trochu jiný tak můj čistě laický tip že by to už uhlíky po 205tis km měly za sebou?
Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 01 dub 2011, 12:16
od Luboš X17DTL
No potěš pánbůh. Demontáž altíku je porod na dvě hoďky doma v garáži bez heveru. Raději to někomu dej, pokud nejsi trochu vybaven.

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 01 dub 2011, 13:04
od Zralok
Už jsem se domluvil s jedním mekanikem co mi vytahoval už startér že snad v pondělí budu moct přijet a buď mi ho dá tam kde byl na repasi i ten startér nebo kdyby to tam nešlo tak mi ho prostě vytáhne a já ho někam zavezu.
Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad
Napsal: 11 dub 2011, 08:36
od Zralok
Takže tentokrát to pro změnu bylo téměř to samé jako minule. Diodový můstek, nějaká ložiska a simerinky a navíc prdlo gufero vakuové pumpy takže protékal olej z pumpy do altíku. Cena celkem včetně práce 3200,-.