Stránka 3 z 5
Napsal: 03 úno 2006, 14:20
od tokin
Mě také ne, kor teď v zimě. Po ujetí 15 km mi ukazuje teplota motoru kolem 60, ohřeje se dále až potom. Teplý vzduch ale opravdu fouká již po ujetí 4 km, topí bezvadně. V servisu u Opla mi řekli, že je to normální, termostat je O.K.Je to autorizák, tak jim věřím, u nich je to naopak, co můžou hned by měnili, takže asi je to opravdu tak.
Napsal: 03 úno 2006, 15:09
od din
jj, to mas pravdu - aj u nas su taki majstri, ze by hned vsetko vymenili

......pozri, vybrat termostat a zmerat pri akej teplote ho otvara zase nie je az taky problem, takze ked sa nastvem, tak to vyhodim von, a vyskusam. O priebehu experimentu budem informovat aj s fotodokumentaciou.

Napsal: 03 úno 2006, 18:55
od rally
Aj mne trva cca 15km kym mi stupne rucicka teplomera a taktiez sa mi nezahrieva na 90°C.Drzi sa vzdy okolo 80°C a termostat mam dobry.Pravdepodobne to bolo takto konstruovane.
Mimochodom ten maz v oleji mam aj ja.Davam tam Elf 10W-40
Napsal: 03 úno 2006, 19:54
od TOMHAJ
no,nevim,myslim ze by 90 stupnu byt melo,otazka je,zda to tento motor v techto mrazech zvladne....ja v lete na "skoro" devadesatku jedu(myslim stupnu) -)
Napsal: 03 úno 2006, 21:47
od din
No, podla mna by bolo dobre zozbierat nejake informacie ohladom teploty dosiahnutej pri prevadzke nasich astriciek. Keby tam boli udane aj motory, tak to by bolo super.
Ci to bolo tak navrhovane schvalne, to neviem, ale nevylucujem to.

Napsal: 05 úno 2006, 14:39
od TOMHAJ
mluvil jsem s kamosem-10let delal v autorizaku a prej 90stupnu ma byt,nevim....
Napsal: 05 úno 2006, 20:13
od YANEK

no taky mám furt přez 80 a v pohodě

Napsal: 07 úno 2006, 12:20
od tokin
Takže, právě jsem se vrátil z Kladna z Opla, napíchli mi diagnostiku a nic, termostat je O.K.Při otázce proč si myslím že by měl být K.O. se jen zasmáli.Opel má dělán motor tak aby se nejdříve zahřál vnitřní okruh cirkulace, kde je mimochodem i topení(proto topí už cca po 2-3km) a teprve potom se otvírá termostat. Jakmile se otevře, studená voda zchladí motor a tudíž ručička termostatu nestoupá výše(čidlo na teplotu chlad.kapaliny je prý umístěno na vnějším okruhu).Po ohřátí vnějšího okruhu(nyní v zimě to je zmiňovaných 10 km)se teprve začíná hýbat.Samozřejmě záleží na stylu jízdy ale byli bychom autovrazi, pokud bychom motor za studena hned honili do otáček.Navíc mi řekl, že v žádném případě se nemá deklovat chladič(oblíbený karton před mřížkou), vozu to uškodí a neprospívá, necirkuluje tam vzduch, motor je sice dříve ohřátý ale je zde šancě na uvaření motoru, mpokud se bude stát a nestihne to sahara ochladit.
No, toť mé zjištění, prosím o názory na toto.
Dík
Napsal: 07 úno 2006, 14:01
od din
No, to je vsetko sice pekne, ale nemyslim si, ze by som mohol uvarit motor pri vonkajsej teplote -20* aj ked mam pred chladicom karton. Akonahle spadnu teploty na -10* tak ho dam prec.
Otazka: co je lepsie pre motor? a) prejst vzdialenost 3 km na studenom motore (ani sa nestihol zahriat) b) prejst tu istu vzdialenost s kartonom a mat motor ako tak zohriaty?
Tu sa jedna o kratke vzdialenosti (napr. prejst z jedneho konca mesta na druhy (male mesto) )
Turbo a chladic oleja to neovplyvni, lebo prave v tej casti nemam karton.
No, je to osemetna situacia, ale ja asi ostanem pri tomto druhu riesenia problemu - pretze jazdit so studenym motorom nie je ziadna vyhra.

Napsal: 07 úno 2006, 16:48
od tokin
Pokud jezdíš jen přes malé město a ne na velkou vzdálenost tak karton jistě neuškodí.Na delší vzdálenost je to otázka.Já jezdím těch 15 km tam a zpět, takže asi dám spíše na radu odborníka.Tedy jestli to je odborník.Napsal jsem to sem spíše o vaše názory na jeho řešení.
Napsal: 07 úno 2006, 18:41
od manli2
karton a přehřívání možná na dálnici a tak snad vidim co mi ukazuje teploměr ne....... a sahara to jistí ......
Napsal: 07 úno 2006, 20:07
od din
Ved to, keby som to nahanal do kopcov alebo by som valil po dialnici v kuse 170km/h, tak by sa to urcite zacalo prehrievat..Ale ako vravi (manli2) oko nepusti a budicek nie je zas tak maly, ze by som nevedel odcitat teplotu

Napsal: 07 úno 2006, 21:27
od Defender
Tak jste mi udělali radost, že můj odhad ohledně šlemu na měrce oleje byl správný. Měl jsem ho tam taky, podotýkám kosa jak v pr****, krátký trasy kolem 5-6km po Praze a to jsem původní olej vylil a celý jsem to před naplněním Valvoline 5W40 proplách. Takže máte dalšího šlemáka do party. Čus Astrani.
AstraG 1,6 16V 1998
Napsal: 17 úno 2006, 13:11
od TOMHAJ
ok,chlapy,oteviram nove tema,Jak je na tom astricka pri razeni...prijdete opet
problémy s čidlem teploty
Napsal: 23 úno 2006, 22:55
od SnowMan
Zdravím sice jsem kuli tomu založil nove tema v ELEKTROINSTALACI ale tady se to robíralo. Víte a vy to určitě víte

, kde je čidlo chladící kapaliny u X16ZSR protože se mi zdá že na termostatu nejni
