Stránka 20 z 27
Napsal: 03 kvě 2008, 08:54
od Gallo
Bukac píše:Jocker píše:Předem upozorňuji že v tomto příspěvku píšu subjektivní pocity a vypozorované fakta....ne všichni musí souhlasit .....
1. Jízda do kopce na Vinohrady v Brně směrem ze židenic (brňáci ví)
Tento kopec jezdím velice často, je tam 60ka....před chipem jsem se na aktuální spotřebě, kdy se znažím udržet konstantní rychlost, nedostal na 4.rs pod 10,8l (podle pal.pc)
Po chipu jezdím do kopce stále 60km/h ale auktuální spotřeba klesla na 9,5(podle pal.pc)
2. chod motru
nevím jak to vysvětlit ani se o to nepokouším....ale před chipem jsem měl pocit že po ránu, když jsem nastartoval auto měl motor takový hrubý chod (po zahřátí OK), teď se mi zdá že motor v této situaci ztichl a jeho chod se mi zdá více kultivovaný.
To samé platí při jízdě (přítulka říká že to auto je nějaké tišší).....
3. dálnice
Jízda po dálnici ve 4 lidech a plným kufrem je o hodně příjemnější, auto je živější snadněji lze udržet konstantních 130-140....
!!!!NIKOHO NEPŘESVĚČUJU ABY CHIPOVAL JSOU TO JENOM MOJE POZNATKY!!!!!
Díkas Jokere

JSme rád že jsi spokojený.
Já lidem říkám při čipovaní atmosféru že spotřeba zůstává plus mínus stejná - je tak Jokere ?? A ostatní ?? Ovšem díky OPTIMALIZACI - na nizsí eisní limity z výroby docháyí k reálnému navýšení spotřeby - proto po CHIPU - kde se odstraní tato OPTIMALIZACE dojde opravdu při "normální" jízdě ke snížení spotřeby - třeba jen o .2 litry na sto -ale vem to z této stránky - lepší ízdní vlastnosti, potenciální nižší spotřeba versus horší jízdní vlastnosti a vyšší spotřeba...... volba jenakaždém jednotlivci

Já to chci taky vyzkoušet kua:((
Ach jo...
Napsal: 03 kvě 2008, 09:07
od Prouza
Bukac píše:Prouza píše:Přesně to potřebuju.

Kdo to dělá v okolí Prahy? ...a cena? Díky...
Cece to faktnetuším kdo to dělá v okolí Prahy. Já tam sem tam jezdím ale nepravidelně a 1,4 tu určitě nemám ještě spočtenou takžu u me by to bylo na dvakrát a tím pádem na dlouhé lokte. Kdyby jste se tam dali dohromady aspoň tři tak to na dvakrát otočím. Jo už mi volal nědo že je z Poděbrad a že má Merivu 1,7 DTI a že to chce čipnout a přijel by do Prahy. Tak ještě jednoho splašit a já přijedu

A k otázce jestli to má cenu čipovat a ke komentářům o subjektivním pocitu. 4ipoval jsem Agilu 1,0 tříválec a tam to teda byl hodně veliký rozdíl. A ne subjektivní ale OBJEKTIVNÍ. Není nic jednoduššího než vzít stopky do auta a udělat pár měření O-100 před a po čipu a OBJEKTIVNÍ rodíl je na světě že ???

TOto jsem dělal s TDi Fabií - rozdíl skoro 2 sekund !! U te Agily jsem to nedělal ale ten kluk kterému jsem ji čipoval - Přerov - sám říkal že se to NEHODÍ srovnat.
Já jsem z Jižních čech ale dost často jsem v Praze. Takže ta Praha by byla asi taky nej.
Ok, tak se mnou počítej do fronty!!!
Kolik si mám vlastně připravit? Abych měl rezervu.
Napiš to klidně do soukromé.
Napsal: 03 kvě 2008, 20:24
od AstraDTI
Bukac píše: Hmm zajímavý příspěvek. A kde bere ta ŘJ podle tebe údaje ke spotřebě ?? ASi si je čte z modifikovaných map že ???? NEnínad to když tomu někdo fakt rozumí. Ale to je jen můj subjektivní pocit

Kurnik svezte se vy odpůrci v autě před chipem a po chipu. slovní popis jde to lepe za plynem nejlepe vystihuje skutecnou zmenu v charakteristice motoru.
Vis, bobe, ja jsem jel uz peknou radkou aut pred a po cipu, vetsinou turbonafta. Tam je to casto hodne znatelny ... u atmosferickyho benzinu ale ne. Urcite vis ze se treba u koncernu voli mapa s nejnizsi hodnotou pro dane otacky a kdyz zmodifikujes "drivers will", tak staci pul plynu aby to jelo a clovek si pak rekne ze se auto nedusi ...

Presne takhle se choval ten kousek se kterym jsem jel.
K ty spotrebe - jasne ze se pouzivaj udaje z RJ, tedy z modifikovanejch map, ale jak rikam pockal bych si na tankovani do plny

Pocitam ze spotreba klesne tak o 5 procent, vic rozhodne ne.
Nerikam ze lidi okradas nebo co, mystifikujou temer vsechny firmy na chiptuzing, takze to uz beru jako zvyklost bez ktery to nejde

Sam delam v SW vyvoji, akorat v leteckym prumyslu, takze myslim ze vim o cem mluvim.
Jeste tohle pokud se bavim o 5-10 procentech, tak nemyslim upravu hodnoty v mape, ale vykon/ tocivej moment, coz asi radeji ani nechces vedet kolik to pak prida na vykonu, ze

Napsal: 03 kvě 2008, 20:31
od Frydex
TAK DNESKA JSEM TO PRUBNUL
Stáli jsme na křižovatce vedle sebe. Moje G-éčko (1,7DTi) a Peugeot 206CC 1,6 16V. Zelená a start ve stejnou chvíli. Neujel mi ani o metr do rychlosti asi 130 km/h - pak už nebylo kam zrychlovat. Že jel na plno a dusil to co to dalo, vím na beton. Byl to můj tatík...
Myslím si, že tenhle čip mi bohatě stačí....
Napsal: 03 kvě 2008, 20:37
od Defender
Napsal: 03 kvě 2008, 20:46
od Frydex
Napsal: 03 kvě 2008, 21:00
od AstraDTI
Bukac píše: Kurnik svezte se vy odpůrci v autě před chipem a po chipu. slovní popis jde to lepe za plynem nejlepe vystihuje skutecnou zmenu v charakteristice motoru. JAk to ti lide maji popsat.
Jeste dodam, ze nejlepe vystihuje upravu zmereni - at uz vykon/kroutak, nebo pruzne zrychleni. Ostatni porovnani jsou subjektivni a o nicem nevypovidajici. Pokud mas vzdelani technickeho smeru tak Ti to musi byt jasny. A nepisu to sem jen abych se mohl s nekym hadat. Ja si chipovanim atmosfery prosel pred par lety a ted se snazim predat zkusenost. Pokud se alespon jeden clovek koukne na skutecny vysledek upravy, treba nekde publikovany na webu tak budu spokojenej.
Napsal: 03 kvě 2008, 21:08
od Jocker
Jak vysvětlíš silnější zátah od nižšíh otáček? Vím jak to auto jelo před chipem (15t km) a vím jak to auto jede po chipu. Eště jsi neuvedl jediný důvod proč bys benzín nechipoval. Přijeď do ostravy a svezeš se se Zigim (teda pokud bude ochotný tě svézt) a pak se mnou názor si můžeš udělat sám...
Napsal: 03 kvě 2008, 21:10
od Frydex
Astra DTI: Že ti to tak vadí... Když Ti lidi z toho mají dobrý pocit (jako třeba já) tak to nech být ne. Ty na to máš takový názor, tak nečipuj, no. Ti chcou vyhladit díry v křivce si to prostě nechají čipnout a budou spokojeni. Nemusí to rvát asfalt, ale bude to prostě daleko příjemnější jízda - plynový pedál nebude shnilý..

Napsal: 03 kvě 2008, 21:21
od AstraDTI
Nebavim se o turbomotorech, tam je to bez diskuze. Bavim se o atmosferickejch motorech. Svezt se a porovnavat subjektivni pocit vubec nema smysl, zvlast pokud jsi dopredu presvedcenej ze to prida buhvi kolik koni. Jak jsem psal, vic jak 10 procent ve vykonu to v celem spektru velmi pravdepodobne neudela a 10 procent narust je jen velmi tezko subjektivne rozpoznatelnej. O vyhlazeni krivky 10-ti procenty taky nemuze byt ani rec!!!!
Ja jsem vyraznej objektivni rozdil u benzinu pred/po chipu nezaznamenal - doslo ke zlepseni o 7 procent v pruznem zrychleni. Zprvu se zdalo ze to jede dobre, ale bylo to dany tim, ze jinak motor reagoval na seslapnutiu plynu ...
Napsal: 03 kvě 2008, 21:37
od AstraDTI
Treba tady pred a po uprave 2.0 16v od Forda ...

Vidite tam nekde vyhlazeni der ve vykonu, nebo neco co by se dalo povazovat za vyrazne zvyseni vykonu????
A to se jedna o znamou a velkou firmu s kvalitnim vybavenim a zastoupenim v pomerne velkem mnozstvi zemi. Nevim odkud bere upravene mapy tady Bukac, ale tihle to podle vseho ladi se zpetnou odezvou z mereni ... takze pochybuju ze by nedokazali to co Bukac.
Napsal: 03 kvě 2008, 21:45
od AstraMan
Nechci do toho nějak zasahovat, ale tady snad nikdo nepsal o tom, že by
Bukac dokázal něco co známé firmy ne

... Jinak můj názor na toto snat znáte, tzv. že chip není jako chip
PS: Bukaci možná si příští rok nechám u Tebe taky chipnout, je to za velmi dobrou cenu a zatím dle ohlasů těch, co si u Tebe už nechali chipnout, je požitek z jízdy velmi uspokojivý

Napsal: 03 kvě 2008, 21:49
od Jocker
Stále nějak nechytám účel tvojích příspěvků?
.
.
.
Pokud má někdo otázky k tomu co jsem si nechal provést z motorem, tak to prosím řešme přes SZ...odpovím milerád na jakýkoli dotaz...
Napsal: 03 kvě 2008, 21:51
od AstraDTI
Ja tam jenom nevidim ty hluchy mista a zatah od spodu. Naopak optimalizaci se vetsinou ziska vic ve vyssich otazkach ... Ten zatah odspodu je placebo+ se casto vyuziva modifikace reakce na plyn - tedy ze pri 1/2 plynu to jede jako predtim na 3/4, coz ale s narustem vykonu nema vubec nic spolecnyho.
Muj celkovej nazor na chipovani (kdyz chci vykon, tak si koupim vykonny auto a ne slaby+chip) do toho nepletu. Jen fakta a objektivni mereni.
Ucel mych prispevku: aby si lidi udelali vlastni nazor na vec, aby se koukli i na objektivni fakta a nerozhodovali se na zaklade subjektivnich pocitu nebo polopravd.
Napsal: 03 kvě 2008, 22:09
od AstraDTI
Ale ja v tom problem nevidim si nechat chipnout auto, sam jsem o tom uvazoval - ale nechce se mi auti uz trapit. Ani nerikam ze to Bukac dela spatne (ostatne predpokladam ze je od nekoho kupuje, nebo je nekde stahuje)!!! Jenom rikam fakta. Odspodu se proste vyrazne zvysit zatah nemuze. Proste to v 99 procentech u podobnejch motoru nejde, to je cely. To ze to o +- 7 procent zvedne vykony nezpochybnuju, ale ty subjektivni pocity muzou neodpovidat realite ...
Stacilo by nejake objektivni mereni a nebylo by o cem se bavit ...