Stránka 20 z 47
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 08 kvě 2014, 16:46
od Absinth
Třeba na
www.oleje.cz je spousta a spousta článků o mazivech.
10w 40 do benzíňáku auta s turbem nepatří...Kor do toho tvého, který ty, dle fotek udržuješ ve slušném stavu
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 08 kvě 2014, 21:43
od jerry mouse
Ja by som si tak trochu dovoli oponovať s tym čo patri a čo nepatri do toho motora, rozhodne motor neni najmodernejšie TFSI kde by som ani na chviľu neuvažoval o syntetike, ale tento motor je konštrukčne možno aj 20rokov stary a vtedy nemali šajnu o takych super modernych olejoch ako teraz na super moderne vyhonene downsingy, jasne že ked to bude kaliť niekde na okruhu tak aj olej treba určite lepši ako to o čom sa tu bavime. Ja som sa raz dal ojebkať predavačom a nalial som do y22dtr longlife 0w30 vo viere aky supe olej som si doprial pre svoje auto lebo sa mi nechcelo 2x ročne meniť olej, skútočnosť bola napokon taka že tesne pred druhou vymenou oleja sa mi nadobro odporučalo turbičko, tak som dalšich 40tkm jazdil na 5w40 a po 240tkm so prešiel na odporučanie staršich pardalov na 10w40 čo je z ohľadom na vek a konštrukciu motora najvhodnejšie. Mám aj moto BMW R850R je to boxer vzduchom chladeny motor a tam jednoznačne zakazuju

použivať z ohľadom na konštrukciu motora iný olej ako 20w40

čo je už skoro problem kúpiť. Niektorý borci skúsili aj 15w40 ale po chvili prešli naspäť na tovarenské odporučanie. Nový vodou chladeny motor je už inej konštrukcie tak možno bude jazdiť možno aj na iny olej ako pôvodne vzduchače, tak len toľko som chcel napisať!

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 08 kvě 2014, 22:03
od JRD McLAREN
vidim, ze debata o olejoch je vsade aktualna ... a na vsetkych forach...
ale konkretne co sa "nacipovanych" motorov Z16LET a Z20LET/LEH/LEx tyka,
tak skor ci neskor kazdy majitel takto upraveneho motra riesi pridrety piest stvrteho valca..
...vzdy je to 4. piest, ktory je najhorsie chladeny...
olej viskozity 5W30 je proste "prehriaty", tak riedky, ze sa zacne trhat olejovy film na stene valcu,
co ma za nasledok to pridretie
seriovy olejovy chladic/vymennik pri zvysenom vykone proste nestaci
(treba si uvedomit, ze zvysenie vykonu znamena aj zvysenu produkciu tepla)
EDITED:
zabudnite na syntetiku a polosyntetiku, to je prezitok (blbina), co nic nehovori o pripadnej kvalite oleja....
tiez ani onacenie (vyskozity) 5W40 ci 10W40 nic nehovori o tom, ci je to olej "syntetika alebo polosyntetika"
pre pracovnu teplotu (najchladnejsie a najteplejsie) je potrebne zvolit olej spravnej viskozity, podla moznosti co mozno najmejsieho tepelneho rozpatia/rozsahu
to co urcuje vynonostnu charakteristiku oleja je specifikacia API ci ACEA
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 08 kvě 2014, 22:07
od jerry mouse
... nebolo by to lepšie posilniť ešte dalšim externým olejovym chladičom, napriklad aj na vyvode pre turbo?

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 08 kvě 2014, 22:15
od JRD McLAREN
jerry najlepsie by bolo vyhodit ten tepelny vymennik
(a predat ho mne)
a nahradit ho chladicom (kvapalina/vzduch)
a tiez vylepsit chladenie toho 4teho valca...
To Hardy: olej tam mas dobry, co sa vyskozity tyka ...

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 08 kvě 2014, 22:23
od jerry mouse
JRD McLAREN píše:
a tiez vylepsit chladenie toho 4teho valca...
....sorry Hardys že sme sa ti tu do toho rozkecali, ale učel sväti prostriedky!

To externé pomocne čerpadielko u LET motora je k čomu vlastne dobré, posiluje hlavné čerpadlo alebo to vypomaha pri kureni, čo vpodstate pomaha aj motoru!

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 08 kvě 2014, 22:51
od JRD McLAREN
jake externe cerpadielko ..??

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 08 kvě 2014, 23:59
od Hardy
Aj mna by zaujímalo ake externé čerpadielko. Takže JRD 10w-40 je OK? Dnes mi bolo doporučené známym aj hore spomínaných 5w-40 miesto 5w-30, 40ciatka preto lebo tento udaj je vlastne tepelne namahanie alebo ako to nazvať, skrátka olej čo lepšie znáša vyššie teploty. Ale tak vidím po debate vyššie že 10w-40 je asi zlatý stred

.
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 09 kvě 2014, 10:20
od JRD McLAREN
5W je zimne/studene "cislo" - index viskozity
40 je letne/teple "cislo" - index viskozity
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 09 kvě 2014, 21:57
od Hardy
Dnes sme si opäť dopriali menší darček. Už bolo aj na čase.

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 09 kvě 2014, 22:18
od jerry mouse
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 09 kvě 2014, 22:26
od Vojta
nezávislý topení?
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 09 kvě 2014, 22:29
od brian29
je to pomocne cerpadlo v chladiacom okruhu. Neviem preco tam je ale ked je teply motor tak po vypnuti kluca este nejaky cas bezi aby asi dochladilo turbo
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 09 kvě 2014, 22:36
od Hardy
No ja keď vypnem motor tak sa ešte dochladzuje to áno, ale keď vitiahnem kľúč tak hneď prestane. Neviem či to je v poriadku ale u kamoša v jeho TT sa vetrák točí aj po vytiahnutí kľúča.

Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Napsal: 11 kvě 2014, 16:41
od JRD McLAREN
tak as do takychto detajlov som Z20LET nikdy neskumal...