Stránka 20 z 28

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE-bouračka str19

Napsal: 02 kvě 2016, 16:46
od kulisek91
pěknej pavouk to se musí nechat 8) člověka za chvíli přestane bavit všelijaké řešení s autem..ale okno se samozřejmě musí nechat vyměnit bo páni cajti po tom jdou jak moušky po sladkém :D

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE-bouračka str19

Napsal: 02 kvě 2016, 16:50
od Marťasek
jojo už je objednané druhé.. zítra to jde na výměnu + ještě štěstí že mám pojistku všech skel!! No a do toho dneska 700kč plnění klimatizace - byla prakticky na suchu... :mrgreen:

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 07 kvě 2016, 18:55
od Marťasek
Tak máme na Zafiře nové sklo.. Ještě že já to měl pojištěné!!

Páni. Jen tak z legrace jsem si nechal říct v servise cenu a podrž te se! cca 9800kč sklo + ještě k tomu bauset a lepení a práce... přitom nové sklo to samé stojí nějakých 4500kč + 1500 bauset.. a tak se vydělává pánové!

Ale musím uznat, že se přes něj kouká fakt parádně! To původní bylo už dost otřískané a poškrábané.

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 07 kvě 2016, 21:02
od Gorbo1
Neviem,ci mam dobre info,ale ja mam to thermo sklo a to stoj cca 20 000kc.
Ked som ja menil sklo,tak som rukou skusil,ci tam vlastne je,lebo z vnutra ho vobec nebolo vidno :mrgreen:

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 07 kvě 2016, 21:09
od Marťasek
no mě bylo řečeno že k dostání jsou tři tipy - pokovený (termo) pak tonovaný s modrým pruhem a tonovaný se zeleným pruhem. Mám tam tonovaný s modrým pruhem...

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 12 kvě 2016, 21:39
od kleinak
Marťas, správná volba, já jsem to udělal stejně, mám to se zeleným pruhem.
Měl jsem pojištěné jen přední, tak pojišťovna zacálovala vše, na nic se neptala, přijel chlápek, dovezl sklo a namontoval ho u mě, nikam jsem nemusel jezdit. Cena origo byla u nich do 10 000kč tak jsem se vlezl :D

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 21 pro 2016, 21:34
od Marťasek
Sice s měsíčním zpožděním ale:

21.11.2016
Tak překonáno 200.000km!! Bez vážnější poruchy což je paráda.
Dnes udělán servis LPG + STK + Emise vše bez ztráty kytičky :-) Zase na dva roky klid.

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 22 črc 2017, 21:16
od Marťasek
Cus.

Tak že po delší době opět něco postnu - auto jezdí parádně a jsme s ním nad míru spokojení. Sice sem již uvažoval jestli nepřejít na "novější" model ale jelikož kastle nerezaví ( ťuk ťuk) a auto bez závad jezdí jako
drak, je tam 2 roky nový plyn tak si ho asi ještě necháme :-)


Minulý týden sem byl na pravidelné revizi s LPG po 40tis (nutno podotknout že bez závady a spotřeba kolem 8L/100km) a tak zase 1500kč v prd...

Při tom se vyměnil olej, filtry a hups! Zadní díl výfuku KO.

Tak že Izavit co jsem kupoval komplet nový celý systém dne 25.9. 2012 (2500kč) při cca 155 000km vydržel do 20.7.2017 a 212 000km tedy cca 50tis km.

Jen si říkám, jestli sem neudělal kravinu a neměl raději koupit ten výfuk celý nový a né jen zadní část?
Ze zvědavosti sem ten starý rozřízl a uvnitř... NIC! jen bordel totálně vše zrezivělý vysypaný. - jak asi vypadá vnitřek toho prostředního kusu :mrgreen: ale po "profouknutí" s něho nic nevylítlo ven tak snad ještě drží...

Fotky dodám později - sice jen s tel. ale zapomněl jsem ho v práci...

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 13 srp 2017, 19:21
od Marťasek
Dneska při bastlení pár věcí (oprava L zrcátka - nějaký dobrák mi ho obrátil na parkovišti. a konečně černé polepy sloupků dveří po nástřiku)

No ještě že člověk oběhne auto než odjede... Malej mě zapřáhl jeho nový vozíček co dostal dneska k 3 narozkám :-) To mohl bejt slušnej hukot po cestě :-)

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 14 srp 2017, 06:41
od Astra - R@SAG
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE kuk pavouček :-(

Napsal: 09 lis 2017, 17:33
od Marťasek
Tak jsem začal mít problémy se zafirkou - vše se stalo nenadále - Manželka normálně přijela odstavila auto a já ráno pomalu ani nenastartoval - musel sem držet otáčky "rychlým pumpováním pedálu plynu" abych aspoň dostal motor na 1000rpm. Jakmile jsem pustil pedál okamžitě šli otáčky dolů začalo to silně kolísat až to zdechlo.
Po chvilce se objevily hlášky:

0500 Čidlo rychlosti vozidla
0340 Nesprávný signál čidla vačkové hřídele.

Podezření bylo na vadné čerpadlo, nebo prasklá 15cm hadička od čerpadla co je v nádrži a vede do víčka.
Bylo to to druhé prasklá hadička - co sem ale nevěděl byl fakt že tohle je poměrně dost častá závada!! Asi udělali v rajchu soudruzi chybu :-) Za těch 16 let holt měla asi nárok.

Bohužel jako na potvoru Zafira A nemá víčko v podlaze jako Astra G tak že musí celá nádrž ven spodkem auta.¨

Není to tak hrozný jak se zdá ale je třeba auto co nejvíce zvednout!

Auto jsem zevedl za pomocí origo zvedáku podloženýho cihlama :-) je to vratký ale drželo to...

Demontáž byla vcelku jednoduchá -


Nástroje:
ořech 13 + ráčna + 15cm nádstavec
plochý malý šroubovák
štípačky
kleště
baterka
spousta cihel :-)

Materiál pro opravu:
20cm hadice s vnitřním průměrem 8mm která snese tlak min 3 bary a je odolná v benzinu z obou stran.
2x skapáska na průměr hadičky pro čerpadlo
2x skapáska na hadici hrdla nádrže
1x skapáska na hadičku u hrdla nádrže.


Popis demontáže:
Auto zvedneme co to jde :-) (pravá strana v popisech je brána jako strana spolujezdce)

Plochý šroubovák a kleště - tím jsem oddělal P bowden od ruční brzdy ze třmenu PZ kola (je to třeba jinak nádrž skrz bowden nedáte dolů) - jde to poměrně lehce - pak závlačka co ho drží na třmenu a vysunete celý lanko z třmenu ven.

Pak rozpojit svazek drátů od čerpadla a plováku (jsou schovaný hluboko v karoserii zespodu přímo nad nápravou uprostřed)

odšroubovat šroub (ořechem 13) co drží nalévací hrdlo u PZ kola, oddělat skapásky nalévacího hrdla nahoře a rozpojit hrdlo a gumovou hadici nádrže.

U palivového filtru odpojit hadičku (za pomocí plochého šroubováku) co vede Z filtru dopředu auta k motoru - stačí opravdu odpojit pouze tuto hadičku.

ořech 13 + ráčna na povolení plechových držáků nádrže (u Zadní nápravy 3x šly ztuha ve předu 2x ty šli krásně - dva šrouby proto, že dva plechové držáky jsou spojené do A) Odšroubovat je a spustit nádrž opatrně dolů - nahoře bude malá černá hadička (C) nasunutá na žlutý výstupek z nádrže . vysunutím jí oddělat - rozpojit. jde to ztuha ale jde to - asi odvzdušnění nádrže

Pak rozpojit nalévací hadici nahoře aby nám nevytekl benzin
Pak rozpojit menší hadičku co je u té velké nalévací - zde to je problém je tam málo místa a skapáska je lisovaná - odcvaknout kleštěma a vysunout jí - bacha na benál!!

Pak máte celou nádrž venku.

Demontáž víka je jednoduchá - je tam kruhová železná matice tu za pomocí majzlíku a kladiva opatrně vyklepnout ze zarážek a jsme u čerpadla.

Zde bacha na drátky - je tam malý drátek na ukostření ten oddělat a další 4 drátky jsou na dvou samostatných koncovkách - ty rozpojit.

Čerpadlo tam drží za pomocí 2 plastových zarážek - vmáčknutím k sobě obou jde ven. Hadička co jde zespodu je zřejmě vratná z přepadu. Hadička co je přímo zezhora čerpadla a vede do víčka nádrže je onen problém kdy čerpadlo přes tuhle hadičku tlačí palivo ven.

Zajištění hadiček je origo skapáskama bez možnosti zpětné montáže tak že uštípnout je je nezbytné. Pak je nahradíme novýma.

Zpětná montáž je už otázka obráceného postupu.

Osobně jsem se setkal jen s jedním problémem a to mou blbostí jsem si urval T spojku co je u filtru paliva. Tak sem jí musel nějak nahradit ( viz foto mého bastlení) až budu někde na vraku tak to zkusím sehnat a dát to tam, ale bez problémů to drží. Asi to ani nebudu řešit.. Dal sem hned nový filtr. Ten tam vydrží možná až do zvrakování auta :mrgreen:

No a teď foto chronologicky dle postupu co jsem stačil nafotit.







Auto zvedneme čím výše tím lépe :-)
Obrázek


Zadní bowden na ruční brzdu segrovka v červeném
Obrázek

Obrázek


Bohužel nemám foto zespodu auta jak se povolují držáky nádrže :-(

Nádrž venku

Obrázek


Obrázek


Bacha na malý drátek ukostření
Obrázek

Kuk čerpadlo:
Obrázek


tak že tady je ten problém!
Obrázek


A tady moje blbost: uravný plastový Y spojovák na filtr. tak že náhrada (to bílé 15kč v autodoplňcích + hadičky + eskapásky a jde to :-)

Obrázek


A výsledný bastl :-)

Obrázek

sorry za gramatiku psáno rychle :-)

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE praskla hadička v nádrži st

Napsal: 10 led 2018, 18:17
od Marťasek
Tak šmoulina byla definitivně pasována z "rodinného vozítka" na firemní

a jelikož se asi "vzpírá" a moc se jí to nelíbí, tak sem předevčírem zjistil, že při studeném startu něco jako by hučí a skřípe na straně rozvodů než se auto trošičku zahřeje (pak už to nedělá).

Po odpojení altíku a nastartování sem zjistil, že altík má načnuté ložiska.

Jak sem auto koupil bylo první co jsem udělal profi repas altíku a startéru - nebyl třeba ale pro sichr.

Po cca 70tis tedy altíku "odešly" ložiska...

No ale chuj s tím - už mám doma nový :-) a v neděli bude menší servis - Olej, nové lanovody, altík a možná ještě něco co se třeba objeví na zvedáku.
IMG_20180110_135521.jpg

PS: a jak jsme se tady někde bavili o té "volnoběžce na altíku" - tak já jí opravdu nemám - sem říkal že je mi divný že bych tam něco takového měl... že je tam jen kus železa - řemenice...

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE praskla hadička v nádrži st

Napsal: 11 led 2018, 06:46
od Luboš X17DTL
[quote="Marťasek"]Tak šmoulina byla definitivně pasována z "rodinného vozítka" na firemní [quote]
To jako sádlo, máslo do kufru???
To toho moc neodvezeš :D

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE praskla hadička v nádrži st

Napsal: 11 led 2018, 06:47
od Marťasek
To co potřebuji, na to je to auto naprosto ideální...

Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE praskla hadička v nádrži st

Napsal: 11 led 2018, 06:49
od Luboš X17DTL
TIR=Žirafa??? :shock: