Stránka 19 z 28
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 27 čer 2010, 08:00
od Mike.S
tak v tom případě na to bez tempomatu musíš šlapat jako blázen, samá brzda-plyn, jinak to není možné, já jsem nahodil tempomat a mám s ním vetší spotřebu než když jedu bez něj

když si necháš na BC ukazatel okamžité spotřeby a jedeš bez tempomatu, tak si všimni co to dělá když jedeš z kopce, ty většinou odstavíš nohu z plynu (teda aspoň já jo) a tím pádem motor dostává jenom to minimum aby nechcípl, ale tempomat tomu furt dává, navíc když potom z toho kopce sjedeš a vyjíždíš do dalšího tak než na to tempomat zareaguje spadne Ti rychlost o něco dolů a o to víc potom musí tempomat "přidávat" = vyšší okamžitá spotřeba
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 27 čer 2010, 09:57
od konarovak
to by jsme tu mohli polemizovat třeba rok dnes večer jedu do práce tak to vyfotim a hotovo věř nevěř je to tak

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 27 čer 2010, 10:57
od Alzafir
Můj výzkum se přesně shoduje s tím, co napsal Mike.S.

A nebude to jen v Zafiře, on benzín, já nafta.
Nicméně jestli je to tak, jak říká konarovak, asi by se to mělo hlásit ve Vatikánu!!

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 27 čer 2010, 12:54
od Mike.S
jestli to nebude tím, jak kdo umí řídit - tím samozřejmě nechci snižovat ničí kvality, ale naše názory o tom svědčí - mě je tempomat zřejmě k ničemu, protože s plynem zacházím citlivěji než on a konstantí rychlost udržuji taky líp než on (viz ony zmíněné kopce)

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 03 črc 2010, 13:00
od csala
Súhlasím. Tempomat nemá oči, nevie nič predvídať. V kopcovitom profile cesty je minimálne použiteľný.
Ja po skúsenostiach s ním ho nepoužívam.
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 03 črc 2010, 13:15
od ali
taky mam tempomat a kdyz jedu s tempomatem tak mam v prumeru o +- 0,5 litru vetsi spotrebu. Mam 2,0 Di a trasu Trinec -> F-M -> Hranice na Morave -> Bystrice pod Hostynem jsem mel za 4,1. Ale musim podotknout ze jedu vazne na spotrebu, na dalnici nejdeu vic nez 115-120 a jinak se snazim drzet konstantni rychlost a neakcelerovat zbytecne vic nez je potreba. Jinak kdyz jedu normalne ze jedu 130, pridam pri kazdem rozjezdu a tak, tak mi to sezere okolo 4,5. Vsechno je to temer bez mesta. Mesto se mi pohybuje kolem 5,7 jak je velky provoz a dvojku zaradim vyjimecne

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 04 črc 2010, 20:34
od Radoš 92
Já mám dlouho teď na displeji 6,1. Nemazal jsem to tak půl roku, před týdnem tam jeden den bylo 6, ale zase se to zvedlo. Nevím jak jezdíte tak málo. Já se to taky snažím držet a naučil jsem se teď na trojku a to papá kolem 3,5, tak čekám, že to trošku spadne, ale třeba rozjezdy z křižovatek dělají hodně, podle toho jak se člověk rozjede...
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 05 črc 2010, 10:57
od ali
tak pri rozjezdech na krizovatce (ne agresivnich) mi bezne napise aktualni spotrebu 25 l nez stihnu preradit na 2, pak uz jen tak 18 l nez zaradim 3

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 05 črc 2010, 12:59
od Troodon
rozbiehat sa treba razantne-pedal plynu na 80% stlacit a cim skor sa dostat na normalnu cestovnu rychlost a potom uz len hladit jemne plyn, udrziavat rovnomernu rychlost, ked sa da brzdit motorom ale rozumne-nepodtacat ho, vyuzivat zotrvacnost, do kopcov si vytvorit rychlostnu rezervu.
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 07 črc 2010, 11:56
od csala
Toto platilo pre benzinove karburatorove motory. Pri plne otvorenej skrtiacej klapke ma motor najvacsiu ucinnost.
Je mozne, ze to plati aj pre motory so vstrekovanim. Tiez sa mi zda, ze pomaly rozbeh palivo nesetri.
Palivo setri plynula jazda s predvidanim aj na 400m dopredu.
Niekedy pre starsie auta platilo, ze pri rychlosti 80km/hod polovica vykonu auta ide na prekonanie valivych odporov a druha polovica na prekonanie odporu vzduchu. Ale pri tejto rychlosti sa to lame, pretoze odpor vzduchu nerastie s rychlostou linearne. Pri rychlosti napriklad 150km/hod je potrebne na prekonanie odporu vzduchu az 90% vykonu motora. Jasne, ze vsetko to zalezi aj od sucinitela odporu vzduchu karoserie a celnej plochy karoserie. Na prekonanie odporu vzduchu pri vysokych rychlostiach je potrebny neumerne vysoky vykon motora. Ak vase auto jazdi napriklad 200km/hod a chcete od neho 210km/hod, potrebuje o desiatky kW silnejsi motor.
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 07 črc 2010, 12:53
od eXp10it
Na českých silnicích je tolik děr a nerovností že stejně člověk polovinu času není v kontaktu s vozovkou a tak vliv odporu vzduchu ještě narůstá
no a teď trochu vážně: pokud by platila "tvoje teorie" tak by se podle rychlosti a směru větru měla měnit maximální rychlost o desítky kmh což se teda jednoznačně nemění nebo alespoň ne u mé 1.4 16V...
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 07 črc 2010, 15:02
od zippi
to ake je max rychlost zalezi od max otacok motora a vykone... ak motor neda viac otacok, rychlost nema kam rast...
odpor vzduchu je jasny F=0,5*C*S*ρ*v2 kde v nadruhu je rychlost...
vsetky prve cisla ti daju konstantu (asi 0,5) takze pri 100 mas napr 385N
150kmh = 870N
170kmh = 1115N
200kmh = 1550N
210kmh = 1700N
takze kolega ma pravdu... ak na 200kmh potrebujes 155kW tak na 210kmh potrebujes 170kW
cisla ber orientacne - ale kedze sa nasobia len konstantami, ich pomer je vzdy rovnaky...
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 07 črc 2010, 15:47
od AstraDTI
Nejde porovnavat odpor vzduchu a vykon motoru, protoze maji uplne jiny vyznam. Je potreba porovnavat budto vykon s vykonem, nebo silu se silou.
Po prepoctu (oboje na rozmer sily) se dojde k nasledujicim vysledkum:
170km/h ... cca 52 kW
200km/h ... cca 86 kW
210km/h ... cca 100 kW
240km/h ... cca 148 kW
vykony odpovidaji hodnotam na kole a zanedbava se vse krome odporu vzduchu (stoupani/klesani, jakykoliv dalsi mechanicky odpor). Ten je spocitan dle formulky kterou zde napsal predchozi prispevatel.
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 07 črc 2010, 15:55
od zmrzlina
Kde na tu spotřebu chodíte sakra?

My máme s astřičkou spotřebu 6.1-6.4, ale pod 6 jsme se ještě nedostali (ale cca 80 % našich cest je po dálnici, takže 130 km/h)
Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2
Napsal: 07 črc 2010, 16:06
od AstraDTI
Tak zacni jezdit 110-120, maximalne vyuzivej brzdeni motorem a vyvaruj se zbytecnych zmen rychlosti. Uvidis ze dostat se pod 6 nebude problem.