Stránka 18 z 23
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 04 říj 2009, 16:33
od Mojmec11
Já tedka při výměně rozvodů koukal na klapku a komín u kotle by se nemusel stydět.Mám skoro všecky popisované symptomy,houpání otáček při volnoběhu a při brždění motorem,špatné teplé starty a taky mi vadí a nikdo to zde nepopisuje díra v plynu.Jak na LPG tak na benzín.Asi tak do 1/4 chodu pedálu se nic neděje až pak auto zabere.Koupím spray a uvidíme.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 08 říj 2009, 00:46
od Mojmec11
Tak jsem vyčistil klapku,bez demontáže,díra v plynu skoro zmizela a jinak se hlásím do klubu k těm co jim po nastartování studeného chvíli drží otáčky 1500/min.Za tepla to furt houpe.Takže o víkendu bude komplet rozborka a čištění.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 10 říj 2009, 18:00
od Mojmec11
Tak klapka jak vypucovaná,jako nová,nové svíčky,vzd.filtr>po startu chvíli 1500 ot,pak to chcíplo.Po 10km už to vypadá líp.Volnoběh drží,na benzín se to nehne,ale s lpg to trošku hapruje,budem jezdit a uvidíme,třeba si to za chvíli sedne.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 11 říj 2009, 10:06
od Trdlo
Pokud nemáš diagnostiku, aby jsi mohl resetovat klapku, musíš najet tak 20km, aby se nastavily správné hodnoty 0 polohy.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 11 říj 2009, 12:15
od Mojmec11
Jo to vím,dneska to bude,ale měl jsem sundanej potenciometr klapky,tak snad jsem to nevyresetoval úplně.
Mamka se byla včera vyresetovat s kámoškama v restauraci a dopoledne ji nák bolela hlavička.Asi hard reset.

Možná jí budu muset udělat diagnostiku a taky cosi vypucovat.

edit:
nechápu jak to mohlo předtím fungovat,šrouby na tělese klapky skoro volné,ani nebyla potřeba ráčna a 2 svíčky to samé.
A už mi to ohřáté zase chytá až na druhý pokus,asi mě picne.Jedině startovat s nohou na plynu.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 11 říj 2009, 21:06
od Trdlo
Zkus čerpadlo, jestli nevynechává.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 16 říj 2009, 13:28
od Mojmec11
Klidně,ale jak?
Dneska to chytlo napoprvé,když stál vedle Genius a pak už zase na 2x.
Už jsem z toho divokej,filtr,klapka,svíčky a je to spíš horší než předtím,myslím volnoběh,padaj otáčky,ale už jenom na plyn,možná bude zádrhel tam,páč na benzín to jde skvěle.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 04 led 2010, 17:58
od Mojmec11
Tak mne napadlo poněkolikerém neuspěchu s vyčištěním klapky a krokáče volnoběhu,co takhle ten krokáč trošku(max.tak 1mm)vypodložit.je to v podstatě mechanická věc a třeba už má v tom samém místě prostě naběháno.Chvíli mi vždycky trvá,než se u teplého usadí volnoběh,ale nesmím nic dělat,nedejbože otočit volantem.Prostě musí být stálý tah proti motoru.A nebo vypnout nějaký spotřebič,to pomáhá.Vadí mi ten malý volnoběh,motor se klepe a mám strach o rozvody.jen nevím co to provede to podložení,jestli si to ŘJ došteluje nebo bude volnoběh vyšší?
Bavím se o zahřátém motoru.
Jo a dá se nějak v domácích podmínkách zahýbat elektricky s tím krokáčem,aniž by nějak utrpěl? Jsou tam tuším 4 piny a nechci se splést.
Nebo třeba zvednout volnoběh např. diagnostikou ??
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 04 led 2010, 19:14
od denny
Mojmec-mm podložíš,jednotka zaznamené nárůst ot a vystrčí kokotík dále,aby snížila ot.
Tento jev/to houpání/je nejčastější na vozech s LPG a nějaké číštění tomu nijak zvlášť nepomáhá.SW,pokud je toto v nabídce řídící jednotky to většinou lze bez problému.Ale není to zdaleka všelék

Auta s plynem prostě více zlobí,hlavně ve studenu a zimě.
Určitě bych se soustředil na servis plynu.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 04 led 2010, 19:37
od Mojmec11
Jenže ono právě za studena dobrý.Teplé to zlobí a na benzín už to taky začíná,ne tak moc,jak na LPG,ale už je to tam taky.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 04 led 2010, 19:40
od denny
Ale já myslel jako že v zimě/jasně že motor teplý nebo ohřátý/.

Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 04 led 2010, 22:50
od Trdlo
Tenhle problém měla Zafa několikrát, vždy provedena oprava softu na LPG, a zase byl chvilku klid. Ale LPG tam byla stříkačka vícebodová.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 05 led 2010, 12:06
od Arwy
Zahýbať s krokáčom sa dá, zapni zapaľovanie, on trohu povylezie, potom od neho odpoj konektor, vypni zapaľovanie, potom znovu pripoj konektor, zapni zapaľovanie a tak dookola. Týmto spôsobom sa dá úplne vytočiť šnek von. Pre opačný smer pohybu postupuj opačne. Ak si to samozrejme myslel takto.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 05 led 2010, 13:05
od Mojmec11
No já myslel jako úplně bez auta,nekde doma v teple připojit napětí,jen nevím kolik a kam.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Napsal: 23 kvě 2010, 13:27
od pajaxxx
Dobrý den,
pročetl jsem si celý příspěvek, a došel k závěru, že problém nikdo zatím nevyřešil...
Můj problém je podobný, motor X16XEL r.v.99, ale myslím, že motor mi nejede na tři válce. Když je venku vyšší teplota (15+), tak po nastartování studeného motoru se otáčky drží na cca 1500 otáčkách, nekolísají. Po chvíli jízdy spadnou dolů. Pokud je teplota nižší jak 15 stupňů, tak po nastartování má motor tak 1100-1200 otíáček, za chvíli otáčky spadnou, což je dle mě ok. Jinak po nastartování teplého motoru otáčky mírně kolísají mezi cca 700-800, ale po rozjetí a zastavení se ustálí a drží se...
Ale abych přispěl i z jiného soudku... Máme doma Ibizu 1,2 12V, r.v. 2007 a ta se chová stejně... Jakmile je venku kolem 20ti stupňů a víc, tak při studeném startu otáčky skočí na nějakých 1300 a tam se drží.. Plyn je mnohem citlivější a při rozjezdu dojde jakoby k propadu plynu, auto téměr zdechne, ale jen jednou, při dalším rozjezdu už ok, i když otáčky stále cca 1300... Po pár km spadnou a je vše ok. Naopak v zimě, i když je třeba -10st., tak po nastartování otáčky hned cca 850...myslím, že by měli aspoň chvíli být o něco výše? Ve mně to vyvolává pocit, jako když by sytič fungoval opačně...
Řeším svoji astru, ale řekl bych, že problém je to úplně stejný... A jsem si jistý, že ibiza po nastartování na dva válce nejede (jsou tam jen tři)...