Stránka 18 z 28

Napsal: 17 říj 2008, 19:13
od pepik
ahaa :( tak to radsi pridam nakej penizek a koupim komplet tlumice + pruziny :)

Napsal: 18 říj 2008, 17:59
od Majesty
Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.

Napsal: 18 říj 2008, 18:16
od Trdlo
majesty píše:Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Nejen Tvoje, i moje a spousty mých kámošů. 8)

Napsal: 18 říj 2008, 18:39
od Majesty
Já si právě myslim, že je to jen takovej zažitej mýtus. Jak to nedáš komplet, tak to odejde. Ale jak říkám, neměl jsem problém a to jsem to měl i na dieselu. 8)

Napsal: 18 říj 2008, 19:36
od pepik
jaa si to taky myslim noo ale zase tady nidko napsal ze kdyz dam jenom pruziny tak to nebude tak dobre sedet :cry:

Napsal: 18 říj 2008, 19:42
od Majesty
Jak jsem psal. Měl jsem to na dvou autech a stabilita byla lepší, než v serii. Nejde jen o tlumiče, ale taky o těžiště. A to bude nižší.

Napsal: 18 říj 2008, 20:08
od pepik
jasny jasny ale psal sem se ze jak mam ty novy kolesa tak to drzi jak prilepeni a pak nikdo napsal ze kdzy koupim jenom pruziny ze uz to tak drzet nebude ze by koupim celej podvozek nez peera :o :( :( tak ted nevim :cry: kazdej rika neco jinyho :cry:

Napsal: 18 říj 2008, 20:12
od Majesty
Napsal jsem jen svojí zkušenost. Tak kup jen pružiny a zkus to. Když to bude špatný, dokoupíš i tlumiče. Ale myslim, že to nebude potřeba. Z hlediska fyzikálních zákonů to ani neni možný.

Napsal: 18 říj 2008, 20:59
od pepik
ahaa tak dobre dobre jeste si to rozmyslim a pak uvidim ale asi samotny pera vyhrajou :D :lol:

Napsal: 18 říj 2008, 21:56
od Sádlo
majesty píše:Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Ja nepsal, ze to jde seriovy tlumice se snizenyma pruzinama do kytek driv (i kdyz nejspis jo, prece jenom musi ty tlumice vice pracovat s mensim zdvihem). Ale jak sam rikas, kombinace to neni idealni. Tovarna uz pri vyvoje vozidel investuje obrovsky penize na testovani a naladenim podvozku. Jestli koupis snizeny pruziny tak to je ciste sazku jestli s budou rozumet s tlumicama. Ve vetsinou pripadech to fungovat nebude minimalne protoze seriovy tlumice jsou navrzeni pracovat s plnym zdvihem. Chces-li vsak riskovat s ne zrovna "idealnim" a nepredvidatelnym podvozkem abys usetril par tisic tak prosim.

Napsal: 18 říj 2008, 22:03
od Majesty
Jak jsem psal, neměl jsem problém. Najezdil jsem takhle přes 50000 km a vše bylo ok. Na příští rok plánuju taky snížení a opět koupím jen pružiny.

Napsal: 18 říj 2008, 22:07
od Sádlo
majesty píše:Jak jsem psal, neměl jsem problém. Najezdil jsem takhle přes 50000 km a vše bylo ok. Na příští rok plánuju taky snížení a opět koupím jen pružiny.
Otazka je co od toho cekas - jestli jenom vzhled nebo aby mel i dobry jizdni vlastnosti?

Napsal: 21 říj 2008, 11:42
od Trdlo
Sádlo píše: Ja nepsal, ze to jde seriovy tlumice se snizenyma pruzinama do kytek driv (i kdyz nejspis jo, prece jenom musi ty tlumice vice pracovat s mensim zdvihem). Ale jak sam rikas, kombinace to neni idealni. Tovarna uz pri vyvoje vozidel investuje obrovsky penize na testovani a naladenim podvozku. Jestli koupis snizeny pruziny tak to je ciste sazku jestli s budou rozumet s tlumicama. Ve vetsinou pripadech to fungovat nebude minimalne protoze seriovy tlumice jsou navrzeni pracovat s plnym zdvihem. Chces-li vsak riskovat s ne zrovna "idealnim" a nepredvidatelnym podvozkem abys usetril par tisic tak prosim.
Otázka do pranice, to co jsi napsal, seriový tlumič je samozřejmě navržen tak, aby pracoval v plném zdvihu, který se mu ovšem v momentě plného naložení auta značně zkrátí. Ano, to má vliv na životnost tlumiče, nikoliv na jeho funkci. To samé, když dáš tvrdší a kratší pružiny, sériový tlumič pracuje de facto stejně, jako když je auto v plném zatížení, nikoliv že špatně pracuje. Z toho vyplívá logicky, že na jízdní vlastnosti to vliv nemá. Takže auto "ztvrdne", má menší pohyb dolů a tím pádem i nahoru, tzn. méně se houpe. Což většině lidí ke štěstí stačí, samozřejmě se to nevyrovná sportovnímu kompletu, ale málo lidí by chtělo jezdit v supersportu každý den, přeci jen dentistů je pořád málo. :D

Napsal: 21 říj 2008, 11:47
od Sádlo
Samozrejme to ma vliv na jizdni vlastnosti kdyz zmenis charakter pruzin. Spravne nastvait podvozek, naladit tlumice a pruziny aby spravne spolupracovali (ano, i kdyz je auto plne nalozeny) je cerna magie. Automobilky do toho investuji miliony a i tak casto se to uplne nepovede. Zmenis pruziny a zmenis i jizdni vlastnosti.

Napsal: 21 říj 2008, 11:59
od Trdlo
No a z toho důvodu, aby to spolu mluvilo, kupuješ pružiny na daný typ auta a motorizaci, ne jen zkracuješ jak tomu bylo oblibou v minulosti. :D Bavíme se ovšem stále o autě pro každodenní běžný provoz. :wink: Jinak s tou magií naprosto souhlasím, jen prostě zastávám názor že pro běžný provoz stačí jen pružiny.