Stránka 18 z 27

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 04 črc 2014, 21:36
od folbi
ano udelal jsem to presne jak rikas, na tom 3 valci se nafta objevila az po roztazeni a dnes po opetovnem odvzdusneni a zaliti vseho co slo, je nafta jen na prvnim valci. Napadlo me jestli se nezadrel, nebo jinak neposkodil ten " rozdelovac" proste takove to kolecko co rozdelujenaftu k jednotlivym vstrikum. Ze by zustalo zasekle na prvnim valci a pri tazeni auta se pri vetsich otackach preci jen trosku otacelo a tim se na tom tretim objevila nafta, 2 a 4 byli vice zavzdusnene a naftu se na nic neukazala. Bylo by to mozne? Jen tak premyslim a moc to cerpadlo neznam, tak se nezlobte jestli to je uplna blbost.

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 12 črc 2014, 00:21
od xautoservis
[quote="folbi"]ano udelal jsem to presne jak rikas, na tom 3 valci se nafta objevila az po roztazeni a dnes po opetovnem odvzdusneni a zaliti vseho co slo, je nafta jen na prvnim valci. Napadlo me jestli se nezadrel, nebo jinak neposkodil ten " rozdelovac" proste takove to kolecko co rozdelujenaftu k jednotlivym vstrikum. Ze by zustalo zasekle na prvnim valci a pri tazeni auta se pri vetsich otackach preci jen trosku otacelo a tim se na tom tretim objevila nafta, 2 a 4 byli vice zavzdusnene a naftu se na nic neukazala. Bylo by to mozne? Jen tak premyslim a moc to cerpadlo neznam, tak se nezlobte jestli to je uplna blbost.

Ano,to je blbost.Rozdělovač se buď otáčí nebo ne. Pokud je v háji jednotka tak nafta z trubek jen tak vytéká a prstem to lze udržet. A stačí trošku vzduchu a dělá to přesné tohle. Takže asi toto: napojit na diagnostiku a dát live data, otáčky motoru a otáčky čerpadla (popřípadě vačky- to podle značky diag.) pokud jsou viditelné (otáčky čerpadla MUSÍ být poloviční), tak je s největší pravděpodobností v háji jednotka. Pokud otáčky čerpadla jsou 0 , tak snímač otáček. I ten bych asi našel.Jinak na opravu stačí poslat jenom jednotku. ale pozor na ten snímač, ať se nepřetrhne. A pokud jde o ty návody na internetu,vesměs jsou špatné. A potom už se to špatně opravuje. No a taky se může stát, že otáčky čerpada jsou 0 a přitom je snímač ok - pak je v háji jednotka. Vzít vyhodit. A nebo si ji vezmu na testy, protože to se mi zatím opravit nepodařilo.

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 22 črc 2014, 10:52
od folbi
Tak diagnostika ukazala dve chyby.
1. 1630 - ventil mnozstvi vstrikovaneho paliva - proud nebo napeti mimo rozsah
2. 1651 - komunikacni chyba vstrikovaciho cerpadla - EEPROM nebo porucha linky CAN
Takhle to psala diagnostika, tady na foru jsou kody popsane malinko jinak, ale podobne to je)))))
1630 Poškození v systému regulace úhlu předvstřiku
1651 Nesprávné signály z magistrály CAN

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 24 zář 2014, 18:41
od Alzafir
Mám tu trochu neobvyklý příběh zralý tak pro Vatikán, tam na to mají odborníky :lol:
Asi před 10 dny mi volal Matys, že mu kleklo auto. Večer ho odstavil, ráno ani neškytlo. Zafira Y22DTR s jednotkou PSG16.
Napíchlnul to, chyba snímače vačky, camshaft position..., vymazal, protočil motor, opět totéž, stejná chyba, motor ani neškytl.
Diagnóza jasná, snímač otáček v čerpadle.
Objednal nový snímač, než mu přišel, zajel vlakem :lol: opět do Znojma k autu, zkusil nastartovat, pochopitelně marně.
Dnes jsme tam vyrazili s tím, že mu snímač vyměním. Napíchnul jsem jednotku motoru, hlásila chyby vačky a klikovky, oboje pressent. Jen tak jsem je zkusil smazat, kupodivu to šlo :shock:
Zapnul jsem blok měřených hodnot, že se podívám na hodnoty obou snímačů.
Otočím klíčem a co byste řekli....auto chytlo na brnk :lol: , nechal jsem to chvíli brblat, prošel data jednotky, vše ok.
A pak se v tom vyznejte :?:
Zatím spekulujeme o vlhkosti, ale co je skutečnou příčinou, to fakt netušíme.

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 06 říj 2014, 08:26
od xautoservis
[quote="Alzafir"]Mám tu trochu neobvyklý příběh zralý tak pro Vatikán, tam na to mají odborníky :lol:
Asi před 10 dny mi volal Matys, že mu kleklo auto. Večer ho odstavil, ráno ani neškytlo. Zafira Y22DTR s jednotkou PSG16.......

docela by mne zajímal konec příběhu... Já osobně sázím na jednotku čerpadla-ánčto jsou obě jednotkz v kupě(myslím jednotku čerp. a hlavní) .
Jinak se musím pochlubit :) čerpadlo které jsem opravoval překonalo hranici 250 000 km (dvěstěpadesát tisíc ). takže mi docela narostl hřebínek... :lol: . Jinak jsem pomalu začal s opravami CR. tak si myslím že už brzo uveřejním ten slíbený návod na opravu VP , který opravdu funguje... včetně opravy tranzistoru přesuvníku . Jenom pro šetřílky: o moc levněji Vás to nevyjde, pokud budete dělat jenom jedno čerpadlo...

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 06 říj 2014, 10:48
od Alzafir
xautoservis píše:... docela by mne zajímal konec příběhu...
Pokračování není, auto jezdí pořád, bez nejmenších problémů.
Takže pozor, i jasná chyba nemusí znamenat nutně konec čerpadla :o
Po několika konzultacích, jedna je zprostředkovaná z autokomi, pozor na vodu, v žádném případě nesprchovat čerpadlo hadicí, vapkou už vůbec ne!!!
Popisovaný případ nejspíš bude vliv vlhka, tu noc, kdy kolega dojel od stavil auto ve Znojmě brutálně lilo, sice má i kryt pod motorem, voda jako taková nemá jak se k čerpadlu dostat...možná vysrážená vlhkost pod krytem elektroniky čerpadla? Nevím.
xautoservis píše: Jinak jsem pomalu začal s opravami CR. tak si myslím že už brzo uveřejním ten slíbený návod na opravu VP , který opravdu funguje... včetně opravy tranzistoru přesuvníku ....

To myslíš PSG16? Tam je nejčastější příčina porouchané čidlo otáček.

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 12 lis 2014, 20:30
od midnight_man
Zdravim páni,

mam tu taky specificky problem s VP44kou v 2.2 Dti frontere B.

Auto zhaslo na ceste (razom), odvtedy nejde startnut. ECU bez zavad.

Skusal som zalievat cerpadlo naftou - nepomohlo, čerpadlo si ani nebere naftu z lievika....kašle na to
Z trubiek na vstreky vobec nejde nafta....

Mate niekto napad čo s tym bude? Po zapnuti kluca v čerpadle niečo "bzučí". Merane hodnoty vyzeraju OK, otacky cerpadla vidno, startovaciu davku pri starte to dava cca 50mg.

Ako rieši VP44ka odpojenie paliva po vypnuti klucika ked nema odpojovaci ventil? dik

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 13 lis 2014, 09:35
od matozippi
vyzera to tak ze sa zaseklo mechanicky, alebo elektronika ktora ho reguluje (su tam vykonove tranzistory) je vhaji

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 18 pro 2014, 21:06
od jonaasisko
Zdravím pánové, tak jsem prošel tohle téma i ostatní, na které se tady odkazuje, a jsem z toho jelen, jeden píše tranzistor vyměnit, druhý neměnit, třetí že to celé je nesmysl, a musí se to celé zrepasovat, další že to tak zas není....jsem z toho jelen, mám vectru B Y22DTR r.v.2001.....op-com vypisuje chybu 1631, mimo jiné, když budete potřebovat a budete ochotní pomoct, sjedu ty chyby a vypíšu je tady...a teď co to dělá....auto normálně bez jakéhokoliv problému chytne, ale motor má dost tvrdý chod, i když normální otáčky, svítí kontrolka, ale nemůžu říct asi že by jel v nouzáku, protože po zahřátí se dá vytočit až po omezovač, ale šíleně neochotně, prostě bez turba a občas když to rozkutálím na 90 nebo 100 tak sem tam na vteřinu trhne, prostě vypne...a tak je to 97% času...ale občas se stane že nastartuju, chyba nikde a auto jede jak má, čili táhne jak drak, volnoběh vpohodě, check nesvítí, pak dojedu, vypnu motor a pak zas, check tvrdý chod a turbo nic...a tohle se stává nezávisle na teplotě, či času, kdy motor nejel...někdy to tak chytne ráno, někdy jezdím po městě, a mezi zastávkama, to zničehonic jede a pak ne...takže může to být ten tranzistor?....třeba studeňák třeba na tom páskovém vodiči od čidla natočení vačky v čerpadle?....jo a livedata vypadá vpohodě, všechno reaguje, otáčky kliky jsou poloviční oproti čerpadlu atd....proměřovali jsme i jednotku, konektory i jednotlivé vodiče, ale jednotka prostě nepošle na solenoid turba dostatečné napětí aby otevřel a rozjelo se turbo...je to odstavené kvuli chybě na čerpadle?...a vyřeším to tou výměnou tranzistoru?, i když to bude na chvilku, teď kolem vánoc potřebuju jezdit a nemám na nové čerpadlo...i kdybych to měl měnit každý rok nebo i půl, tak ty vyjde pořád levněji než nové...p.s. čerpadlo byla asi před dvěma lety repasované v bosch servisu v plzni..psal jsem na různá fóra ale nikde nikdo nereagoval...

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 18 pro 2014, 21:39
od Alzafir
P1631 a dál? Tahle chhyba má asi 7 variant, každá signalizuje něco jiného.
Píšeš data ok, to jako při tom špatném stavu? Jak se tváří regulace vstřiku požadovaná a skutečná?

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 18 pro 2014, 21:47
od jonaasisko
dík, jsem rád že někdo reaguje, zítra ráno to napíchnu a hodím sem...ještě se zeptám, co u chyb znamená present a not present? ta chyba je P1631 critical system malfunction, a teď nevím jestli present nebo not present
jo a ještě injection pump malfunction present

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 18 pro 2014, 22:52
od Gorbo1
Tak podla mna:present -chyba je pritomna
not present-chyba je nepritomna

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 18 pro 2014, 23:18
od jonaasisko
to jsem si myslel taky, ale jednou vyskočilo present, a po smazání a projetí, na druhý den vyskočila not present...tak su z toho jelen :-)

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 19 pro 2014, 14:11
od jonaasisko
tak livedata dnes nebudou, nedostal jsem se na dílnu, vánoce sou za dveřma, takže až v pondělí, ale pro sichr jsem objednal IRLR2905 a v pondělí tu jednotku rovnou rozhodím, napadlo mě že tam bude asi upálená nějaká ta nožička, nebo studeňák, nebo uddělaný ten tranzistor, což by i odpovídalo, když se při určitém zachvění motoru spojí nebo co a pak jede normal a pak zas ne...každopádně to sem v pondělí ráno i hodím

Re: Čerpadlo VP44

Napsal: 19 pro 2014, 17:23
od Antonelo1
Dobrý den, mám Astru s motorem Y2.0 DTH a potřebuji poradit. Při cestě domů mi spadl motor do nouzového režimu, po vypnutí klíčku a opětném zapnutí to vydrželo asi dva km. a opět spadlo do NR. Dojel jsem v nouzovém režimu, ale výkon se pomalu ztrácel a jen tak tak jsem dojel. Druhý den už nešel ani natočit a diagnostika ukázala kód 110. Může to být vadou čerpadla nebo některého čidla? Dnes jsem ho natočil, ale běží tak deset vteřin a zhasne, nejde do otáček a nereaguje na plynový pedál. Děkuji