Stránka 13 z 23

Napsal: 04 zář 2008, 14:59
od APiK
AstraDTI píše:Hele a nemuze to bejt stojanem/tankovaci pistoli - ze toho tam narves vic :D
U mě určitě ne. Spotřebu odečítám na palubním počítači a když není tak vždycky dělím skutečně nabrané litry / ujetými kilometry.
BTW: vždycky beru pouze do prvního cvaknutí pistole a řekl bych, že rozdíl může být tak max do 1l.

Napsal: 04 zář 2008, 15:01
od APiK
Kraken píše:Senzor kontroly klepania:

Nechcem sa nasilu pasovať za odborníka, ale tento senzor je možné nájsť v elektrických schémach všetkých benzínových motorov, tak tam asi bude.
Kromě systému Bosh Monomotronic - BMM.

Napsal: 04 zář 2008, 15:12
od AstraDTI
S tim stojanem to bylo spis tak pro odlehceni ... :D
Jinak to cidlo klepani je ted myslim standart, driv nebejvalo - viz treba starsi BMW motory. Vubec zacatky motoru s primym vstrikem jsou z dnesniho pohledu dost kuriozni.

Napsal: 06 zář 2008, 13:40
od mira
Ještě jednou k mému přízpěvku z 1.9. Momentálně jsem služebně mimo, takže astra celý týden stojí v garáži. Nicméně včera i dnes jsem zkoušel nastartovat (v garáži bylo 20 °C) a 100% úspěšnost. Zpětné připojení původního čidla vedlo k "problémovému" startu přesto, že chvíli před tím motor naskočil okamžitě. Zdá se tedy, že úpravou čidla teploty motoru jsem svůj problém se "studenými" starty v letním období vyřešil.

Napsal: 06 zář 2008, 19:07
od m1lan
mira píše:Ještě jednou k mému přízpěvku z 1.9. Momentálně jsem služebně mimo, takže astra celý týden stojí v garáži. Nicméně včera i dnes jsem zkoušel nastartovat (v garáži bylo 20 °C) a 100% úspěšnost. Zpětné připojení původního čidla vedlo k "problémovému" startu přesto, že chvíli před tím motor naskočil okamžitě. Zdá se tedy, že úpravou čidla teploty motoru jsem svůj problém se "studenými" starty v letním období vyřešil.
Velmi ta prosim napis ako si to spravil :cry: :cry: :cry:

Napsal: 07 zář 2008, 16:09
od Samothe
mira píše:Ještě jednou k mému přízpěvku z 1.9. Momentálně jsem služebně mimo, takže astra celý týden stojí v garáži. Nicméně včera i dnes jsem zkoušel nastartovat (v garáži bylo 20 °C) a 100% úspěšnost. Zpětné připojení původního čidla vedlo k "problémovému" startu přesto, že chvíli před tím motor naskočil okamžitě. Zdá se tedy, že úpravou čidla teploty motoru jsem svůj problém se "studenými" starty v letním období vyřešil.
než návod nechceš se mi na to mrknout osobně? :D

Napsal: 07 zář 2008, 20:55
od mira
Úprava čidla se dá provést jednoduše. Plastový konektor s termistorem je bohužel v mosazném pouzdru zalisován. Aby se dala výměna termistoru provést, musel jsem pouzdro hned za šestihranem rozříznout. Pak už jde konektor lehce vyjmout. Původní termistor jsem ucvaknul a na vývody připájel termistor nový. Pak už jsem jen vložil konektor zpět do pouzdra a připájel zpátky uříznutý nákružek. Pro výměnu jsem použil termistor NTC 3,3 kohm.
Protože jsem nejdřív zkoušel jen výměnu čidla, mám teď doma náhradní, takže případnému zájemci můžu jedno čidlo taky upravit.
Možná, že by místo výměny termočlánku stačilo jen vřadit do obvodu čidla odpor cca 1 kohm a tím dosáhnout stejného efektu. Mně se ale nechtělo cvakat dráty, proto jsem se rozhodl pro popsanou úpravu. Rozhodně netvrdím, že to pomůže vyřešit všem problém z této diskuze, u mně zatím ano.

Napsal: 08 zář 2008, 00:24
od myabarth
a čo tak zapojiť trimer, resp. potenciometer a meniť ten odpor? : :wink:

Napsal: 08 zář 2008, 20:06
od eXp10it
Nechci Vám do téhle teorie/úpravy rýpat, ale to že je problém závislý na teplotě vzduchu znamená jenom to že čidlo teploty funguje a problém je někde jinde, nejsem elektro odborník ale myslím si že termistor buď funguje a nebo ne - nic mezi není. Pokud řídící jednotce namluvíte přidaným/ubraným odporem že je venku tepleji/chladněji tak to sice může volnoběh nebo cukání uklidnit, ale problém se tím nevyřešil a další symptomy jako smrad benzínu po nastartování, vyšší spotřeba a další musí přetrvat... já s čím dál tím větší naději sleduji tenhle thread kterému přikládám nejětší důvěru :wink:

Napsal: 09 zář 2008, 08:58
od Arwy
S odpormi som robil pokusy aj ja, ale bolo to bez efektu. Namiesto čidiel som pripojil do konektorov pred štartom priamo odpor za účelom simulovania inej teploty vonkajšieho prostredia a chladiacej kvapaliny, ale nemalo to žiadny efekt. Mrknite aj na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... sc&start=0 .

Napsal: 09 zář 2008, 11:28
od spermin
eXp10it píše:Nechci Vám do téhle teorie/úpravy rýpat, ale to že je problém závislý na teplotě vzduchu znamená jenom to že čidlo teploty funguje a problém je někde jinde, nejsem elektro odborník ale myslím si že termistor buď funguje a nebo ne - nic mezi není. Pokud řídící jednotce namluvíte přidaným/ubraným odporem že je venku tepleji/chladněji tak to sice může volnoběh nebo cukání uklidnit, ale problém se tím nevyřešil a další symptomy jako smrad benzínu po nastartování, vyšší spotřeba a další musí přetrvat... já s čím dál tím větší naději sleduji tenhle thread kterému přikládám nejětší důvěru :wink:
čidlo teploty hlásí jednotce, jak bohatou směs má NAMIXOVAT, 20 stupnů je již dostatečné jako vlažný motor, jenom
mírně obohacená směs. Při startu bývá bohatší směs, motor se více zavrtí :) a ihned ubere(v závislosti na teplotě)

Napsal: 09 zář 2008, 14:39
od m1lan
eXp10it píše:Nechci Vám do téhle teorie/úpravy rýpat, ale to že je problém závislý na teplotě vzduchu znamená jenom to že čidlo teploty funguje a problém je někde jinde, nejsem elektro odborník ale myslím si že termistor buď funguje a nebo ne - nic mezi není. Pokud řídící jednotce namluvíte přidaným/ubraným odporem že je venku tepleji/chladněji tak to sice může volnoběh nebo cukání uklidnit, ale problém se tím nevyřešil a další symptomy jako smrad benzínu po nastartování, vyšší spotřeba a další musí přetrvat... já s čím dál tím větší naději sleduji tenhle thread kterému přikládám nejětší důvěru :wink:
Ani ja ti nechcem rypat do toho ale asi si spatne cital.Su to dva rozdielne problemy :lol:

Napsal: 09 zář 2008, 16:42
od mira
Problém teoloty motoru a předání této informace řídící jednotce může mít dvě řešení:
1. čidlo tuto hodnotu měří spojitě nebo téměř spojitě a ke každé naměřené hodnotě přiřadí řídící jednotka nějaké nastavení (bohatost směsi, předstih...).
2. čidlo sice měří teplotu spojitě, ale v řídící jednotce je nastavená nějaká hranice teploty, při jejíž nedosažení nastaví ŘJ bohatou směs pro "studený" start a při jejím překročení chudou směs (ŘJ předpokládá, že motor je ohřátý). Následné řízení chodu motoru je pak závislé především od signálů z lamda sondy a čidla klepání a možná nepodstatně i od teploty motoru.
Osobně se přikláním k 2. variantě a protože si myslím, že změnit nastavení v ŘJ je nereálné i v autorizovaném servisu, rozhodl jsem se k již popsanému řešení - úprava čidla teploty motoru (chladící kapaliny). Připouštím, že to co se zatím osvědčilo mně nemusí vyřešit problém i u ostatních.

Napsal: 09 zář 2008, 16:53
od m1lan
mira píše:Problém teoloty motoru a předání této informace řídící jednotce může mít dvě řešení:
1. čidlo tuto hodnotu měří spojitě nebo téměř spojitě a ke každé naměřené hodnotě přiřadí řídící jednotka nějaké nastavení (bohatost směsi, předstih...).
2. čidlo sice měří teplotu spojitě, ale v řídící jednotce je nastavená nějaká hranice teploty, při jejíž nedosažení nastaví ŘJ bohatou směs pro "studený" start a při jejím překročení chudou směs (ŘJ předpokládá, že motor je ohřátý). Následné řízení chodu motoru je pak závislé především od signálů z lamda sondy a čidla klepání a možná nepodstatně i od teploty motoru.
Osobně se přikláním k 2. variantě a protože si myslím, že změnit nastavení v ŘJ je nereálné i v autorizovaném servisu, rozhodl jsem se k již popsanému řešení - úprava čidla teploty motoru (chladící kapaliny). Připouštím, že to co se zatím osvědčilo mně nemusí vyřešit problém i u ostatních.
Chcel som sa spytat, ze ako si prisiel aky odpor tam mas dat ? Treba tam vlozit odpor vacsi, alebo prave mensi ??

Napsal: 09 zář 2008, 17:20
od mira
Před časem od nějakého kolegy z webu jsem získal obrázek čidla s uvedením závislosti odporu na teplotě a s hodnotou 2-3 kohm při 20°C. Měřením mého čidla jsem získal hodnotu cca 2,5 kohm. Závislost odporu na teplotě je nepřímo úměrná (čím vyšší odpor čidla tím nižší teplota motoru). Termistor NTC 3,3 kohm je jediný nejblíže vyšší, který jsem sehnal.