Stránka 12 z 17
Re: Koupě zafiry
Napsal: 12 bře 2011, 08:23
od Mike.S
křoviňák se do Zafiry vleze, vozím ho tak, že sklopím to jedno dělené opěradlo a pak se tam velze úhlopříčně přes kufr

Re: Koupě zafiry
Napsal: 12 bře 2011, 18:56
od MAX - CZ
Mě se křoviňák vleze naprosto bez problému aniž bych musel něco sklápět či posouvat. Jen projistotu zabalim hlavu se strunou/nožem do hadry abych při nakládání nezašpinil stropnici a šupnu ho do Záfy.

Re: Koupě zafiry
Napsal: 14 bře 2011, 21:21
od fanuc
Mike.S píše:fanuc píše:Do a od 30 000 km?

Ja by som skôr povedal, jazda v meste a mimo mesta...
ano, do a od 30tis. km, chtěl bych Tě vidět najet ve městě za rok 30tis. km a navíc je tahle hranice obecně uznávaná pro rozhodnutí zda benzín nebo naftu
ale dalo by se to postavit ještě trochu jinak, pokud do práce dojíždí víc jak 30-40km tak by byla lepší nafta, na kratší vzdálenosti ne, protože tohle je hranice, kdy se zahřívá motor
Ja s tebou nesúhlasím. Neviem o žiadnych rozhodujúcich hraniciach, ale mal som aj benzínovú aj naftovú zafiru. Prácu som nemenil(jazdím tou istou trasou) a ani spôsob jazdy či pomer medzi mestom a mimo mesta. A na benzíne som mal 8,2 priemer a teraz mám 6,4. Do práce mám 28 km a asi 70% jazdím mimo mesta. S tým zohrievaním dízlu je to naozaj horšie, ale zohrievať motor 30 km?

Snád v zime, keď je -10, ale pri teplotách okolo 0 a plus to zohreje max na 15 km. Schválne som to celý týždeň pozoroval a dnes(+10) to zohrialo na 10-tich kilometroch na 87 stupňov. Tam mi to potom otvára termostat. toto je môj postreh.
Re: Koupě zafiry
Napsal: 15 bře 2011, 19:11
od Mike.S
nebavím se o zahřívání vody!!! ale o zahřívání motoru - hlavně oleje - a ten se na provozní teplotu zahřeje až po ujetí cca 30 km

vodu máš u benzínu i při -10°C zahřátou po cca 4-5 km, dej si teploměr na olej a uvidíš, že nekecám

Re: Koupě zafiry
Napsal: 15 bře 2011, 19:14
od Majesty
Má pravdu předsedo...

Olej se zahřívá na provozní teplotu trochu déle

než voda.
Re: Koupě zafiry
Napsal: 05 dub 2011, 09:05
od Majesty
Mike.S píše:základní rozdělení: kolik km ročně najedeš?
pokud do 30 tis. tak benzín a když benzín, tak:
1.6 16V

- na tak velké auto je trochu slabá
1.8 16V (85 kW)

- častěji odchází řídící jednotka motoru
1.8 16V (92 kW)

- ta je všeobecně doporučována
2.2 16V (108 kW) - má ji málokdo, proč - to nevím, spotřeba bude podobná jako u 1.8 (92 kW)
2.0 turbo - OPC

- brko, ale ne za 80k

(i když lukasso teď jednu prodává

)
pokud máš nájezd nad 30 tis. km tak naftu
a když naftu, tak:
2.0 DI (60 kW)

- je na tak velké auto moc slabý
2.0 DTI (74 kW)
2.2 DTI 16V (92 kW)

- nejlepší nafta co se do Zafir dávala
- u nafty bych si ale dal pozor na naftové čerpadlo Bosch VP44 - ty byly dost problematické
pokud ji budeš kupovat, bylo by lepší mít s sebou někoho s diagnostikou a auto napíchnout, skutečný stav KM tím nezjistíš

ale něco jiného třeba jo
Teď tady tak na to koukám a pořád se nějak nemůžu dopočítat... Pokud se bavíme o starším autě, je úplně jedno kolik člověk najede, nafta mi pořád v propočtu vychází levněji, bez ohledu na počet ujetých km. Tenhle rozdíl se většinou uvádí při koupení nového auta, kde je hlavní rozdíl v pořizovací ceně.
Re: Koupě zafiry
Napsal: 05 dub 2011, 18:19
od Mike.S
janě, že vychází líp nafta, ale jde hlavně o to, jestli i při krátké jízdě stihneš zahřát motor, já na cca 10km ne, proto mám benzín, dojíždět do práce přes 30 km, tak mám taky naftu

a u nových naftových motorů s DPF je jízda na kratší trasy celkem loterie (a drahá)
Re: Koupě zafiry
Napsal: 14 dub 2011, 21:45
od mirobra
Ahoj opláci
Mám 3 roky 1,6 16V, jezdím převážně po maloměstě se spotřebou 9 -9,5. Mám možnost koupit 2,0 DTI 16V - co Vy na to?
Re: Koupě zafiry
Napsal: 15 dub 2011, 07:57
od squedo
Kolik najedeš jsi nenapsal. Já bych šel do nafty jedině Y22DTR. Jasně....nafta bude žrát o něco míň, ale počítej vyšší náklady na pravidelný servis s rizikem nějaké mimořádné opravy. A nevím v jakém stavu máš 1,6. Pokud šlape jak hodinky, tak bych to neřešil.....
Re: Koupě zafiry
Napsal: 15 dub 2011, 08:26
od mirobra
najedu 10t/rok. Už asi rok reším problém s cukáním. Teď to bylo nesnesitelné, tak výměna zapalovací lišty. Není to furt to pravé, ještě to pořád při rozjíždění nepatrně cuká. Jinak vše v normě. Šlo mi o tu spotřebu, 9,5 je moc.
Jinak Díky
Re: Koupě zafiry
Napsal: 15 dub 2011, 09:29
od Roman ST1
mirobra píše:najedu 10t/rok. Už asi rok reším problém s cukáním. Teď to bylo nesnesitelné, tak výměna zapalovací lišty. Není to furt to pravé, ještě to pořád při rozjíždění nepatrně cuká. Jinak vše v normě. Šlo mi o tu spotřebu, 9,5 je moc.
Jinak Díky
Za tuhle spotřebu jezdím po městě i s 2.2 16V, když jedu dál tak se dá jet i za 8l/100km.
Zajímavé je, že skoro všechny Zafiry v benzínu jezdí za podobnou spotřebu a je jedno jaký v nich je motor.

Re: Koupě zafiry
Napsal: 15 dub 2011, 09:35
od Tomino OPC
Potvrzuji Romanovo tvrzení, i Z20LET ( 2.0 T 16V OPC ) jezdí v normálním režimu kolem 8,5-9,0 litru.
Re: Koupě zafiry
Napsal: 15 dub 2011, 13:02
od mirobra
díky za info. To si asi teda moc nepolepším. Až na to ,že by to lépe tahalo s plným kufrem nebo s přívěsem.
Re: Koupě zafiry
Napsal: 16 dub 2011, 08:08
od tenor
mirobra/..Ak dobre čítam tak chlapci tu píšu o spotrebách benzínov a ty chceš dízla .. Neviem prečo vznikla fáma že dízel má mať vyššie prevádzkové náklady. Ja mám najazdené 195tis.km z toho 100tis. som najazdil ja a motora som sa ani nechytil/okrem výmeny filtrov a oleja/.Každopádne pravda je že dizel potrebuje jazdit dlhé štreky a to ja jazdím. Pri jazdách po meste by si ho asi vylágrovgal a zakarbónoval .. Jediné čo ťa može pri tomto dízli strašiť je čerpadlo,ale to je už iná téma ...
Re: Koupili by jste si znovu Astru nebo Zafiru?
Napsal: 25 kvě 2011, 14:20
od cikita
Ahoj. My se zrovínka o nákupu Zafiry rozhodujeme. Poraďte mi, prosím, co vlastně znamená Zafira A a Zafira B. Jezdím v kuse cca 12km. Doporučíte mi spíše benzinovou nebo naftovou verzi?
Všem, kteří odepíší, moc díky!!!
