Stránka 11 z 20
Re: Rucni brzda
Napsal: 25 bře 2010, 21:26
od Lucky
No, OK. Sice odpověď mě moc nepřesvědčila, ale znovu už se mi to nechce kuchat.
Takže díky
Re: Rucni brzda
Napsal: 26 bře 2010, 08:36
od Trdlo
To chce klíííííd, nehledej problém bo chybu, tam kde není.

Re: Rucni brzda
Napsal: 18 dub 2010, 17:41
od libka
Ahoj všichni,
pročítám toto fórum a potřeboval bych pomoci ohledně rozdělání a promázání zadních brzdičů, jelikož při zabrždění a odbrždění ruční brzdy zůstává zadní brzdič zabržděn . Jsem v tomhle bohužel laik. Mám Astru G 1.6 kombi 1998, zadní brzdy jsou kotoučové. Prosím o podrobný postup rozdělání, promazání a zase vracení zpět. Výměnu lanovodů bych asi zvládnul, ale ty brzdiče by mě asi dělali problém.
Děkuji všem za radu.
Re: Rucni brzda
Napsal: 18 dub 2010, 17:43
od Trdlo
Kniha jak na to - najdeš ji v pdf v sekci download, tam je to hezky popsané.

Re: Rucni brzda
Napsal: 18 dub 2010, 21:55
od langdon2
TRDLo, v knihe jak nato, je pisane, ze zadny piestik sa vyberat neda..ze to sa potom meni kus za kus...
Ja mam tiez tento isty problem stale....BOSCH brzdic..stale sa mi kusok nevracia...Asi budem muset kupit druhy...
Re: Rucni brzda
Napsal: 18 dub 2010, 22:05
od Mirďa
Mno já bych se divil že by pístek nešel vyšroubovat a vytáhnout,že by se kvůli gumičky a manžety musel měnit celý třmen

Re: Rucni brzda
Napsal: 19 dub 2010, 16:37
od libka
Ahoj všichni,
píšu ohledně problému s ruční brzdou, kdyby byl někdo ochotný z okolí Litomyšle mě ty brzdiče za solidní peníz rozdělat, promazat a zase dát dohromady, tak bych byl velice vděčný. Jezdil jsem před léty s Kadetem a měl jsem ten samý problém, ale po rozdělání a promazání měděnou vazelínou byl klid. Nebo jestli by se vyplatilo koupit repasovou sadu, to teda nemůžu předem zatím říct. Potom bych asi i vyměnil lanovody, ale jak jsem psal, to bych si myslím zvládnul sám.
Předem děkuji za nabídky.
E-mail:
libor.post@email.cz
Re: Rucni brzda
Napsal: 16 kvě 2010, 15:58
od libka
Ahoj všichni,
takže si odpovím sám. Lanovody (za 850,- Kč) jsem si vyměnil sám, ale stejně to nepomohlo, takže jsem oslovil jednoho automechanika, který se do toho dal. Rozdělal brzdiče, vyčistil co se dalo, vyměnil veškeré těsnění (za 370,- Kč na jeden brzdič) a při té příležitosti vyměnil i kotouče s destičkama (kotouč za 930,-Kč a sada destiček za 900,- Kč). Takže suma sumárum materiál 4.350,- Kč + práce za 2.200,- Kč a teď vše v pohodě.
Re: Rucni brzda
Napsal: 16 kvě 2010, 18:29
od langdon2
No mne nakoniec nepomohlo nic ineho, iba vymena celeho brzdica.Nakolko mi z neho uz vytekala aj brzdova kvapalina, nebolo naco cakat.Zohnal som na vrakaci za 50€ BOSCH brzdic, zatial funguje super, aj rucna konecne ide tak ako ma.

Re: Rucni brzda
Napsal: 27 črc 2010, 14:11
od zippi
potrebujem kupit nove lanka na rucnu a ak tomu rozumiem spravne:
mam kombika, kotuce vzadu, abs, Bosch, Win cislo: F35X8018294
podla popisu potrebujem 1593mm lanka idealne od ATE
je to tak? diky moc
TRW je OK alebo im radsej vyhnut?
Re: Rucni brzda
Napsal: 09 říj 2010, 20:58
od jardys
Trdlo píše:Vaclav:
od čísla karoserie 22006461 do čísla karoserie 38999999 - 1592mm/1592mm
od čísla karoserie 42000001 - 1587mm
do čísla karoserie 22006460 - 1593mm
Vše je ATE, a na tvém místě bych nelaboroval a dal tam ATE lana. Starline lana jsem dával jednou, a už nikdy více, absolutně nesedí

(a to kdo mně zná, tak ví, že starline až tak neodsuzuju, naopak, ale ty lana fakt hnus...)
zdravím ... rád bych se vrátil k tomu co tady psal Trdlo zhruba před rokem o tom, jak vybrat správný typ lanovodu k ruční brzdě. Když se člověk podívá do více e-shopů, skutečně zjistí, že se nabízí zpravidla 2-3 typy (povětšinou to ATE, ale mohou to být i jiní výrobci), které se liší
vcelku nepatrně údajem délky, ale, a to je poměrně zajímavé, vcelku dosti rozdílnou cenou 1300-1700-1900. Obrázky zpravidla chybí anebo nejsou v dostatečně velkém rozlišení, aby si člověk mohl prohlédnout detaily. Zpravidla je dále uvedeno (anebo také NE a to nebývá zas až tak zřídka), že tento typ je od-do roku výroby, anebo výrobní serie od-do, anebo čísla podvozku od-do anebo číslo karoserie apod., viz.i citace od Trdla a viz.i mnou přiložený obrázek. Kdesi zde na foru je popis jak z VIN zjistit číslo karoserie (anebo podvozku?), takže prý
6 posledních čísel je prý údajně toto číslo karoserie. Všechna čísla, která jsem zde předtím zmiňoval, jsou ale
8 místná. Přiznám se, že jsem z toho tak trochu jelen. Potřebuji koupit lanovody, moje poslední 8-mi číslí z VIN je X810 9855. Když jsem se poptal v pár e-shopech, ať mi poradí, tak mi vždy nabídli to nejdražší, tj.délka 1593 mm. Dle mého názoru by tam ale správně měl být ten rozměr 1592 mm (tudíž i levnější). Můžete se mi k tomu někdo ze zde přítomných a více zasvěcených jedinců vyjádřit. Třeba to pomůže i dalším účastníkům tohoto, myslím jinak velmi dobrého fóra. Předem moc díky.
Jinak ještě .. protože jsem objevil ještě jedno vlákno s možná ještě výstižnějším názvem "Výměna lanovodu ruční brzdy", a to zde
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... odu#p47477
tak mne napadlo, že by bylo možná vhodné případnou odpověď směrovat případně tam s nějakým odkazem na tento můj dotaz.
Re: Rucni brzda
Napsal: 10 říj 2010, 10:42
od jardys
a měl bych ještě jednu prosbu ... nemáte někdo výkres-sestavu toho brzdového třmenu BOSCH. Pokud to člověk rozhodí a neposkládá si to hned úplně přesně za sebou, jak ty jednotlivý komponenty tam byly původně, tak je celkem problém to tam ve správným pořadí vrátit zpět. Zkoušel jsem hledat na netu ... bohužel zatím nic
Re: Rucni brzda
Napsal: 10 říj 2010, 12:07
od Mike.S
jardys: máš SZ
Re: Rucni brzda
Napsal: 10 říj 2010, 12:47
od jardys
Mike.S píše:jardys: máš SZ
SZ? ....

co jako to má být
Re: Rucni brzda
Napsal: 10 říj 2010, 12:56
od MaR
SZ je soukromá zpráva, vlevo nahoře vedle nicku máš počet zpráv
