Stránka 11 z 24

Re: svíčky

Napsal: 26 říj 2009, 08:55
od zEjn
Tak jsem koukal na ty denso iridium na aukru, mely by tam jit tyhle http://www.aukro.cz/item795803653_denso ... _ik16.html
ale mam strach aby to nebyly nejaky kopie z ciny :-( zatim nema zadnou prodanou..

Re: svíčky

Napsal: 26 říj 2009, 16:41
od Phrz
vypadaj origo, jestli ta fotka odpovida tak jsou to ony, mely by bejt made in japan

Re: svíčky

Napsal: 26 říj 2009, 16:56
od Joska
hele chlapsi a chlapi, měl jsem vážný rozhovor na toto intimní téma s tátou, zarytým elektrikářem, a říkal mu o těch dvou, tří nebo čtyř fajfkových nebo jiskrových svíčkách - A jaký je teda orpavdu důvod mít jich tam víc, argumenty táty jsou - jiskra tedy zkrát jde vždy nejbliží, nejlehčí, cestou, jak mile dojde ke spojení náboj jde do kšá--- takže vždy je jen jedna jiskra, proč teda 2 nebo více těch fajfek?? maximálně se pak rozdělí na slabší "bratříčky" . . .

Re: svíčky

Napsal: 26 říj 2009, 22:02
od denny
Ano,táta má pravdu.Jiskra skočí jen jedna,ale má na výběr více cest mezi středovou a zemnícími elektrodami:D .Je to pro zkvalitnění zápalu směsi.U vozů F1 má dokonce nekonečný počet cest.
Někteří výrobci svíček to ještě kombinují s tzv.plovocí jiskrou.
Jen s těma fajfkama si to nějak přehnal :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

FAJFKA NENÍ ELEKTRODA !!!

Re: svíčky

Napsal: 27 říj 2009, 07:35
od Joska
no hledal jsem vhodné slovo, ale jasně jsi poznal co jsem "fajfkou"a svíčce myslel, elektroda bude opravdu lepší slovo...
jen mě potom nejde do hlavy, proč teda se dává více elekrod...- jiskra jde jen jedna, pokud tak nějak vím, tak odchází ta středová elektroda, ty elektrody okolo ani tak moc ne...nebo jde o to aby ten středový kontakt byl "omlácený" ze všech stran rovnoměrně?
já si totiž furt (možná naivně) myslel ,že normálně proběhne jedna jisktra, ale když je tam těch kontaktů víc, tak se jiskra "rozdělí" rozvětví na ty bratříčky, tedy je "větší" čímž zajistí rychlejší, zapálení - tedy - zapálení ve větším prostoru komory - Beru to tak, že u F1 je to kroužek okolo středové elektrody a vytvoří tedy ještě větší jiskru -i když bez většího náboje tam nic světobornýho nevznikne...
promiňte že do toho reju...ale taky bych rád pořídil nějaké nové..tak zjištuju, smysl. i když svíčkama asi další koně moc nenasbírám :lol: :lol:

Re: svíčky

Napsal: 27 říj 2009, 08:26
od spermin
na netu jsem našel pokec o svíčkách a je tam jasně uvedeno, u klasiky (2 ventily) je prokázáno kvalitnější prohoření směsi
při jednobodové svíčce. Vícebodová nevýhovuje. U víceventilové techniky je tento rozdíl teoreticky nerozpoznatelný.
http://www.brisk.cz/index.php?page=svicky_platin.html
http://www.tuning.cz/a0104:iridium-power/

Re: svíčky

Napsal: 27 říj 2009, 14:30
od Joska
no studuju to celý den, ale nikde jse nepotkal hlašku, že při 2 ventilech na válec se nedoporučuje nebo nevyhovuje....ale díky budu študovat,
jen jsem se ještě bavil s kolegou má ten samý motor v Fku - a má tam -prý předepsané Bosche s dvěma kontaktama... tak ti Karle nevímnaštrěstí to nebudu kupovat zítra, tak budu študovat až o tom budu vědět...jen dobře vyfilrovat ty reklamní kecy...všechny svíčky jsou navrhnuté k vysokému výkonu a funkčnosti . . . .

Re: svíčky

Napsal: 27 říj 2009, 16:28
od Mirďa
Já si dal do Fka 1,4i 8ventilu taky jednobodové Bosche před zimou a co se stalo?Po ochlazení to po 400m začlo jet na 3válce a bylo to v pytli :lol: ,měly najeto 8km,šly ven a na dvoubodových 30000 úplně v poho 8) .A výrobce přímo jednobodové nedoporučuje :o

Re: svíčky

Napsal: 27 říj 2009, 16:36
od Joska
Tož ku..ňa, kde je zakopaný ten pes...

Re: svíčky

Napsal: 27 říj 2009, 17:39
od tlumex
zdarec,

má zkušenost je : Beru Ultra X, 4 " ocásky ". Najeto 40.000 km, bez jediné závady, nebyly zrovna levný cca 250 kč / ks. 1 x ročně je zkontroluju a očistím slabý nádech usazenin.
Spokojenost.

Re: svíčky

Napsal: 09 lis 2009, 10:36
od kauli
Mirďa píše:Já si dal do Fka 1,4i 8ventilu taky jednobodové Bosche před zimou a co se stalo?Po ochlazení to po 400m začlo jet na 3válce a bylo to v pytli :lol: ,měly najeto 8km,šly ven a na dvoubodových 30000 úplně v poho 8) .A výrobce přímo jednobodové nedoporučuje :o

To samé jsem zkoušel v Astře F / X16SZR / . Koupil jsem na zkoušku jednob. Bosch BCPR6EK ,jezdím i na LPG a v motoru vydržely asi 30 km. Musely ven. Pak jsem mu podhodil teda Bosch FLR 8LDCU a po 2 tis. km. cukatůra. Tak jsem se nasral a šly tam staré NGK BKR5EK / najeto 45tis. / a motor jak po másle . Prostě 2 bodové do tohoto motoru patří .

Re: svíčky

Napsal: 11 pro 2009, 10:48
od Hribek
jaký rozměr svíčky do Z18XE? závit M14x1,25 a co dál? délka závitu?
chci dát Brisk DR15ZC

Re: svíčky

Napsal: 11 pro 2009, 10:57
od Mojmec11
Já si myslím,že u těch vícebodových jde o to,že když se jeden kontakt zkratuje(lidově sopel) nákou nečistotou,nebo jak u nás v práci po germánsku říkáme partiklem,tak je tam stále ještě nějaký další jiskřiště.Jako třeba u letadel.Taky nelítaj na 1 elektrodu,to by si moc nezalítali. :mrgreen:
Kdysi jsem dal do Š110 LS nové Boschky s měděnou elektrodou,středovou a rozdíl byl poznat ihned a v zimě taky.Nemusel jsem jezdit tak dlouho na sytič.
V Astře mám nějaké už nevím značku,možná Brisky s plovoucí jiskrou tzn. bez fajfky.A spokojenost 5000km a no problemo.

Re: svíčky

Napsal: 21 pro 2009, 00:52
od nefakcenko
co mam dat do me astry 1,4 16V??? stači pruměr...dik 8)

Re: svíčky

Napsal: 21 pro 2009, 01:19
od Phrz
dej tam co tam patri, normalne v oplu kup gm svicky dvouocaskove stojej par korun