Stránka 11 z 22
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 20 led 2013, 20:31
od Alzafir
oplista píše:.....diagnostika neukázala špatné čidlo otáček na klikové hřídeli ...
Je třeba rozlišit 2 stavy.
1. diagnostika nenašla v tu chvíli v reálných datech špatné čidlo kliky, to je možné, ono čidlo může chodit, pak někdy vykáže anomálii ( např mezizávitový zkrat ve vlastním snímači) , chyba ale je uložená v registru závad, jestliže ECU motoru toto považuje za chybu.
2. diagnostika nenašla tuto dřívější chybu uloženou v registru závad ( no present)
Pak je ještě možnost, že diagnostika čidlo nevidí, ale co vím, tak to je záležitost čidla vačky u benzínových motorů.
U nafťáků jsou vidět jak čidlo kliky ( otáčky motoru ), tak čidlo vačky ( není to správné označení) prostřednictvým otáček čerpadla.
Jinak platí i to, co psal HerryCZ.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 20 led 2013, 20:42
od denny
Vše se nemusí hned projevit jako chybový kod,máš ale k dispozici čtení přímých hodnot,pak jen porovnáš skutečné s požadovanými nebo normálními.Pro měření střídy čidla vačky stačí nejlevnější osciloscop.Je ale lepší použít autoosciloscop,pak nemáš problém s triegrováním.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 14 úno 2013, 09:01
od manduss
Včera jsem zkusmo připojil auto na opcom a zatím jsem se dostal jen k tomu, že mi vylezla chyba:
Dokážete mi někdo poradit, co přesně ta chyba znamená? Když jsem to hledal na internetu, tak chyba s tímhle kódem znamenala něco úplně jinýho(0166 Chybí signál sondy 3 (?) (řada válců 2) )
OP-COM 090820b - PC based diagnostic tool
Please add your workshop
name in the settings window
OP-COM - KW82 Communication Window> 1999|Astra-G|Body|Instrument
KW82 protocol initialized.
ECU ID= QN,90561454,4797,5197,3698,007,3,0000000000,
Part Number: 90561454
Alpha Code: QN
Code Index: 007
Code Version: 3
Production Date: 3698
Software Date: 5197
Hardware Key Number: 0000000000
Total number of fault codes: 1
00166 - Engine Coolant Temperature Circuit High Input
Not present
Chybu jsem zkusil vymazat, ale hned se zase objevila. Nebo se možná nevymazala. Někde jsem četl, že staší verzí opcomu to někomu taky nešlo smazat a v novější mu to potom šlo.
Chyba not present znamená to samé jako sporadická na VAGu?
Pokud je to nějaký čidlo teploty, tak by to asi mohlo mít vliv na spotřebu, co? Po městě, kde jezdím tak do 3km mám spotřebu vysokou, ale jak jedu dál, tak spotřeba výrazně klesá.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 14 úno 2013, 10:11
od Alzafir
Podle názvu to vypadá na čidlo teploty chladící kapaliny motoru. Podívej se, co ukazuje v datech, ale datech motoru ( engine) a budeš mít jasno.
Tobě to vyskočilo v instrumentech ( palubovka).
No present= chyba momentálně nepřítomna.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 14 úno 2013, 10:24
od manduss
Díky moc.
V chybách u motoru nic nebylo. Psalo to tam myslím něco jako "DCT not found". Do hodnot jsem koukal a u studenýho motoru tam bylo myslím 80°C. Včera jsem to ale bral jen zběžně. Spíš jsem jen koukal, co tam je všechno za možnosti. Navečer na to ještě kouknu.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 14 úno 2013, 11:00
od Alzafir
"DCT not found" znamená, že není uložená chyba.
U studeného motoru je 80 stupňů nesmysl

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 14 úno 2013, 11:06
od manduss
Aha, díky. V to jsem doufal. Jen mě mátlo to DCT. V jiném modulu to totiž zase psalo úplně jinou hlášku, že nejsou chyby.
To čidlo večer prozkoumám. Předpokládám, že by to mohlo mít vliv na tu mou spotřebu.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 15 úno 2013, 10:06
od manduss
Tak jsem na to včera koukal a trošku jsem to pomotal. Ta zobrazovaná teplota byla 70°C a byla to teplota z budíku. Chyba už šla vymazat a znovu se neobjevila. Hodnota teploty z čidla odpovídala venkovní teplotě.
Nebyl byste někdo ochotný mi kouknout na zaznamenaný data, jestli tam není někde nějaká bota? Nebo třeba jen nasměrovat, na co bych se měl zaměřit.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 15 úno 2013, 21:36
od Alzafir
Kouknu na to

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 15 úno 2013, 22:50
od manduss
To budes moc hodnej. Diky
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 03 bře 2013, 19:47
od oplista
Mám Astru H Z17DTH a stává se mi celkem často že jsem mi zobrazuje autičko s klíčem náhlí pokles výkonu jako by bez turba, stává se to akorád při zápřahu do kopce kde jí dávám pořádně zabrat.Tak jsem jí napíchnul na Op-Com a na nic extra jsem nepřišel tady jsou chyby.
OP-COM - CAN Communication Window> 2006 (6)|Astra-H|Engine|Z 17 DTH
Total number of fault codes: 3
P0530 - A/C Pressure Sensor Circuit Low Input
(03) - Present
P1614 - Wrong Transponder Key
(50) - Not present
P1616 - CIM (Steering Column Module) Wrong Environment Identifier
(00) - Not present
dále jsem zkusil kouknout do imobilizéru
OP-COM - CAN Communication Window> 2006 (6)|Astra-H|Body|Immobilizer
Total number of fault codes: 2
B3055 - Transponder Key Problem
(00) - Not present
U2113 - CAN-Bus No Communication with SDM (Sensing & Diagnostic Module, Airbag)
(00) - Present
Podle mě to jsou chyby co by neměli mít vliv na funkčnost výkonu motoru(poklesu).Ale mohu se mýlit.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 03 bře 2013, 20:44
od Lake292
bol na zvolavacke ohladom CIMu?
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 04 bře 2013, 13:15
od oplista
Lake292 píše:bol na zvolavacke ohladom CIMu?
Ona byla nějaká svolávačka?Nic o tom nevím auto je dovezené z německa.
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 04 bře 2013, 14:45
od denny
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Napsal: 04 bře 2013, 19:40
od oplista