Tak zase pár řádků nikterak veselých a popořadě - navazuji na poslední souhrn :
1. v pondělí 3.11. jsem vzal auto opět zpět do autorizovaného servisu - na reklamaci opravy a stavu po ní.
2. po dojezdu do servisu mělo auto od opravy ( pátečního převzetí ) najeto 56 km a odhadem zmizeli cca 3 deci oleje
3. při vstupu do servisu ztuhnul přijímacímu technikovi úsměv na tváři a praví: Dobrý den, pane, co vy zase tady ??? No neměl se takto ptáti ....
4. popsal jsem mu stav a říkám mu, že je auto po cestě z Jablonce do Liberce ohřáté a že jej svezu, ať vidí, jak se za mnou kouří. On na to, že nemá čas jezdit, že má na 8.00 hod objednané zákazníky. Tak mu pravím, ať mě dá nějakého mechanika, co to auto dělal, ať vidí, v jakém je stavu po jejich odborné opravě.
5. Dal mě tedy mladíka do vozu a já mu na cca 1500 metrech ukázal, jaké je to svezeníčko s dýmovnicí v zádech. On praví : No , to tedy vůbec není dobré ....
6. Po návratu do servisu sdělil technikovi co viděl a odešel pracovat na dílnu. S technikem jsem se jal sepsat reklamaci...k mému podivu mě vypsal : Zakázkový list č. XXXXX . Já mu pravím : Vážený pane, já žádám o sepsání reklamačního protokolu - na to mám právo , nechci žádný zakázkový list a ani jej nepodepíši ....obě kopie mě předložené trhám na několik kusů a i s propisovací tužkou vracím technikovi zpět
7. ten se rozčiluje, že se mnou nic jiného nesepíše a že si musím počkat na kolegu, který ale dorazí až v 10.00 hod . OK, beru klíče, auto nechávám stát u servisu a jdu do práce ...pěšky ( to je péče o zákazníka ...)
8. vracím se do servisu na cca 11:00 hod . Druhý - prý i reklamační technik je již v zaměstnání . Popíši mu co mám za přání a jaký je stav vozidla po převzetí z opravy a on tedy sepíše reklamační protokol. Nechávám jej ho opravit, doplnit, že byla provedena zkušební jízda s mechanikem, který viděl stav auta po opravě . OK, doplnil jméno mechaika a skutek, že s ním bylo vykonáno svezení a jaký viděl výsledek.
9. Po sepsání se ptám, co bude dál . Odpověď : musíme se poradit s majitelem servisu a zavoláme Vám výsledek. Během dne .
10. v cca 13:00 hod telefon a informace , že bude provedena normovaná zkouška spotřeby oleje - olej vypustí, auto znovu naplní předepsaným množstvím a zapečetí nalévací hrdlo i výpušťák. Pak prý musím najet 1000 km a vráit vozidlo zpět do servisu. Olej vypustí a změří, kolik jej ubylo a pak se uvidí.
11. upozorňuji technika, že souhlasím, ale : 1000 km urazím za noc a auto hned ráno vracím do servisu. Chci však napsat do protokolu o zkoušce, že pokud olej dojde cestou, a nesmím nic dolít, auto odstavím tam, kam dojede ( třeba v Plzni ) , beru si taxi domů na náklady servisu a zítra jim sdělím, kde je auto odstavené a na jejich náklady zajistí přepravu zpět do Liberce so servisu. No to jsem si ale dovolil ..... to prý jako myslím vážně ? My počítali s tím, že budete jezdit tady někde v okolí ( kolem komína

) a ne až někam .....a vrátíte nám auto třeba za týden ....no mají to pěkně vymyšlené - 1000 km po couračkách třeba za 14 dní , nebo i déle !
12. No nakonec se tedy asi dohodneme na pouhých 300 km ...pravím, tím lépe , to snad po večerech za dva dny dám....ale pochybuji, že s touto spotřebou a stavem motoru to 300 km najede . Tak jsem si auto vyzvedl v pondělí navečer, podepsal protokol, překontroloval jsem si za přítomnosti technika měrku oleje a vyfotil a také i s technikem vyfotil vynulované počítadlo km. A šel jezdit.
13. ve středu večer se zafira zstavila s hláškou na palubním počítači - kotrola hladiny oleje - po 176 km !!!

měrka oleje - suchá - olej zmizel ! Auto tedy odstaveno do garáže.
14. ve čtvrtek voláno ráno do servisu : mohu olej dolít a dorazit po ose , nebo mě zajistíte odvoz auta k vám na podvalníku ? Odpověď : zajistíme si odvoz. OK, v 17:00 hod nakládáno u mne u garáže a odveženo do servisu
15. v pátek celý den čekám na telefonát. NIC ! No tak okolo 15:00 hod volám sám a ....NIC ! , prý neměl nikdo celý den čas se autu věnovat - víte, my tady máme jiná auta nasmlována na servis a přezouvání ....snad v pondělí, ale musím se ještě dovolat majiteli, co vlastně budeme s vaším autem dělat ...a ten bývá celý den zaneprázdněn, třeba se mu dovolám až v úterý ...no tak čeejte, já se vám ozvu co a jak ....
16. no to mě rozpálilo do červena a už jsem startoval : tak já budu čekat, pondělí, úterý...třeba až do pátku ??? tak

to tedy ne - v pondělí budu nejdéle ve 13:00 hod u vás v serisu, přijdu se podívat na své auto a budu chtít vidět postup, popis závady a řešení. A ještě jsem panu technikovi pohrozil, že když má on problém se dovolat majiteli servisu a celého dealera Opel , tak mu zavolám sám ....
17. no dovolal jsem se - v pondělí se v servisu sejdeme s majitelem i s vedoucím technikem servisů ( zastoupení jsou v regionu dvě pod stejným obchodním názvem ) a budeme se bavit o vzniklé situaci a jejím řešením. Byl jsem z celého telefonátu docela příjemě překvapen i s nabídkou na osobní setkání - tak uvidíme , co bude dál ...........................
Pánové a dámy , pak svěřte svého miláčka autorizovanému servisu ( odborníkům ) - a to mě bylo doporučeno, ať nedávám zafiru nikam do neznačkového servisu a dám ji tam , že to bude nejlepší .....
Další info v pondělí ....tedy jestli nezešílím !