Napsal: 25 pro 2008, 22:43
sem tam ked cuvam pri otvorenom okne si myslim ze som spravil defekt jak to sicí
Forum pro majitele vozů Opel Astra G a Zafira A
https://www.astra-g.cz:443/forum/
Ten ventil mi taky cvaká, ale to není ono, to mě netrápí.manli2 píše:http://ukazto.com/?img=HPIM4335-5fq1.jpgodpoj tohle... to umí taky krásně cvakat a uvídíš...
99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.kimi píše:Tak problém je částečně, nebo spíš dočasně známej...měl jsem auto u asi už třetího mechanika a ten přišel na to, že ten pazvuk jde skutečně od rozvodůNicméně i on shledal, že jsou opravdu vyměněný a tvářej se naprosto v pořádku, včetně řemenu i kladek...jedinej problém teda je ten hnusnej "cvakavej zvuk", kterej prý jde od tý hlavní řemenice když se rozvody točej a auto je ohřátý... Řemen i řemenicí prosřtíkl nějakým olejem a auto je naprosto zticha....
...jenže jde o to na jak dlouho
..a teDˇbabo raď. Rozvody jsou po druhý během nějakých 8000km měněný, údajně zcela v pořádku a nepoškozený...akorát vydávaj pazvuky - což mi dost štve, páč i sám pán mechanik se divil, jakej to dělá brajgl - je to slyšitelný v pohodě na 20m od auta!!!(ten zvuk myslim)...ale že by se něco stalo strach mít prej nemusím,,, páč je všechno v pořádku...tak jsem z toho volakýsi změtěný
Phrz píše:mě to taky cvaka a je to nekterej z pistu kdyz je nahore
Mě to cvaká taky při teplým motoru, při studeným ne. Ale jak jsem poslouchal, tak od rozvodů to nejde, jakobych to slyšel nejvíc z místa před škrtící klapkou. Je pravda, že mi to žere olej, ale po poslední výměně (nějaký Valvoline 5W-40) jakoby to olej nežralo až teď najednou jsem zjistil, že je měrka suchá, tak se tam vešel litr. Ale cvaká to dál. Ještě jsem nedávno měnil baterii, nemá to nějakou souvislost?denny píše:99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.
Ať ten tvůj kámoš mechanik za tepla rychle sundá hl. řemenici a přes nějaký podložky stahne jen rozv.kolo ke klice a natočí motor.Nic se nestane /řemen vedou ještě kladky a vod. pumpa/.Bude-li ticho,tak prohlídněte hl.řemenici zezadu a bude tam skoro neviditelná hranka oleštěná o plast.kryt rozvodů.Lehce stahneš rozbruškou a je ticho.
Už mnohokrát jsem tento problém řešil.Dnes jdu skoro na jisto.
Spíš máš některý se závěsů vačkových hřídelů volnější,ale s tím najedeš i 100000 bez mrknutí.Phrz píše:vime... ale nerikam ze mi cvaka o hlavu... btw byl jsem v oplu a tam mi rekl ze tohle je docela casta zavda na 14 a 16 motorech a ze se s tim da jezdit bez problemu, ze to tam nekdo ma a uz 5 let vpohode, lukasso si to taky poslechnul a tvrdi to same
Tobě kolego asi cvakají hydrostavy a taky budeš mít máznutý nějaký závěs vačky,protože když jezdíš až nasucho,tak ti sice kontrolka neblikne ,ale vršek motoru už skoro nemaže a vše se vydírá.Milouš píše:Mě to cvaká taky při teplým motoru, při studeným ne. Ale jak jsem poslouchal, tak od rozvodů to nejde, jakobych to slyšel nejvíc z místa před škrtící klapkou. Je pravda, že mi to žere olej, ale po poslední výměně (nějaký Valvoline 5W-40) jakoby to olej nežralo až teď najednou jsem zjistil, že je měrka suchá, tak se tam vešel litr. Ale cvaká to dál. Ještě jsem nedávno měnil baterii, nemá to nějakou souvislost?denny píše:99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.
Ať ten tvůj kámoš mechanik za tepla rychle sundá hl. řemenici a přes nějaký podložky stahne jen rozv.kolo ke klice a natočí motor.Nic se nestane /řemen vedou ještě kladky a vod. pumpa/.Bude-li ticho,tak prohlídněte hl.řemenici zezadu a bude tam skoro neviditelná hranka oleštěná o plast.kryt rozvodů.Lehce stahneš rozbruškou a je ticho.
Už mnohokrát jsem tento problém řešil.Dnes jdu skoro na jisto.
Když ale sundám víčko na dolévání oleje, tak vidím, jak se tam točí jedna vačka. Tak bych taky předpokládal, že to cvakání odkrytím víčka výrazně zesílí, kdyby to mělo být něčím, co je v prostoru pod víčkem. Ale ono ne, z tý díry to cvakání není slyšet. Nebo ty hydrostavy jsou zase kus někde jinde? Já nevím, kde jsou, myslel jsem hned u vaček. A co vstřiky, ty nemůžou cvakat? Nebo nějakej krokovej motorek u škrtící klapky? Někde tam je to cvakání nejvíc slyšet. Díky denny!!denny píše: Tobě kolego asi cvakají hydrostavy a taky budeš mít máznutý nějaký závěs vačky,protože když jezdíš až nasucho,tak ti sice kontrolka neblikne ,ale vršek motoru už skoro nemaže a vše se vydírá.
No tak stejně, když vidím vačku, tak ty hydrostavy jsou hned u vaček. Takže při otevření víčka by ten zvuk musel zesílit, nebo ne? Nemyslím, že by zesílilo vlastní cvakání, ale jen ten zvuk skrz ten otvor po víčku, prostě by to bylo jen líp slyšet. Ještě jsem to včera zkoušel poslouchat a opravdu nejvíc to je slyšet, když mám ucho 15 cm nad EGR ventilem a směr ke škrtící klapce nebo před ní. Opakuji, jen u teplého motoru, u studeného je to možná taky slyšet, ale určitě méně.denny píše:to milouš: To,že otevřeš víčko nemá vliv na sílu klepání.Těžko se mi takto radí,zvuky hledám stetoskopem.Myslím ale fakt ty hydrostavy.
Nebo je to ten závěs vačky,taky jsem to tu psal.Prostě stetoscop a hledat a NAJÍT.Milouš píše:No tak stejně, když vidím vačku, tak ty hydrostavy jsou hned u vaček. Takže při otevření víčka by ten zvuk musel zesílit, nebo ne? Nemyslím, že by zesílilo vlastní cvakání, ale jen ten zvuk skrz ten otvor po víčku, prostě by to bylo jen líp slyšet. Ještě jsem to včera zkoušel poslouchat a opravdu nejvíc to je slyšet, když mám ucho 15 cm nad EGR ventilem a směr ke škrtící klapce nebo před ní. Opakuji, jen u teplého motoru, u studeného je to možná taky slyšet, ale určitě méně.denny píše:to milouš: To,že otevřeš víčko nemá vliv na sílu klepání.Těžko se mi takto radí,zvuky hledám stetoskopem.Myslím ale fakt ty hydrostavy.