Stránka 2 z 2
Napsal: 27 čer 2008, 17:20
od Pico
Ventilátor chladenia sa ti nespustí, keď je dostatočne auto chladené náporom vzduchu aj keď ideš do prudkého kopca a tlačíš na pílu. Vyskúšaj niekedy na ceste do HR v zápche a pri 40 stupňoch C. Ver mi, že ti pobeží.
Napsal: 27 čer 2008, 17:46
od Majla
undertaker píše:mam AstruG 1.6 X16SZR a dochladzuje my to bezne...
souhlas, mě to taky dochlazuje. A dělal mi to i Renault 19 r.v93 co jsem měl před Astrou
Napsal: 27 čer 2008, 18:15
od manli2
motory 8V dochlazujou protože nemají řídící jednotku chlazení....
Napsal: 27 čer 2008, 20:53
od vasekpetr1
A ta škatule, co na mě čučí před levým podběhem po sundání předního nárazníku je co???

Vede do ní kabeláž od větráků, takže bych tvrdil, že spíš některé typy (např. ty, co nemají klimu, řídící jednotku chlazení nemají)
Ale třeba se pletu.

Napsal: 28 čer 2008, 15:27
od Pavel007
Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.
Napsal: 28 čer 2008, 15:57
od rychlyradim
Pavel007 píše:Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.
to jsou zázraky..každýmu to chodí jináč....v pondělí se schválně stavím do Opla a optám se jak se věci mají.... budu tam mít stejně cestu

Napsal: 29 čer 2008, 12:38
od vasekpetr1
Co já si vzpomínám, tak před třemi lety na začátku zimy, když mně v servisu na podzim místo nemrznoucí směsi dali do chladiče vodu, tak chladič zamrznul, teploměr v červeným, auto jsem odstavil před barákem, a po vypnutí motoru a vytažení klíčku ventilátor chladiče (ten zadní) ještě takové tři minuty běžel a dochlazoval. Podle mě je to tak správně.
Napsal: 29 čer 2008, 17:26
od Pico
Ja som mal F-ko X16XEL, r.v. 1999. Po vypnutí motora sa vypol aj ventilátor a nedochladzoval.
Napsal: 29 čer 2008, 19:00
od pansuu
V posledních horkých dnech jsem taky měl několikrát zvýšenou teplotu oproti normálu. Při běžícím motoru jsem se nekoukal a po vypnutí nikdy ventilátor neběžel takže ani nevím zda funguje.
Napsal: 29 čer 2008, 23:33
od Salám
Kdyby nefungoval, tak se rozsvítí kontrolka systému chlazení!
Napsal: 02 črc 2008, 00:42
od Kulich
Z18XE nedochlazuje. Hlásím.
Napsal: 02 črc 2008, 04:15
od manli2
rychlyradim píše:Pavel007 píše:Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.
to jsou zázraky..každýmu to chodí jináč....v pondělí se schválně stavím do Opla a optám se jak se věci mají.... budu tam mít stejně cestu

pokud má řídící jednotku chlazení.... tak nedochlazuje...

Napsal: 02 črc 2008, 07:08
od palix
V návode sa píše, že po vypnutí zapaľovania môže ešte bežať ventilátor. ja som si to na mojom aute nevšimol. Ale zas málokedy mám prehriatý motor

Napsal: 02 črc 2008, 07:19
od Astra - R@SAG
Tak jak už se tu psalo mnohokrát a přímo i na mém webu, citace zde :
Provozní teplota motoru
Běžná provozní teplota motoru je kolem 85 st.C. Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat. Dle mého názoru tudíž pokud ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyšíte naběhnout ventilátor je všechno v pořádku.
Jinak už jsem zažil za celou dobu co mám Astru, že po vypnutí motoru se ventilátor jeětě zhruba 2 min točil a odsával vzduch

, je to běžná věc. A pro umozornění, od roku 2003 se do Aster montuje pouze 1 ventilátor, který je součástí jak pro klimatizaci, ta také pro chlazení motoru, to jen tak na okraj, pokud někdo neví
