Stránka 2 z 2

Napsal: 27 čer 2008, 17:20
od Pico
Ventilátor chladenia sa ti nespustí, keď je dostatočne auto chladené náporom vzduchu aj keď ideš do prudkého kopca a tlačíš na pílu. Vyskúšaj niekedy na ceste do HR v zápche a pri 40 stupňoch C. Ver mi, že ti pobeží.

Napsal: 27 čer 2008, 17:46
od Majla
undertaker píše:mam AstruG 1.6 X16SZR a dochladzuje my to bezne...
souhlas, mě to taky dochlazuje. A dělal mi to i Renault 19 r.v93 co jsem měl před Astrou

Napsal: 27 čer 2008, 18:15
od manli2
motory 8V dochlazujou protože nemají řídící jednotku chlazení....

Napsal: 27 čer 2008, 20:53
od vasekpetr1
A ta škatule, co na mě čučí před levým podběhem po sundání předního nárazníku je co??? :wink: Vede do ní kabeláž od větráků, takže bych tvrdil, že spíš některé typy (např. ty, co nemají klimu, řídící jednotku chlazení nemají)
Ale třeba se pletu. :wink:

Napsal: 28 čer 2008, 15:27
od Pavel007
Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.

Napsal: 28 čer 2008, 15:57
od rychlyradim
Pavel007 píše:Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.
to jsou zázraky..každýmu to chodí jináč....v pondělí se schválně stavím do Opla a optám se jak se věci mají.... budu tam mít stejně cestu ;-)

Napsal: 29 čer 2008, 12:38
od vasekpetr1
Co já si vzpomínám, tak před třemi lety na začátku zimy, když mně v servisu na podzim místo nemrznoucí směsi dali do chladiče vodu, tak chladič zamrznul, teploměr v červeným, auto jsem odstavil před barákem, a po vypnutí motoru a vytažení klíčku ventilátor chladiče (ten zadní) ještě takové tři minuty běžel a dochlazoval. Podle mě je to tak správně.

Napsal: 29 čer 2008, 17:26
od Pico
Ja som mal F-ko X16XEL, r.v. 1999. Po vypnutí motora sa vypol aj ventilátor a nedochladzoval.

Napsal: 29 čer 2008, 19:00
od pansuu
V posledních horkých dnech jsem taky měl několikrát zvýšenou teplotu oproti normálu. Při běžícím motoru jsem se nekoukal a po vypnutí nikdy ventilátor neběžel takže ani nevím zda funguje.

Napsal: 29 čer 2008, 23:33
od Salám
Kdyby nefungoval, tak se rozsvítí kontrolka systému chlazení!

Napsal: 02 črc 2008, 00:42
od Kulich
Z18XE nedochlazuje. Hlásím.

Napsal: 02 črc 2008, 04:15
od manli2
rychlyradim píše:
Pavel007 píše:Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.
to jsou zázraky..každýmu to chodí jináč....v pondělí se schválně stavím do Opla a optám se jak se věci mají.... budu tam mít stejně cestu ;-)
pokud má řídící jednotku chlazení.... tak nedochlazuje... :wink:

Napsal: 02 črc 2008, 07:08
od palix
V návode sa píše, že po vypnutí zapaľovania môže ešte bežať ventilátor. ja som si to na mojom aute nevšimol. Ale zas málokedy mám prehriatý motor ;)

Napsal: 02 črc 2008, 07:19
od Astra - R@SAG
Tak jak už se tu psalo mnohokrát a přímo i na mém webu, citace zde :

Provozní teplota motoru
Běžná provozní teplota motoru je kolem 85 st.C. Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat. Dle mého názoru tudíž pokud ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyšíte naběhnout ventilátor je všechno v pořádku.

Jinak už jsem zažil za celou dobu co mám Astru, že po vypnutí motoru se ventilátor jeětě zhruba 2 min točil a odsával vzduch :wink: :wink: , je to běžná věc. A pro umozornění, od roku 2003 se do Aster montuje pouze 1 ventilátor, který je součástí jak pro klimatizaci, ta také pro chlazení motoru, to jen tak na okraj, pokud někdo neví :lol: :lol: :lol: