Napsal: 09 črc 2008, 13:38
Zdravím, pánové! Měl jsem obdobný problém a jeho řešení je možné, ale poněkud složitější. Nevím sice jestli se omezovače dveří (tak se tomu mechanismu říká) dělaly pro tyto vozy jen v jednom provedení, ale dle tvého popisu soudím, že máme stejné. Mechanismus je tvořen ocelovým pouzdrem, v něm jsou proti sobě dva kusy plastu (podobný silonu), v tomto plastu v příslušné drážce ocelový váleček, ten pak doléhá ze dvou stran na ocelové táhlo, které je vidět při otevření dveří. A ty plastové díly jsou proti sobě (respektive proti tomu táhlu tlačeny dvěmi kusy gumy. A teď prosté očištění a promazání obvykle nestačí. Je potřeba rozebrat ocelové pouzdro (opatrným odehnutím "paciček"), kompletně vypláchnout v benzínu a válečky a obě plochy táhla vyleštit!!! (opravdu do lesku - nesmí být hrbolaté po očištění rzi apod.) Já to řešil nejdříve ocelovým drátěným kotoučem na vrtačce, pak jemný smirek (cca 600) a následně leštění filcovým kotoučem s hrubší leštící pastou. Samozřejmě u těch válečků je toto problém - nesmíme příliš zmenšit průměr, takže v mém případě nakonec došlo k výměně válečků za nové (z kousku ocel.kulatiny odpovídajícho průměru, lépe nějaký tvrdší materiál). Pak teprve poskládat, důkladně promazat (např. silikonovou vazelínou na ložiska jízdních kol) a je to. Je s tím dost hraní, ale povedlo se, dělal jsem to vloni cca v září, zatím stále bez rušivých projevů, auto parkuje venku. Jo a ještě jsem si vyrobil ze silnější (cca 0,3-0,5 mm) plastové folie jakési tunýlky, které jsem upevnil dovnitř dveří tak, aby voda protékající dveřma nemohla na onen omezovač dveří, takže už nehrozí koroze a mělo by to auto přežít. Jo, a toto se týká zadních dveří, přední omezovače otevření jsou řešeny jinak.rychlyradim píše:tak jelikož mě to už dost iritovalo ty drhnoucí dveře..tak jsem se dnes do toho pustil a obě zadní dveře demontoval a vytáhl to malé táhlo.....celý jsem to rozmontoval (škoda že jsem neměl u sebe foták) a celý vyčistil a naolejoval a nastříkal jak to jen šlo! mechanismus se skládá z válečku, který je zasazen v plastu z obou stran a to celé přiléhá k tomu ramínku!není tam žádné ložisko nic zvláštního nic složitého! Dá se vydělat i ten váleček ...pak jsem to celé smontoval...a vůbec žádná změna! což znamená že je to celý na p.... a jedině co by pomohlo koupit to celý nový! protože komu to začne jednou drhnout a nepomůže ani sprej ani vazelína a doví co ještě tak je to jedině na výměnu..asi jako u mě....aspon u jedných zadních dveří
PS: jediné v čem může být problém je asi únava materiálu..váleček v tom plastu asi dost nedrží ikdyž se mi to nezdá a prostě při otevření dveří se netočí a potom dveře drhnou...