Stránka 2 z 4

Napsal: 11 čer 2008, 20:22
od Charlie
Mě to dělá taky, po nastartování studeného motoru se drží chvíli otáčky vysoko, no ale než zavřu garáš, tak to spadne a frčím. Myslím že tohle ovládá krokový motorek, a u mě si prostě postupně ubírá otáčky, aby se udržel motor v chodu. Já jdu na stk příští týden, a ještě předtím jde do servisu, na rozvody, výměnu středovýho tlumiče a tak, no řeba tam něco odhalí, čím to je.

Napsal: 12 čer 2008, 18:45
od Arwy
Po štarte studeného motora sú otáčky zdvihnuté kvôli rýchlejšiemu zohriatiu katalizátora na prevádzkovú teplotu.

Napsal: 12 čer 2008, 19:54
od rychlyradim
Arwy píše:Po štarte studeného motora sú otáčky zdvihnuté kvôli rýchlejšiemu zohriatiu katalizátora na prevádzkovú teplotu.
no tak mi řekni že jednou mi to uděla přibližně při stejné teplotě a jindy ne??!!??!? :!: :?:

Napsal: 12 čer 2008, 20:50
od Defender
No a mně to dělá jen při studeném motoru a pouze když je teplota +- nad 13 stupňů :lol: :lol: , v zimě ani ťuk :wink:

Napsal: 23 čer 2008, 10:16
od Pico
Mal som Astru Classic / F /, 1,6 16 V, r.v. 1999. Motor mala údajne totožný s Géčkom. Po naštartovaní samozrejme otáčky ostali cez 1200 a počul som zvuk ako keby bol zapnutý ventilátor. V knižke písali, že sa jedná o recirkuláciu spalín. Po chvíli - cca 2 min sa tento "ventilátor" vypol a otáčky klesli na normu. Teraz mám Classic II 1.4 16 V, Twinport a tento motor sa chová inak. Otáčky po natočení nie sú tak vysoké a nepočujem žiaden ventilátor.

Napsal: 23 čer 2008, 15:37
od Phrz
Defender píše:No a mně to dělá jen při studeném motoru a pouze když je teplota +- nad 13 stupňů :lol: :lol: , v zimě ani ťuk :wink:
me to samy :D

Napsal: 24 čer 2008, 20:41
od m1lan
ked mate tie zvysene otacky ked sa rozbiehate netrha vam s autom ?????????????????????????

Napsal: 24 čer 2008, 20:45
od rychlyradim
m1lan píše:ked mate tie zvysene otacky ked sa rozbiehate netrha vam s autom ?????????????????????????
kdepak nic se mi netrhá...samozřejmě když je zvednutej sytič tak to max trochu cukne když se rychleji pustí spojka než jak je tomu u zahřatého motoru..
prostě neřešit..asi je to normálka při studeném kolem 13C :lol: prostě otáčky na 1200 a drží..a ted když je teplo tak max 15sec a jsou dole jak maj být... :wink:

Napsal: 24 čer 2008, 21:33
od m1lan
rychlyradim píše:
m1lan píše:ked mate tie zvysene otacky ked sa rozbiehate netrha vam s autom ?????????????????????????
kdepak nic se mi netrhá...samozřejmě když je zvednutej sytič tak to max trochu cukne když se rychleji pustí spojka než jak je tomu u zahřatého motoru..
prostě neřešit..asi je to normálka při studeném kolem 13C :lol: prostě otáčky na 1200 a drží..a ted když je teplo tak max 15sec a jsou dole jak maj být... :wink:
no tak to nemame ten isty problem...

Napsal: 30 čer 2008, 20:59
od Petrik
Mě se chová stejně, jen je těžké vycitovat plyn. Když "sytič" drží otáčky (cca 1200-1300) a rozjedu se ať už bez plynu nebo přidám, cuká to. Když nechám auto běžet na volnoběh, po cca 2 min otáčky normálně klesnou a pohoda. Navíc je hrozně citit benzín. Mně to přijde na vadnou lambdu, která by měla ovlivňovat složení směsi, ale na diagnostice nebylo v paměti závad vůbec nic.

Napsal: 03 črc 2008, 21:52
od Vaca
tak to mam uplne ten samej problem taky kdyz nastartuju tak se otacky zvednou nahoru okolo 1500ot/min a kdyz pridam plyn a uberu tak misto toho aby spadly tak se jeste zvysi a pak spadnou nevim cim to je ale myslim si aby to taky nebylo lamda sondou nevite ?? :(

Napsal: 03 črc 2008, 23:10
od Defender
No pokud by na tyhle starty za vyších teplot měla vliv vadná lambda sonda, tak jsem v klidu, protože já ji mám údajně načatou a dělá mi, když držím otáčky dostatečně dlouho nad 4T (třeba na dálnici +- 160km/h) tak se rozsvítí kontrolga na palubovce (bez ztráty výkonu) :wink: Pak stačí sundat nohu z plynu a po částečném poklesu otáček opět přidat plyn, no a ta mrška sama zhasne a nezanechá po sobě ani zápis v ŘJ :wink:

Napsal: 04 črc 2008, 08:52
od rychlyradim
to je divný abychom tu všichni měli špatnou lambdu?!???! :shock: když to dělaj jen motory x16xel..!! podle mě je to fakt normální! asi to maj blbě nastavený hned od výroby.....

Napsal: 05 črc 2008, 08:29
od veski
Taky si myslím, že je to normální. Ze začátku mi to taky trochu cukne, ale otáčky se chovají podle teploty. Volnoběh je v rozmezí 1200 - 1500.
Zima - otáčky padají dolů rychle jako u normálního režimu
Léto - čím větší teplota venku, tím jdou dolů hůř.
Ale jakmile je to v standartním režimu tak je vše ok. Vždy nechávám zhastnout kontrolky až na ty tři v tachometru a potom startuji.
Ještě jeden postřeh:
Pokud další jízda je do cca 2 hodin tak se "sytičový" režim téměř nestihne projevit. Chviličku se drží na 1500 a potom hned spadnou na 800.

Napsal: 05 črc 2008, 08:46
od Defender
No tak když jsem to teď četl, tak jsem v tom popisu "sytičovýho problému" poznal svoje auto a to do puntíku přesně :D
Takže asi máte pravdu, bude to normálka, zřejmě nějaká konstrukční anomálie, no co už s tím, holt asi neřešit :wink: