Stránka 2 z 4
Napsal: 11 čer 2008, 20:22
od Charlie
Mě to dělá taky, po nastartování studeného motoru se drží chvíli otáčky vysoko, no ale než zavřu garáš, tak to spadne a frčím. Myslím že tohle ovládá krokový motorek, a u mě si prostě postupně ubírá otáčky, aby se udržel motor v chodu. Já jdu na stk příští týden, a ještě předtím jde do servisu, na rozvody, výměnu středovýho tlumiče a tak, no řeba tam něco odhalí, čím to je.
Napsal: 12 čer 2008, 18:45
od Arwy
Po štarte studeného motora sú otáčky zdvihnuté kvôli rýchlejšiemu zohriatiu katalizátora na prevádzkovú teplotu.
Napsal: 12 čer 2008, 19:54
od rychlyradim
Arwy píše:Po štarte studeného motora sú otáčky zdvihnuté kvôli rýchlejšiemu zohriatiu katalizátora na prevádzkovú teplotu.
no tak mi řekni že jednou mi to uděla přibližně při stejné teplotě a jindy ne??!!??!?

Napsal: 12 čer 2008, 20:50
od Defender
No a mně to dělá jen při studeném motoru a pouze když je teplota +- nad 13 stupňů

, v zimě ani ťuk

Napsal: 23 čer 2008, 10:16
od Pico
Mal som Astru Classic / F /, 1,6 16 V, r.v. 1999. Motor mala údajne totožný s Géčkom. Po naštartovaní samozrejme otáčky ostali cez 1200 a počul som zvuk ako keby bol zapnutý ventilátor. V knižke písali, že sa jedná o recirkuláciu spalín. Po chvíli - cca 2 min sa tento "ventilátor" vypol a otáčky klesli na normu. Teraz mám Classic II 1.4 16 V, Twinport a tento motor sa chová inak. Otáčky po natočení nie sú tak vysoké a nepočujem žiaden ventilátor.
Napsal: 23 čer 2008, 15:37
od Phrz
Defender píše:No a mně to dělá jen při studeném motoru a pouze když je teplota +- nad 13 stupňů

, v zimě ani ťuk

me to samy

Napsal: 24 čer 2008, 20:41
od m1lan
ked mate tie zvysene otacky ked sa rozbiehate netrha vam s autom ?????????????????????????
Napsal: 24 čer 2008, 20:45
od rychlyradim
m1lan píše:ked mate tie zvysene otacky ked sa rozbiehate netrha vam s autom ?????????????????????????
kdepak nic se mi netrhá...samozřejmě když je zvednutej sytič tak to max trochu cukne když se rychleji pustí spojka než jak je tomu u zahřatého motoru..
prostě neřešit..asi je to normálka při studeném kolem 13C

prostě otáčky na 1200 a drží..a ted když je teplo tak max 15sec a jsou dole jak maj být...

Napsal: 24 čer 2008, 21:33
od m1lan
rychlyradim píše:m1lan píše:ked mate tie zvysene otacky ked sa rozbiehate netrha vam s autom ?????????????????????????
kdepak nic se mi netrhá...samozřejmě když je zvednutej sytič tak to max trochu cukne když se rychleji pustí spojka než jak je tomu u zahřatého motoru..
prostě neřešit..asi je to normálka při studeném kolem 13C

prostě otáčky na 1200 a drží..a ted když je teplo tak max 15sec a jsou dole jak maj být...

no tak to nemame ten isty problem...
Napsal: 30 čer 2008, 20:59
od Petrik
Mě se chová stejně, jen je těžké vycitovat plyn. Když "sytič" drží otáčky (cca 1200-1300) a rozjedu se ať už bez plynu nebo přidám, cuká to. Když nechám auto běžet na volnoběh, po cca 2 min otáčky normálně klesnou a pohoda. Navíc je hrozně citit benzín. Mně to přijde na vadnou lambdu, která by měla ovlivňovat složení směsi, ale na diagnostice nebylo v paměti závad vůbec nic.
Napsal: 03 črc 2008, 21:52
od Vaca
tak to mam uplne ten samej problem taky kdyz nastartuju tak se otacky zvednou nahoru okolo 1500ot/min a kdyz pridam plyn a uberu tak misto toho aby spadly tak se jeste zvysi a pak spadnou nevim cim to je ale myslim si aby to taky nebylo lamda sondou nevite ??

Napsal: 03 črc 2008, 23:10
od Defender
No pokud by na tyhle starty za vyších teplot měla vliv vadná lambda sonda, tak jsem v klidu, protože já ji mám údajně načatou a dělá mi, když držím otáčky dostatečně dlouho nad 4T (třeba na dálnici +- 160km/h) tak se rozsvítí kontrolga na palubovce (bez ztráty výkonu)

Pak stačí sundat nohu z plynu a po částečném poklesu otáček opět přidat plyn, no a ta mrška sama zhasne a nezanechá po sobě ani zápis v ŘJ

Napsal: 04 črc 2008, 08:52
od rychlyradim
to je divný abychom tu všichni měli špatnou lambdu?!???!

když to dělaj jen motory x16xel..!! podle mě je to fakt normální! asi to maj blbě nastavený hned od výroby.....
Napsal: 05 črc 2008, 08:29
od veski
Taky si myslím, že je to normální. Ze začátku mi to taky trochu cukne, ale otáčky se chovají podle teploty. Volnoběh je v rozmezí 1200 - 1500.
Zima - otáčky padají dolů rychle jako u normálního režimu
Léto - čím větší teplota venku, tím jdou dolů hůř.
Ale jakmile je to v standartním režimu tak je vše ok. Vždy nechávám zhastnout kontrolky až na ty tři v tachometru a potom startuji.
Ještě jeden postřeh:
Pokud další jízda je do cca 2 hodin tak se "sytičový" režim téměř nestihne projevit. Chviličku se drží na 1500 a potom hned spadnou na 800.
Napsal: 05 črc 2008, 08:46
od Defender
No tak když jsem to teď četl, tak jsem v tom popisu "sytičovýho problému" poznal svoje auto a to do puntíku přesně
Takže asi máte pravdu, bude to normálka, zřejmě nějaká konstrukční anomálie, no co už s tím, holt asi neřešit
