Stránka 2 z 3
Napsal: 24 kvě 2006, 09:20
od Dave
Napsal: 24 kvě 2006, 09:25
od Oťas
A co tomu říkalo čalounění???? nesežralo to? i když to asi měl odvětraný nekam ven, ale stejně....
Napsal: 24 kvě 2006, 10:40
od dominus-et-deus
Mám baterku 70
Napsal: 24 kvě 2006, 12:01
od brvno
tak si to tu citam co ste tu popisali... uz ste tu riesili kapacitu kondenzatora

aj vykon alternatora...
no je este jeden udaj ktory je podla mna najdolezitejsi vykon dodany bateriou. VA
ked date slabu baterku na silnu zataz tak ju znicite razovymi spickami.
treba ratat s tym ze bateria bude zatazovana razovo pri startoch a otazka je kolko A da pri pozadovanom napati V.
napriklad: treba 100A pri 12.5V tak by to mala dokazat aj ta baterka, v takom pripade hovori kapacita 44Ah iba o tom kolko krat za sebou nastartujete. neviem presne co si vezme starter v Astre ale urcite to zalezi ja na motore, roztocit diesel a benzinak su rozdielne veci lebo kompresia, ale aj objem zavazi....
takze pri vymene baterky sa riadte rozmerom, a jej vykonom v VA, ten by mal byt odporucany vyrobcom.
(nebuzerujte ma za baterka vz. akumulator....

)
Napsal: 24 kvě 2006, 14:41
od Honzam
No pokud je tam z výroby 44Ah tak 55Ah bych viděl jako maximum jak už tu někdo psal kvůli alternátoru aby to stíhal dobíjet. A i kdyby stíhal i víc tak u benzínu je 55 naprosto a zcela dostačující. Větší je potřeba jen v ropáku. Mrkl jsem na osazovací tabulky jednotlivých výrobců a do Astry 1,4 má z těch co jsem se díval největší doporučenou Varta a to 60Ah.Viz vyhledávání zde:
http://www.varta-automotive.cz/index2.p ... ation.html .Akuma nabízí 44 a 46Ah a Banner 44 a 47Ah, Exide 43 a 50, Takže já osobně bych u Astry 1,4 šel max. do té 60Ah ale nejspíš do 55Ah. Ale ještě na jednu věc bacha. Na moderní Ca/Ca baterie. Pokud je do auta předepsána tak pokud možno je lepší použít ji protože déle vydrží, ale pokud není předepsána tak ji tam nedávat. Vyžaduje totiž vyšší dobíjecí napětí než obvyklá baterka tzn. až 14,8V a v autě které nemá tohle dobíjecí napětí se taková baterka brzo odrovná.Jestli je předepsaná do Astry G 1,4 nevím.
Dobré články ohledně Autobaterií jsou zde:
http://www.autobaterie.com/rady.php
http://www.autobaterie.com/udrzba.php
Napsal: 24 kvě 2006, 14:49
od Vojta
no ty vyhledávače výrobců baterek sou na 2 věci, vyjížděj tam uplný kraviny, hlavně varta
Napsal: 24 kvě 2006, 18:13
od dominus-et-deus
Hele kupoval jsem ji Od Varty, byla v akci mám tušení za 15stovek a jsem spokojenej- ale myslím, že rozdíl jsem nepoznal.
Napsal: 14 zář 2006, 20:52
od TOMHAJ
jest ebych upresnit polozku startovaci proud.Je asi lepsi,cim vyssi,tim lepsi ale moc nechapu proc.tedy,starter si stejne veme jem urcite max. mnozstvi A ne??Proc brat 400A kdyz urcite postaci i 320A ? Diky za info..

Napsal: 15 zář 2006, 12:21
od Jirka D..
Ahoj tak jsem se zase něco dozvěděl.
A i jiná stránka - slyšel jsem: když je od výrobce baterie 44Ah tak takovou tam mám dát. Když se dá větší dělá to neplechu mimi jiné i se žárovkama praskaj. je tam moc proudu a každý díl motoru si veme jen co potřebuje zbytek jde do jiného zdroje s větší zátěží.
tak zatím Jirka
Napsal: 15 zář 2006, 12:45
od manli2
Jirka D.. píše:Ahoj tak jsem se zase něco dozvěděl.
A i jiná stránka - slyšel jsem: když je od výrobce baterie 44Ah tak takovou tam mám dát. Když se dá větší dělá to neplechu mimi jiné i se žárovkama praskaj. je tam moc proudu a každý díl motoru si veme jen co potřebuje zbytek jde do jiného zdroje s větší zátěží.
tak zatím Jirka

vlákno žárovky má určitej odpor R.... je na určité napětí U a má určitý vykon P.....
takže pokud připojíš žárovku na 12 V tak si vždy vezme pokud bude mít odkud určitej proud I ... pač I=u/r.....

a P = U*I.....

takže 5W žárovka si vezme 0.4 A

a je jedno jestli si jí vezme z baterky která je schopna dávat 44A po dobu jedný hodiny nebo z baterky která může dát 72 a po dobu jedný hodiny
Napsal: 15 zář 2006, 12:52
od manli2
Zigi píše:Jo jo,to je ten slavny Ohmuv zakon!
celá elektronika se točí kolem ohmova a kirhofovejch zákonů.... (zjednodušeně řečenou)

Napsal: 15 zář 2006, 13:11
od wlcak
Já jsem si koupil Perion 71 Ah, základní by měla být 55 Ah podle Varty.
Napsal: 15 zář 2006, 13:12
od manli2
Zigi píše:manli2 píše:Zigi píše:Jo jo,to je ten slavny Ohmuv zakon!
celá elektronika se točí kolem ohmova a kirhofovejch zákonů.... (zjednodušeně řečenou)

Ja vim

já vim že to víš

já to pročítal celý

Napsal: 23 zář 2006, 05:23
od Zdeněk Lbc
Mám baterku tuším 70ku z ropáka už přez 2 roky a vše je v pohodě.
Napsal: 25 zář 2006, 08:00
od Astra - R@SAG
Cus, mam ted v aute 1.4 8v, baterku 60 uz aspun 4 let a vse v pohode. Ty starty pri - 30 stupnich, bez problemu na 2 pokus. Tak ze kde se hrabe 44

. Je to super, ani nova auta nenastartovala a ja jo

. Urcite doporucuji aspon 55