Stránka 2 z 5

Napsal: 05 dub 2008, 15:57
od fanuc
Super vec.Ja som presne toto hľadal.Nevyužité kontrolky na palubovke.
Dík moc.Ešte aby som pochopil to zapojenie a idem do toho.Nemôžeš to nejak polopatisticky vysvetliť?

Napsal: 05 dub 2008, 18:43
od patamatix
Jak je tam dát mechanicky asi víš podle obrázku.Co se týče elektriky - kup si diody 3,5mm a k tomu odpory na 12V. Na diody přivedeš(-12V)-pro všechny stejné(někde z kostry) na druhý kontakt diody připojíš odpor (ke každé) a k němu přivedeš (+12V) z toho co chceš aby ti signalizovala (brzda,zpatečka atd.).To je asi to nejzajímavější,najít ten správný drát. Akorát kontrola světel musí být přes rozpínací relé.Viz obrázek - není nic moc,ale snad to pochopíš :D Obrázek

Napsal: 05 dub 2008, 21:02
od Radoš 92
Prd tomu rozumím, ale CHCI TO!!!

Napsal: 07 dub 2008, 12:03
od Princ William
neco podobnyho mam uz od ledna 2007....uplne super...nemuzu si to vynachvalit......zadny diody jsem nekupoval jenom jsem prehodil symboly zleva doprava a nasel si zezadu na svorkovnici ty diody (uz tam byly origo pro automat). ted je jedna je pro parkovacky druha pro potkavacky 8)

viz foto
Obrázek

Napsal: 07 dub 2008, 12:21
od Radoš 92
To Princ: Super, a nějak jsem ale nepochopil co jsi uděla, přibliž mi to prosím. A ta kontrolka VLEVO vedle ABS je co prosímtě? :shock:

Napsal: 07 dub 2008, 12:39
od Princ William
Radoš 92 píše:To Princ: Super, a nějak jsem ale nepochopil co jsi uděla, přibliž mi to prosím. A ta kontrolka VLEVO vedle ABS je co prosímtě? :shock:
ta kontrolka je TC - protiprokluz

no ja jsem ty kontrolky (symboly) zleva (tempomat a naklon svetel) prehodil doprava kde je sport rezim automatu a zavada automatu (myslim) ty byly osazeny diodama (proto jsem to prehodil zleva doprava). jednu kontrolku napojil na parkovacky druhou na potkavacky....obe zhasinaj pokud mas rozviceno. tedy to je vhodne v noci aby te to nepralo do oci... doufam ze to pochopis tezko se to vysvetluje kdyz to nevidis. proste jen zapojis 12V od svetel vyse popsanych a o zem se starat nemusis ta uz je udelana origo :!: jediny co jsem kupoval byly konektory do svorkovnice pro trvale sviceni za pojistkama (tam se to napojuje nejlip aniz by si neco bastlil)

Napsal: 22 dub 2008, 18:46
od patamatix
To me rekni jak jsi prehodil ty symboly?
Vzdyt tam jsou soucasti te cerne desky.

Napsal: 22 dub 2008, 21:40
od datlik
patamatix píše:Jak je tam dát mechanicky asi víš podle obrázku.Co se týče elektriky - kup si diody 3,5mm a k tomu odpory na 12V. Na diody přivedeš(-12V)-pro všechny stejné(někde z kostry) na druhý kontakt diody připojíš odpor (ke každé) a k němu přivedeš (+12V) z toho co chceš aby ti signalizovala (brzda,zpatečka atd.).To je asi to nejzajímavější,najít ten správný drát. Akorát kontrola světel musí být přes rozpínací relé.Viz obrázek - není nic moc,ale snad to pochopíš :D Obrázek
No jestli toto někdo pochopí-mě to trvalo 10 minut než sem zjistil,že to má být relé s kontaktem.Nevím proč tam máš to relé-zbytečnost.Stačí zapojit jen levou stranu tzn. mezi+12v přes klíček se do série zapojí Led a odpor a normální polovodičová dioda a druhý konec Led na +12v od světel.Dále tady nepopisuješ,že Led dioda (i ta polovodičová) se dá otočit a nic nebude fungovat.Ještě by mě zajímalo co stím odporem.Normální laik si ho nevypočítá-existují Led od 2mA až po 20mA a to nemluvím o vysoce svítivých.

Napsal: 22 dub 2008, 22:20
od patamatix
To vis kazdej neni elektrikar od prirody jako ty.Takhle jsem to udelal a funguje to,jestli je jednodussi zapojeni tak at si to kazdej udela jak chce.Stourat umi kazdy,ze. 8)

Napsal: 22 dub 2008, 23:12
od datlik
patamatix píše:To vis kazdej neni elektrikar od prirody jako ty.Takhle jsem to udelal a funguje to,jestli je jednodussi zapojeni tak at si to kazdej udela jak chce.Stourat umi kazdy,ze. 8)
Já sem ztebe nechtěl udělat matěje,jen napiš ten odpor aby si to mohl udělat každej.Samozřejmě se hodnotí nápad a ne složitost zapojení. :)

Napsal: 23 dub 2008, 20:21
od patamatix
Upřímě,já to neměřil.Prostě v obchodě jsem řekl odpor na 12V a dostal jsem jej :P

Napsal: 23 dub 2008, 23:48
od datlik
patamatix píše:Upřímě,já to neměřil.Prostě v obchodě jsem řekl odpor na 12V a dostal jsem jej :P
Já tedy doplním kdyby v obchodě nechtěli říct hodnotu odporu,tak si kupte půlwattové s hodnotou 1k2.Je lepší koupit ještě 2k2 a 3k9-můžete si zvolit potom svit diod jaký se vám bude líbit (bude to stát dohr asi 5kč).
Led diodu vyberte průměr 3mm na 20mA (nižší hodnoty proudu Led bych v autě nedoporučoval).Svítivost diody by měla být do 500 milicandela.Vyšší svítivost potom hodně oslňuje.Jinak pokud zvolíte relé,tak stačí obyčejné třeba i miniaturní na 12V.Pokud místo relé použijete polovodičovou diodu tak kupte např.1n4001.

Napsal: 24 dub 2008, 09:23
od Frydex
super, hezky napsano ! Jen dotazek. Jak funguje ta polovodicova dioda ? Jak se zapoji... ? Zebrubně

Napsal: 26 dub 2008, 00:44
od datlik
Frydex píše:super, hezky napsano ! Jen dotazek. Jak funguje ta polovodicova dioda ? Jak se zapoji... ? Zebrubně
Polovodičová dioda (průměr 3mm a délka asi 6mm) slouží jen aby do LED diody se nedostávalo opačné napětí.Opačné napětí vzniká když nejprve zapnu světla a potom otočím klíčkem (některé typy LED by se zničily).
Polovodičová dioda má dva drátky a uprostřed je váleček.Ten mé na sobě pruh a drátek blíž k pruhu se zapojí na +12V od světel.Drátek bez pruhu se zapojí k odporu.
Posílám ještě svorky konektoru přístrojovky kam vše se zapojí.
Konektor H1 svorka 22 je +12V přes klíček,svorka 36 jsou světla a svorka 2 je kostra (jen pro relé).

Re: Kontrola nerozsvícených světel + další kontrolky na víc

Napsal: 12 srp 2009, 15:59
od oxan
chlapi, nejako to v astre funguje, našiel som na webe týpka, čo mal urobenu kontrolku aj tempomat a aj svetla...

http://forums.astra-sri.co.uk/showthread.php?t=63779