Stránka 2 z 3
Napsal: 04 bře 2008, 08:06
od medva1
Jednoznačně v háji baterka

jak už tu někdo psal to že to svítí nebo že hraje rádio neznamená že baterka disponuje dostatečnou kapacitou pro start auta...... a to samé je i stěmi kabely musíš to chvíly nechat jakoby nabíjet s tím že to auto odkud bereš šťávu by mělo být nastartované a chvílí se rozumí třeba i 15min

)) A k tomu vybíjení za 8dní ti to vybije tak aby jsi káru nenastrtoval s přehledem i světlo na osvětlení kabiny u zadních sedaček

))) a finále to chování centrálu je naprosto normální při vybité baterii, má tak malou kapacitu že nestačí prodově obsloužit všechny serva najednou natožpak ty nejvzdálenější v kufru

))
Napsal: 04 bře 2008, 16:07
od green
Chlapi, díky moc všem, teď to nějak časově nezvládám, seženu co nejdřív někde baterku a pak dám vědět...
Ještě jednou dík

Napsal: 04 bře 2008, 16:52
od AstraDTI
RomanK píše:při startování zvýšit otáčky
Tak tohle by me zajimalo .... nejdriv pro oziveni baterky bych otacky samozrejme zvednul ... o tom zadna, ale v okamziku kdy budu startovat druhe vozidlo, tak bych raci nechal volnobeh ...
Prinos zvysenejch otacek je IMHO minimalni (lepsi nechat dele ozivovat baterku) a je to zbytecnej risk, ikdyz by to v zasade melo byt OK. Ja to teda se svym autem riskovat nebudu ....
Napsal: 04 bře 2008, 20:21
od Maranelo
Pri startovani cez kabely a hlavne pri dost vystavenej baterke je nieze lepsie al musia sa zvysit otacky inac to nechyti. Uz som par krat pomahal startovat ine auta cez svoju baterku. Pri vyssich otackach je aj vyssí dobíjací prúd /nie volty ale ampere/ a to je dôlezite. Najlepsie je pripnut kable nechat 5minut bezat na volnobech nech sa trochu ozivi baterka a potom pridat napr. na 2000-2500 otackok a tak druhe auto startovat..
Napsal: 04 bře 2008, 20:42
od AstraDTI
Ale prd, otacky se zvysovat nemusej (takovej hodne rozsirenej omyl), taky jsem nastartoval par uplne chciplejch aut pomoci kabelu. Naopak bych doporucil nekolik minut ozivovat i se zvysenejma otackama a pri startovani nechat volnobeh ... Predejde se tak moznemu poskozeni auta s bezicim motorem ... Zasadni jsou dobry kabely a hlavne mit dobre pricvaknuty svorky a ne motor vyturovat

Napsal: 04 bře 2008, 21:25
od RomanK
Důležitý je proud co teče do vybité baterky a do starteru. Je jasné, že vybitá baterka má malý vnitřní odpor (bere větší proud) a nabíjením se odpor zvětšuje. Pak neteče tolik proudu do baterky, tím pádem může proud jít do starteru. Motor aby chytil potřebuje mít minimální otáčky a přidáním plynu u druhého auta se zvýší proud do starteru a tím i jeho otáčky a zajistí to rychlejší start.
V zásadě jsou ale obě varianty správné. Jak oživit baterku a startovat, tak startovat se zvýšenými otáčkami.
Ze všeho nejdůležitější je mít smozřejmě dobré startovací kabely.
No a na závěr: Nejvíc starováním přes kabely trpí alternátor, dobíjí dvě baterky a ještě krmí starter. Takže startovat krátce.
Napsal: 04 bře 2008, 21:46
od AstraDTI
Ja se prave docetl, ze altik nadmerne trpi pokud auto s bezicim motorem drzi vyssi otacky - tedy tece vetsi proud a prechodovy jev pri zahajeni odberu je markantnejsi ... ale nesem elektrotechnik ...
Napsal: 05 bře 2008, 07:32
od medva1
Napsal: 05 bře 2008, 09:54
od AstraDTI
Asi jsi to blbe pochopil. Tykalo se to momentu kdyz zacne druhe auto startovat ... To je to oc tu jde - podle nekterych clanku a techniku zvysene otacky v okamziku kdy druhe auto zacne startovat muzou znicit altik ...
Napsal: 05 bře 2008, 11:17
od medva1
Napsal: 05 bře 2008, 11:53
od AstraDTI
No ja nevim, zajimal by me nejakej seriozne napsanej material o dany problematice. Nejsem elektrotechnik, takze ja bych to nevyplodil, ale mam statnici z fyziky, takze bych to predpokladam bez problemu pochopil
Ja vzhledem k tomu ze zvysit otacky neni potreba pro nastartovani druhyho auta necham radeji motor vzdy na volnobehu, dokud mi nekdo nepredlozi nejakej padnej argument. Kvalifikovanej odhad mi nestaci

Napsal: 05 bře 2008, 12:33
od medva1
No myslim že ve finále je to jedno.... pěkně jsme se rozpovídali o problému který nastane dalo by se říct vzácně .... nebo alespoň mě se to za tu dobu co jezdím stalo jen jednou.... a to co jsem psal není odhad ale fakta ..... nicméně nikdo tě nemůže nutit aby jsi to dělal jinak..... v zásadě jak už tady někdo psal v obou přípdech a za ideálních podmínek dosáhneš stejného výsledku

))))
Napsal: 05 bře 2008, 12:40
od AstraDTI
Ja verim ze mas pravdu, ale zajimalo by me jestli to nekde neni podrobne rozebrany ... kdyby to bylo uplne jasny, tak by se nedaly najit clanky kde pred moznosti poskozeni alternatoru varujou ...
Jinak ja za dobu co ridim pomahal svym autem startovat jestli se nepletu asi 4x ...
Napsal: 07 bře 2008, 16:37
od green
Zdar,
konečně jsem se dokopal k tomu, obstarat novou baterku... a pravdu měli ti, kteří tipovali právě baterku.
Takže díky moc chlapi, zase jsme mobilní

Napsal: 07 bře 2008, 17:07
od Svata
green píše:Zdar,
konečně jsem se dokopal k tomu, obstarat novou baterku... a pravdu měli ti, kteří tipovali právě baterku.
Takže díky moc chlapi, zase jsme mobilní

To není tipování, to jsou těžce získané vlastní zkušenosti...
