Napsal: 08 bře 2008, 10:54
Rozměr 195\50\15 sem měl vloni a na letošek sem si je koupil zas autí se sníží asi o 2cm ,je sice větší mezera meti kolem a blatníkem ale jede to a hlavně sedí jak přibitá 

Forum pro majitele vozů Opel Astra G a Zafira A
https://www.astra-g.cz:443/forum/
genius0011 píše:Rozměr 195\50\15 sem měl vloni a na letošek sem si je koupil zas autí se sníží asi o 2cm ,je sice větší mezera meti kolem a blatníkem ale jede to a hlavně sedí jak přibitá
Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XERadoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to.Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
Ty jo, tak to nevím!Tomáš Vaverka píše:Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XERadoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to.Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
Tak to asi budu muset nakonec dopočítat....... ale z těch rozměrů si myslím ¨, že se dostanu¨k přibližně stejným číslům, ledaže bych použil nějaké ty nepovolené nízkoprofiláče co tu psal někdo výše.Radoš 92 píše:Ty jo, tak to nevím!Tomáš Vaverka píše:Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XERadoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to.Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
Souhlas. Z těch doporučených rozměrů tedy ty R16 ale tam je zase nižší profil takže výsledek bude pravděpodobně stejný. Měl jsem na mysli pokud by nějaký rozměr "udělal" rozdíl cca o 1000ot dolů. Pak jedině použít ty nepovolené.AstraDTI píše:Prave ze ne nizkoprofilovy, ale naopak velky "balony" ...
Ale ja bych s tim moc nelaboroval, oni to peclive konstrukteri pocitali tak, aby byla I. akorat i na rozjezd v kopci a V. aby se rozjela na co nejvetsi maximalni rychlost ... VI. vetsinou byva rychlobeh a nelze s ni napriklad dosahnout maximalni rychlost ...
Teda jsou i pripady kdy je V. rychlobeh (BMW 635CSi dosahuje maximalku na IV. stupen), ale to neni nas pripad.
Jojo souhlas. Už jsem to opravil. Psal jsem rychleji než myslel.AstraDTI píše:Az po to "cim vetsi kolo, tim vetsi obvod" je to spravne ... Pri stejnych otackach se bude hnana naprava tocit porad stejne rychle. Takze cim vetsi obvod, tim vetsi ujeta vzdalenost na jednu otacku, coz pri stejne uhlove rychlosti hnanych kol znamena vyssi rychlost oproti mensim kolum. Uz je to jasny?
Aby velikost kola shodila otacky z 4000 o 1000 dolu by musel obvod byt 4/3 stavajici velikosti - tzn. i prumer by musel byt 4/3 stavajiciho prumeru a to se mi jevi pomerne nerealne.