Stránka 2 z 2

Napsal: 08 bře 2008, 10:54
od genius0011
Rozměr 195\50\15 sem měl vloni a na letošek sem si je koupil zas autí se sníží asi o 2cm ,je sice větší mezera meti kolem a blatníkem ale jede to a hlavně sedí jak přibitá :wink:

Napsal: 08 bře 2008, 11:22
od Radoš 92
genius0011 píše:Rozměr 195\50\15 sem měl vloni a na letošek sem si je koupil zas autí se sníží asi o 2cm ,je sice větší mezera meti kolem a blatníkem ale jede to a hlavně sedí jak přibitá :wink:

A sem tam když přeletím přejezd, nebo vezmu zatáčku, tak přiberu přední zástěrky... :lol: :lol:

Napsal: 08 bře 2008, 11:38
od genius0011
Zástěrky navedu takže neznám :lol: :lol:

Napsal: 08 bře 2008, 11:57
od Radoš 92
S takovou je taky brzy mít nebudu, jelikož se zkracijí... :lol: :lol:

Napsal: 08 bře 2008, 13:32
od Tomáš Vaverka
Radoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to. :lol: Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XE

Napsal: 08 bře 2008, 13:45
od Radoš 92
Tomáš Vaverka píše:
Radoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to. :lol: Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XE
Ty jo, tak to nevím! :(

Napsal: 08 bře 2008, 15:38
od Saša
Když dáš větší obvod pneu tak při stejných otáčkách pojedeš rychleji. :wink:

Napsal: 11 bře 2008, 11:29
od Tomáš Vaverka
Radoš 92 píše:
Tomáš Vaverka píše:
Radoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to. :lol: Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XE
Ty jo, tak to nevím! :(
Tak to asi budu muset nakonec dopočítat....... ale z těch rozměrů si myslím ¨, že se dostanu¨k přibližně stejným číslům, ledaže bych použil nějaké ty nepovolené nízkoprofiláče co tu psal někdo výše.

Napsal: 11 bře 2008, 11:39
od AstraDTI
Prave ze ne nizkoprofilovy, ale naopak velky "balony" ...
Ale ja bych s tim moc nelaboroval, oni to peclive konstrukteri pocitali tak, aby byla I. akorat i na rozjezd v kopci a V. aby se rozjela na co nejvetsi maximalni rychlost ... VI. vetsinou byva rychlobeh a nelze s ni napriklad dosahnout maximalni rychlost ...
Teda jsou i pripady kdy je V. rychlobeh (BMW 635CSi dosahuje maximalku na IV. stupen), ale to neni nas pripad.

Napsal: 11 bře 2008, 12:51
od Tomáš Vaverka
AstraDTI píše:Prave ze ne nizkoprofilovy, ale naopak velky "balony" ...
Ale ja bych s tim moc nelaboroval, oni to peclive konstrukteri pocitali tak, aby byla I. akorat i na rozjezd v kopci a V. aby se rozjela na co nejvetsi maximalni rychlost ... VI. vetsinou byva rychlobeh a nelze s ni napriklad dosahnout maximalni rychlost ...
Teda jsou i pripady kdy je V. rychlobeh (BMW 635CSi dosahuje maximalku na IV. stupen), ale to neni nas pripad.
Souhlas. Z těch doporučených rozměrů tedy ty R16 ale tam je zase nižší profil takže výsledek bude pravděpodobně stejný. Měl jsem na mysli pokud by nějaký rozměr "udělal" rozdíl cca o 1000ot dolů. Pak jedině použít ty nepovolené.

Napsal: 11 bře 2008, 12:56
od AstraDTI
Az po to "cim vetsi kolo, tim vetsi obvod" je to spravne ... Pri stejnych otackach se bude hnana naprava tocit porad stejne rychle. Takze cim vetsi obvod, tim vetsi ujeta vzdalenost na jednu otacku, coz pri stejne uhlove rychlosti hnanych kol znamena vyssi rychlost oproti mensim kolum. Uz je to jasny?
Aby velikost kola shodila otacky z 4000 o 1000 dolu by musel obvod byt 4/3 stavajici velikosti - tzn. i prumer by musel byt 4/3 stavajiciho prumeru a to se mi jevi pomerne nerealne.

Napsal: 11 bře 2008, 13:07
od Tomáš Vaverka
AstraDTI píše:Az po to "cim vetsi kolo, tim vetsi obvod" je to spravne ... Pri stejnych otackach se bude hnana naprava tocit porad stejne rychle. Takze cim vetsi obvod, tim vetsi ujeta vzdalenost na jednu otacku, coz pri stejne uhlove rychlosti hnanych kol znamena vyssi rychlost oproti mensim kolum. Uz je to jasny?
Aby velikost kola shodila otacky z 4000 o 1000 dolu by musel obvod byt 4/3 stavajici velikosti - tzn. i prumer by musel byt 4/3 stavajiciho prumeru a to se mi jevi pomerne nerealne.
Jojo souhlas. Už jsem to opravil. Psal jsem rychleji než myslel.

Napsal: 11 bře 2008, 13:12
od AstraDTI
To me se stava casto ze pisu rychleji nez myslim :) .... Kazdopadne jedine vzit treba 16" kola a dat vyssi profil nez je doporucenej, ale nejdriv otestovat zda to nebude drhnout. Byl bych dost opatrnej ...

Napsal: 11 bře 2008, 19:52
od mirobra
Ještě k těm rozměrům. Druhé číslo za lomítkem jsou procenta šíře pneu. to znamená 195 široká/65% z šíře=126,75mm vysoká. 205 široká/55%=112,75 vysoká, to je o 14mm méně na poloměru. Takže průměr o 28mm méně. To se kompenzuje větším ráfkem o 1palec.
A k těm rychlostem a otáčkám - přesně jak napsal AstraDTI. Ale s těmi většími koli to sice pojede rychleji, ale nebude to mít menší sílu a menší odpich ( relativně). Je to stejné jako na kole, když dáte těžší převod tak při stejném rytmu šlapání, pojedete rychleji, ale do kopce vyplivnete duši.
Zdar

Napsal: 14 bře 2008, 12:11
od mirobra
V předchozím jsem udělal chybu: "bude" to mít menší sílu