Stránka 2 z 3

Napsal: 26 úno 2008, 14:15
od Salám
Pavel007 píše:.....no nevím, ale podle mě když je ten katalyzátor neprůchodný, tak bývá vevnitř věšinou spečený, jak se tam třeba nadměrně dospalují zbytky paliva
.....dobrý vodítko, jak zjistit malou průchodnost katalyzátoru je, že se po trochu delší jízdě zkusí , jestli není příliš rožhavený
.....zkoušel jste někdo nějaký ten univerzální katalyzátor?
.....Já měl kat neprůchodný a bylo to tím, že byl vevnitř vysypaný a ne spečený...
.....A jak se zkusí jestli není příliš rozžhavený? Kat je jedna z nejžhavějších částí na výfuk.potrubí (pro to aby plnil svou fci potřebuje vysokou teplotu)
.....Už rok a půl jezdím na univ. kat a v poho (emise mě čekají cca za měsíc, tak se uvidí) ale auto jezdí normálně

Napsal: 26 úno 2008, 14:55
od Pavel007
...no naložíš tomu a koukneš, jestli není rozžhavený do ruda.
Samozřejmě laik to těžko pozná, ale fachman, co toho viděl stovky, pozná, že už to žhaví moc než obvykle, čímž se tak zhruba zaměřuje prvotní diagnostika, proč to asi tak nejede...

K tomu univerzálu, jak moc je složitý to na něj překopat?

Napsal: 26 úno 2008, 15:16
od Oliver
Pavel007 píše:no nevím, ale podle mě když je ten katalyzátor neprůchodný, tak bývá vevnitř věšinou spečený, jak se tam třeba nadměrně dospalují zbytky paliva, to teda nvím, jestli půjde vyčistit. Dobrý vodítko, jak zjistit malou průchodnost katalyzátoru je, že se po trochu delší jízdě zkusí , jestli není příliš rožhavený. Jak ty plyny proudí jen několika dírkama, tak se to nadměrně zahřívá. Zkoušel jste někdo nějaký ten univerzální katalyzátor?
Jinak myslím Bosal má v nabídce kompletní výfuk včetně katalyzátoru
na Astru myslím za 18 000 tisíc. Což je sice darda, ale pro toho, kdo má třeba výfuk zralý na výměnu a stejně by topil spoutu prachů, to zase nemusí být tak špatná volba... Já když vyměnil katalyzátor na svý bejvalý feldě, tak to pak bylo jiný auto.
Ale jo, jenže pokud máš ještě jinou závadu, tak dáš nový kat a ten ti odejde do kopřiv! Já mám náhradu, za nějakých cca 2000,- a funguje OK :!: tak nevím, proč bych měl Opelu platit 17 340,- za nový katalyzátor :!: :evil:

Napsal: 26 úno 2008, 17:18
od Pavel007
Oliver, no jasně, proto jsem psal o tom Bosal komplet celým vejfuku za asi 18 000 včetně toho katu pro ty, kdo už mají výfuk zralý na výměnu a nechce se jim nějak shánět, zkoumat a bastlit univerzál...

Napsal: 26 úno 2008, 18:38
od DAN4x4
Jak je to s tema nahradama - tzn. odriznou se trubky a navari se novy katalyzator nebo stary se nejak vypare a vymeni se jen ta vlozka (ale to rozmerove by byl asi problem, ze?). Nejaky nahrady jsem na webu videl a
byly vzdy ukoncene prirubou, tazke bez autogenu to asi nejde ...

Napsal: 26 úno 2008, 21:37
od Trdlo
Vyřízneš flexou původní kat, upravíš potrubí na patřičnou délku a COčkem navaříš uni kat. :wink:

Napsal: 26 úno 2008, 22:03
od Oliver
Tak pánové, dneska jsem čistil škrtící klapku, no a pod ní byl nános :!: :!: nevím kde se tam vzal, no hrůza :roll: :roll: a samože jsem měl ucpanou tu malou dírečku - cca průměr 1mm, nešlo to ani moc dobře protlačit drátkem :!: :!: :!: jsem to čistil WD40 a pak ještě hadrem namočeným v ředidle, bo jsem neměl nic jiného doma a do drogérky daleko :!: no, ale se to podařilo nějak udělat, nechal jsem to ať se to odpaří, pak jsem to dal dohromady a ono to i funguje :wink: :wink:

Napsal: 27 úno 2008, 08:07
od Boči
Pardon ze se do toho vkladam, ale o vikendu jsem taky cistil klapku + EGR a uz jednou jsem se na to ptal, ale nebylo mi odpovezeno ... chtel jsem se zeptat jestli jde EGR jeste nejak vice rozebrat. Nebo jak ho cistite .... :cry:

Děkuji

Napsal: 27 úno 2008, 09:48
od Oliver
Boči píše:Pardon ze se do toho vkladam, ale o vikendu jsem taky cistil klapku + EGR a uz jednou jsem se na to ptal, ale nebylo mi odpovezeno ... chtel jsem se zeptat jestli jde EGR jeste nejak vice rozebrat. Nebo jak ho cistite .... :cry:

Děkuji
Jde, ale už ho nedáš dohromady, takže nejde! :!: Jediné co můžeš, je vyčistil tu jehlu. :wink: :? :wink:

Napsal: 27 úno 2008, 10:14
od Boči
:cry: díky

Napsal: 27 úno 2008, 10:41
od Samothe
čím že jsi to čistil Boči?

Napsal: 27 úno 2008, 10:45
od Boči
Zubnim kartačkem, redidlem, smirkem, šroubovakem, hadrem a nakonec jsem to profoukl stlacenym vzduchem.

Napsal: 28 úno 2008, 06:08
od Oliver
Pavel007 píše:Oliver, no jasně, proto jsem psal o tom Bosal komplet celým vejfuku za asi 18 000 včetně toho katu pro ty, kdo už mají výfuk zralý na výměnu a nechce se jim nějak shánět, zkoumat a bastlit univerzál...
Pavle tento kat za 17 400,- od Bosalu je včetně sběrného potrubí, tento vydrží hodně, tím mám na mysli jako to železo, ale ta vložka co je uvnitř, tak ta ne, já jsem to normálně, ten válec co je v něm kat vložka rozřezal ve spodním místě ve sváru (blíže k té přírubě), vevnitř nic nebylo, tak jsem nemusel ani nic čistit a dal jsem tam třícestný univerzální kat, ten stál cca 2100,- a kupoval jsem to v Hradišti u Emila Blažka (automobilový závodník, mimo jiné), vnitřní průměr toho původního obalu je 125 mm a nový kat měl průměr tuším 115mm, tak jsem si udělal z plechu takový mezikroužek a tím jsem vyplnil tu mezeru, délku toho nového katu jsem upravil na 200mm (tj. normálně jsem to zahrdlení z každé strany odřezal, abych měl tu potřebnou délku) delší tam totiž nevejde.

netahne

Napsal: 28 úno 2008, 18:10
od arnie
Chlapi, zda se mi, ze mi nejak hapruje motor. Jednou jede jak tatar a nekdy proste jako by netahne, jakoby se mu nechtelo a az po nejake chvilce se probudi. Takove propady. Podle me, kdyz motor jede,tak by mel jet porad stejne ne? Stejny vykon. Tohle pocituji od te doby co jsem natankoval shell V power. Mam tam toho pul nadrze. Nevim, zda to muze byt tim. i otacky nekdy jakoby litaji, kdyz to vytocim. Rad bych slysel vas nazor. Diky mam motor 1.4 16v palivovy filtr menen, svicky meneny.

Re: netahne

Napsal: 29 úno 2008, 21:56
od Oliver
arnie píše:Chlapi, zda se mi, ze mi nejak hapruje motor. Jednou jede jak tatar a nekdy proste jako by netahne, jakoby se mu nechtelo a az po nejake chvilce se probudi. Takove propady. Podle me, kdyz motor jede,tak by mel jet porad stejne ne? Stejny vykon. Tohle pocituji od te doby co jsem natankoval shell V power. Mam tam toho pul nadrze. Nevim, zda to muze byt tim. i otacky nekdy jakoby litaji, kdyz to vytocim. Rad bych slysel vas nazor. Diky mam motor 1.4 16v palivovy filtr menen, svicky meneny.
hmm tak to je těžká rada, já jsem taky začal jezdit na shell v-power, no a taky takové začátky jako ty, tento benzin totiž čistí motor od úsad, takže asi to máš nějaké zanesené a proto ti to dělá tohle, u mne to bylo nemlich to stejný, zkus vyčistit škrtící (vzduchovou) klapku, pod klapkou je strašné svinstvo většinou a ucpe se taková malá dírečka průměr cca 1mm, tak tu vyčisti hlavně a taky sací potrubí, já to udělal minulý týden a velice to pomohlo, auto jede téměř na 100%, ale taky můžeš mít v čudu svíčky, nebo jenom mají špatnou tepelnou hodnotu.