Stránka 2 z 2

Napsal: 27 led 2008, 15:06
od Pavel007
Tak se mi povedlo zaslepit EGR a mám pocit, že to teď i po tom zahřátí, kdy už se rozsvítí žlutá kontrolka, jede dobře, i volnoběh je klidnější.
Zkoušel jsem vypojovat čidlo teploty, ale to pak jelo výrazně hůř, takže to bude asi ok. Zajímavý je, že teď po zaslepení, se ta kontrolka rozsvítí výrazně později než předtím. Což možná krapet vylučuje tu lambdu, to by se spíš rozsívitla dřív, když tím zaslepením ventilu v podstatě zvyšuju teplotu spalování=dřívější ohřání výfuk. plynů=dřívější za ohřátí lambdy=dřív to jede blbě-přechcává. Možná ten ventil je přidřenej a s ohřátím ventilu od plynů se vymezí nějaká vůle a přidře to, teď když je tam ten plech, tak se ten ventil ohřeje později... No uvidím na diagnostice.
Nevíte někdo, na jak dlouho musím vypojit baterku, aby se vymazaly závady v ŘJ? Zkoušel předtím různě vypojovat lambu a čidla, tak jsem myslel, že by se to smazalo a načetla se tam pak jen ta chyba, co to ukáže,
když pojedu do servisu, aby mi pak nenačetli různý ty chyby čidel a lambdy, když jsem s tím experimentoval a nebyli hned hotoví s tím, že je to lambda, "no jo, koukněte, pane na ten výpis chyb" :)

Napsal: 28 led 2008, 08:38
od Arwy
Odpojením baterky sa chyby nezmažú. Teda aspoň mne sa na X16XEL nezmazali. Choď k niekomu s diagnostikou, nechaj si to zmazať, a po prejavení závady choď na diagnostiku znovu.
A ešte niečo. Mne sa po zaslepení EGR na X16XEL rozsvietila kontrolka motora, tak že by som Ti radil, pred zmazaním chyb vyhoď aj tu záslepku EGR - aby si neriešil chybu spôsobenú zaslepením.

Napsal: 28 led 2008, 17:57
od Pavel007
No to je zvláštní, mně se zase dneska, a to jsem jezdil celé odpoledne,
ta kontrolka naopak po zaslepení už nerozsvítila... Včera hned po zaslepení si ještě blkla, ale zřetelně později, a dneska už nic. Já ten ventil čistil, tak se třeba ještě vzpamatoval, když teď nemusí bojovat se sazema a má klidový režim...

Napsal: 30 led 2008, 08:48
od Pavel007
Tak to vypadá, že záslepka funguje parádně.
Kontrolka nesvítí, jede to jako z praku a spotřeba mám dojem zase klesla. Jede to mnohem líp než předtím, ten ventil asi musel bejt pootevřenej furt, páč teď je to v takovým tom režimu, kdy člověk jen lechtá plyn, mnohem živější, předtím jsem měl pocit, že mám v kufru dva pytle cementu.