Stránka 2 z 3

Napsal: 20 úno 2008, 21:52
od Frydex
Ne, ale jak tam zavoláš, řekneš co chceš, tak za 3 dny ho máš doma...

termostat

Napsal: 20 úno 2008, 22:04
od Lysek Vladimír
Já měnil celý termostat a stálo mě to asi 1.600,-Kč. Výsledek je ale stejný, jako předtím. Mám 2.0 DTi 16V a motor se mi teď v zimě zahřeje po ujetí cca 20 km na teplotu asi 70 stupňů a klidnou jízdou to opět klesne na 60. Všude mi řekli, že to tak má být a že samotná vložka se do tohoto typu motoru nedá koupit. Tak a teď fakt nevím. L

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 09 říj 2012, 13:25
od Orec
Nechci zakladat nove tema,tak poprosim o odpoved tady. Rano cestou do prace kolem nuly rano a rucicka se mi pohne az tak mezi 20az25km. Jedu stale skoro na petku cca 90km/h a otacky 2tis. Topeni na 3stupen. Je to ok? Topi to. Sice to neni zadna sauna,ale topi. Dik za odpovedi. Michal.

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 09 říj 2012, 14:09
od Marťasek
Co chceš slyšet, že máš odepsanej termostat? Mělo by to bejt zahřátý takpo cca 3-5km a topit trošku dřív. dle mého máš ten termostat pořád otevřený.

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 09 říj 2012, 14:39
od Naahk
Ahoj.Já menil termostat loni protože se mi zdálo že je to na prd ale nic se nezměnilo.Auto topí ale po 20 km ještě nemám ani 70 stupnů.Tak se nestresuj.Všechno OK. 8)

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 09 říj 2012, 16:06
od Marťasek
to kolik máš stupňů na budíku je šumák! jde o topení a to je v tvz prvním okruhu. Po dosažení určité teploty v prvním okruhu (většinou je to pouze blok + výměník topení) termostat přepouští třeba nad 90°/95°C ohřátou vodu do okruhu č.2 a to je už Chladič! jestli tedy mu ani po 20km nejde topení je asi něco... špatně - otevřený termostat a nedostaneš se s teplotou ani k těm 70°C
Tak že vytáhni termostat - pokud bude otevřenej je to jasný. Pokud ne dej ho do hrnce s vodou a pusť plyn sleduj kdy a jestli se vůbec otevře.

No a pak:

1, výměna termostatu + kontrola okruhu (třeba tvrdá studená hadice při zahřátém motoru značí ucpaný okruh nebo vzduchová bublina...
2, bacha na termostat při koupi na jeho teplotní bod otevření!
3, i nový termostat po montáži nemusí fungovat! - To když si koupíš levý shit!

Dle mých (a nejen mých) zkušeností je problém s topením z 90% v termostatu...

tak že bych se stresoval :mrgreen: páč to pak víc žere a i se opotřebovává víc motor...

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 09 říj 2012, 19:19
od Naahk
To je mi jasný že je šumák kolik je na teploměru. Píše že mu to topí ale že to není žádna hitparada.Ja to mam stejně i po výměně termostatu. Měnil jsem ho komplet i s pouzdrem a original.Stal mě kolem 2500 kč.Topí to už tak po 5 min ale nic moc.To je prostě u dieselu normál. 8)

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 09 říj 2012, 19:57
od Orec
Presne tak,topim po trech km,ale aby me bylo teplo,tak foukam na trojku,mam rad teplo. Ale prave pak se me ta rafika ne a ne odlepit. Kdyz jsem jel zpet odpo,tak sem nefoukal vubec a rafika zacala lezt po 5km. To ale bylo 15st. Pak se me drzi mezi 80 a 90 a nepada me nebo neco podobnyho. Jak se zahreje,tak pod 80 proste nejde. Ja jen ze to tak dlouho trva rano nez se pohne. Ja jen jestli mam napsat Jeziskovi o termostat :-D

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 09 říj 2012, 20:47
od matozippi
ono sa to nezda, ale ventilator na 3 a kurenie na max vie riadne predlzit cas ohrievania...
ale po 20km sa rucicka pohnut musi...
rano ked pojdes do prace a auto zacne fukat teply vzdchu, zastav, vystup a skus je hadica ktora ide do predneho chladica tepla
ak ano, treba novy termostat

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 10 říj 2012, 06:09
od Orec
Tak dnes skoro 30km a nic. Nic,vymenim termostat. Pak dam vedet jestli to pomohlo.

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 10 říj 2012, 09:45
od csala
Však najprv vyskúšaj teplotu tej hadice do chaldiča, jak ti radil matozippi.
Ináč môžeš dopadnúť ako väčšina majiteľov dieslov s priamym vstrekom, že im výmena termostatu nepomohla.
Dieslový motor s turbom a priamym vstrekom (TDI, DTI, HDI,...) majú tak vysokú účinnosť spaľovania, že vyrobia fakt veľmi málo odpadového tepla.
My by sme chceli s piatimi litrami nafty pohybovať auto 100 km a zároveň mať po celý ten čas v aute saunu, hoci je vonku -10°C.
Ak je účinnosť motora DTI Ecotec napríklad 60% tak 3 litre nafty spáliš na pohyb a dva litre nafty je ten "odpad". Polovica z toho "odpadu" vyletí do výfuku. Zostáva ti liter nafty na kúrenie. Motor je celkom kvalitne chladený aj vzduchom (pokiaľ na aute nemaš spodný kryt motora, dečku pred chladičom,...), takže ďalšia časť odpadového tepla je odfuknutá z motorového priestoru do éteru. Ale ty chceš mať v aute teplo :mrgreen:
Pokiaľ nemáš bufík, tak na teplo môžeš zabudnúť.
A ak ti niekto povie, že jeho diesel rýchlo a kvalitne topí, tak buď má nejakú starú nenažranú rachotinu, alebo klame :mrgreen:

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 10 říj 2012, 09:58
od Orec
Vzpomel jsem si na to asi po 15km. Raficka byla dole a hadice byla tepla. Kolik stoji original dil? Diky.

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 10 říj 2012, 10:20
od matozippi
15km je uz vela, i ked rucicka termostatu by sa mala pohnut... spomen si skor, alebo vyskusaj cestou z prace
termostat: mas dve moznosti, kupis cely, alebo len vlozku
ak je nefunkcna vlozka a sedlo je OK, staci vlozku, ak je zodrane sedlo (dost pravdepodobne) potrebujes cely novy
aky si kupit najdes tu v diskusiach (ja mam asi febi)

moj pripad dnes rano:
boli 3-4 stupne, po 7km (rovina, polovica mestom, polovica 90kmh) sa rucicka pohla, dalsie 2 (ciastocne hore kopcom) bola na 90, traja ludia v aute

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 10 říj 2012, 10:48
od csala
Ako rýchlo sa motor zohreje, záleží samozrejme aj od zaťaženia motora.
Pri jazde po rovine a ustálenej rýchlosti napríklad 80km/hod auto si vystačí aj s menej ako 20kW výkonu. Možno že len 10kW.
Pri účinnosti motora 60% sa v takom prípade do kabíny dostane len 1 kW tepelného výkonu a to nie je veľa.
Len pre zaujímavosť, ak chceme v lete interiér auta schladiť o 20°C (napríklad zo 40°C na 20°C), tak zapneme klimakompresor. Ten má výkon 7,5kW a tiež mu to nejaký čas trvá, kým interiér vychladí.

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Napsal: 10 říj 2012, 11:43
od Orec
Urcite koupim celej. V opel stoji 2456kc. To je hodne. Ja jedu rano okolo pul seste,je okolo nuly a rychlost mam stale tech 90 a topeni na trojku. Ale je pravda,ze kdyz ho nezapnu,tak asi po 12km zacne rucicka oživat. Ja jen nechci ublizit nejak motoru. Diky vsem za vase rady a nazory 8)