Stránka 2 z 8
Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 15:15
od Trdlo
APiK píše:Vem si suché mýdlo, pusť motor a opatrně se dotkni hran řemene. Já se jen dotkl a bylo ticho. Pokud nepomůže, můžeš se zkusit dotknout i těch drážek. Pracuj velmi opatrně - ať Ti to nesebere prsty. Pokud by jsi to s mýdlem přehnal, tak to možná začne pískat ještě víc a trošku jinak, ale to se po ujetí tak 20km ztratí. Jen připomínám, že řemen musí být správně napnut - ani ne volně ani ne moc pevně. Tak na promáčknutí jedním prstem o tloušťku prstu (opravte mě někdo jestli si pamatuji dobře).
Klíňák má na astře automatickou napínací kladku.

Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 15:16
od APiK
Zase jsem chytřejší.

Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 15:48
od Rejhy
APiK píše:Zase jsem chytřejší.

No jste borci oba. Hned jsem letěl do Lídlu a koupil mýdlo. Dojel jsem zpět, otevřel kapotu, nejdřív jsem se zalekl, protože se mi zdálo, že se k tomu řemenu nemůžu dostat, ale pak jsem si dodal odvahy, přiložil mýdlo a hned bylo po pískání nebo jak bych to nazval. Takýe mě oprava stála 8 Kč 90 halířů, takže vlastně 9 Kč, ale mám po problůmu a navíc si asi začnu i mejt ruce. Ještě jednou díky

Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 15:57
od Trdlo
Nemáš zač, hlavně že to pomohlo.

Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 16:30
od APiK
A nenech se zaleknout, kdyby to začalo znova. Udělej to klidně znovu, ono si to sedne.

To jsem rád, že je další problém vyřešen.

Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 16:50
od Rejhy
APiK píše:A nenech se zaleknout, kdyby to začalo znova. Udělej to klidně znovu, ono si to sedne.

To jsem rád, že je další problém vyřešen.

Když to začne znovu, tak mýdla mám pořád dost
Díkes....
Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 17:32
od Dzingrt
V motoru X17DTL jsou řemeny celkem 3:
Rozvodový - zcela zakrytovaný, není vůbec vidět
Plochý (s malými podélnými dřážkami) - pohání klimu, je vlevo dole a je napínaný kladkou, ta je dobře vidět je krásně stříbrná - ojetá.
Klínový - (na vnitřní straně má něco jako příčné zuby) - pohání alternátor, je vlevo nahoře blíže čelnímu sklu. Jestli píská právě tento, dá se poznat jednoduše tak, že při pískání vypneš všechny spotřebiče (světla, ventilátor topení, rádio, vyhřívání...) a pískot okamžitě přestane, při zatížení alternátoru opět začne pískat (hlavně při změně otáček motoru).
Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 18:23
od recor
zdravim, ja mam podobny problem s klinovym remenom..teda aspon myslim ze je to on..asi pred mesiacom mi zacalo z motora vychadzat take "sustanie" a ked prsi a je mokro tak obcas hlasito zapiska pri vyssich otackach..myslite ze staci pouzit mydlo alebo ho treba vymenit? dakujem za rady

Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 18:48
od Rejhy
Já mám ještě jeden dotak, co mi vlastně vyměnili za řemen. Na faktuře mám prostě napsáno: Řemen a není tam napsáno kterej - i když se prám, tak předpokládám, že měnili rozvodovej. Na to navazuje dalšíotázka - Kdy se teda mění klínovej. Díky za odpověď a sorač, za tak stupidní dotaz.
Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 19:22
od trins
kolik stál ten řemen,jestli víc než 1200kč tak ti měnili rozvoďák a měl by jsi mít na faktuře i nějaký kladky,tuším tak 2-3ks.
Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 19:30
od Rejhy
trins píše:kolik stál ten řemen,jestli víc než 1200kč tak ti měnili rozvoďák a měl by jsi mít na faktuře i nějaký kladky,tuším tak 2-3ks.
No ja teď u sebe to fáčko nemám, ale dojel jsem to General automobilu a řekl jim, ať mi vyměněnj rozvody, tak předpokládám, že věděli co mají vyměnit. Myslím, že stál 750 Kč před slevou, v tý době dávali nějaký slevy na starší Opely.
Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 19:31
od Rejhy
Jo ty kladky tam jsou samo taky..
Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 20:18
od Trdlo
Rejhy píše:
Já mám ještě jeden dotak, co mi vlastně vyměnili za řemen. Na faktuře mám prostě napsáno: Řemen a není tam napsáno kterej - i když se prám, tak předpokládám, že měnili rozvodovej. Na to navazuje dalšíotázka - Kdy se teda mění klínovej. Díky za odpověď a sorač, za tak stupidní dotaz.
Na faktuře budeš mít řemen gates za nějakých 800-1200,- a k tomu vodící 2* kladka a 1*napínací kladka (tuším že to budou timkeny, nebo skf), takže ti dělaly rozvody. Celková suma s prací 4500-12000 jak kde...
Když sundáš klíňák a otočíš ho, uvidíš na něm známky opotřebení, bo prasklinky tak je na výměnu, ale to se většinou stejně nikdo nepodívá a tak se mění až když praskne.
recor píše:
zdravim, ja mam podobny problem s klinovym remenom..teda aspon myslim ze je to on..asi pred mesiacom mi zacalo z motora vychadzat take "sustanie" a ked prsi a je mokro tak obcas hlasito zapiska pri vyssich otackach..myslite ze staci pouzit mydlo alebo ho treba vymenit? dakujem za rady
Asi to bude to samé, za vyzkoušení s mýdlem nic nedáš.

Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 20:22
od recor
jo diky, zajtra to hned skusim s tym mydlom.. zhadzovat remen racej nebudem, neviem totiz ako sa uvolnuje..ked nepomoze mydlo tak mi to spravia v servise..musim tam totiz ist s termostatom..vobec sa mi nezohreje motor...skoda ze mam X16SZR..neviem tam najst ten termostat..
Re: Piskot klinoveho remena
Napsal: 08 led 2009, 20:25
od Trdlo
Vezmeš 15 ploché očko, nasadíš na středový šroub napínací kladky, pohybem nahoru kladku uvolníš a řemen sundáš. Je to jednoduchý.
Ještě dodám napínací kladka je zhruba pod alternátorem.
