Stránka 2 z 3

Napsal: 26 pro 2007, 19:16
od Sádlo
Nezapomente, ze teplomer je asi stejne tak presny jako tachometr - tedy vubec. Klidne muze byt odchylku +/- 5 stupnu.

Napsal: 27 pro 2007, 13:06
od rychlyradim
HonzaL píše:U motoru 1,6 8V je při zapnutí klimy znát úbytek výkonu, takže musí přidat víc plynu a tím se mu motor rychleji ohřeje, protože spaluje větší množství benzínu.
takže jinak řečeno, kdyby tomu více šlapal tak se mu to zahřeje stejně rychle jako když má zaplou klimu ne? :lol:

Napsal: 27 pro 2007, 19:53
od HonzaL
Ale bude motor více vytáčet.

Napsal: 27 pro 2007, 23:29
od rychlyradim
HonzaL píše:Ale bude motor více vytáčet.
to neva ale jde tu o stejný princip...takže nic nového pod sluncem..tak jsem to myslel... :wink:

Napsal: 29 pro 2007, 11:05
od lukki
Ahoj...

ukazovatel teploty motora je ukazovatel teploty vody a navyse je az na vonkajsom okruhu...cize..ked je vela zima, tak vonkajsi okruh chladenia zopina naozaj az po tych 10km a viac...

no motor mas uz dostatocne zohriaty po cca 4km...:):):)

Napsal: 29 pro 2007, 14:29
od Sádlo
lukki píše:Ahoj...

ukazovatel teploty motora je ukazovatel teploty vody a navyse je az na vonkajsom okruhu...cize..ked je vela zima, tak vonkajsi okruh chladenia zopina naozaj az po tych 10km a viac...

no motor mas uz dostatocne zohriaty po cca 4km...:):):)
Rekl bych, ze olej po 4km rozhodne ohraty nebude (olej se ohriva dvakrat pomaleji nez chladici smes). Studeny olej malo maze a jak je vseobecne znamo - teprve ten kdo maze jede.

Napsal: 29 pro 2007, 17:46
od efko
Zdravim.nevim jak vam ale ja měl ty problemy taky,ale po vyměně termostatu mam jak uz jsem psal jinde teplo a to trickove teplo po asi 5 km.A to je unas aj minus 10. :lol:

Napsal: 31 pro 2007, 19:06
od PIKI
Mne sa zahreje asi tak po 8 km ale pocas zimy teplota celkovo velmi kolise , zda sa mi ze sa velmi skoro schladi napr. ked idem na volnobehu dole kopcom rucicka rychlo klesa. Aj vam to tak chladne?

Napsal: 01 led 2008, 09:24
od lukki
Ano...pri nizkej vonkajsej teplote a na volnobeznych otackach klesa teplota motora...pri jazde celkovo kolise...podla toho, ako sa jazdi...


A este k tomu tuhnutiu a studenemu oleju....

Ked je v motore olej, napriklad 10W - 40 , tak ma prevadzkovu vyskozitu od -20 stupnov..., pri motore s 5W je to az - 25 stupnov... V zivote nikdy nebudes mat pod kapotou auta a nie to dnuka v motore - 20...

Takze...akonahle sa trosicku ohreje motor...je presne tak ohriaty aj olej...a to odpoveda tym 4-5km jazdy...kolo 2000 otacok..:):):):)

Napsal: 01 led 2008, 10:30
od manli2
za 4km se ti olej neohřeje..... leda bys mu přitápěl autogenem.... oleji trvá zhruba 2x déle oproti vodě než se ohřeje na provozní teplotu.... takře když už ti v motoru koluje teplá voda olej se ještě blemcá někde kdoví kde s teplotou :-D....

Napsal: 01 led 2008, 11:05
od lukki
Olej...je priamo tam, kde to vybuchuje...kde je najvacsia teplota...cize...ohrieva sa ko prvy...

Napsal: 01 led 2008, 11:31
od manli2
vyměň si čidlo dej si ukazatel teploty oleje a uvidíš jak se ohřívá olej... :wink: o olej neni jen v okolí válce... maže se i jinde.... :wink: :D

Napsal: 01 led 2008, 12:07
od lukki
dobre..:D:D:D nechajme to tak..tuto debatu...

Proste...olej aspon 10W ma prevadzkovu vyskozitu, ked je jeho teplota -20 stupnov a viac...

A olej sa aj tak ohreje skor, ako zopne vonkajsi okruh chladenia...kde je teplotne cidlo

klima

Napsal: 02 úno 2008, 19:06
od P.stahl
když zapneš klimu ohřívá při chadném počasí vodu v chladiči takže klima+mráz =dříve teplý vzduch...

Napsal: 02 úno 2008, 19:22
od spermin
Olej se ohřívá přímo z válců a pístů, dále tlaky v klikách dochází vlivem tření k mikrovýbuchům v oleji, to je to
známá zčernání-karbonizace oleje, po prohřátí motoru začíná chladit kapalina. A o tom že by klima zahřívala
v zimě slyším poprvé, já mám u klímy čidlo teploty jako v ledničce a při nízké teplotě (kolik nevím) ani spojka
kompresoru nesepne. Proto taky i manuální klima udržuje nastavenou teplotu.