Stránka 2 z 2

Napsal: 27 lis 2007, 16:46
od Sweet
now. píše:Při akceleraci a prokluzu slyším pouze KOVOVÝ ZVUK,a problikává kontrolka na palubce ASR, nevšim jsem si jestli otáčky motoru klesaj.
Při brzdění se děje: nedošlápnutí brzdy + jako by klepání do pedálu s odporem a KOVOVÝ ZVUK - žádná kontrolka ABS nebliká.
Chápu tedy že to dření kov na kov je normální a dělá vám to taky?

Jo přesně to je ončo.

Napsal: 27 lis 2007, 19:29
od OnDr.
Nevím jestli je to tak, ale dozvěděl jsem se že TC je spřaženo s ABS (pokud nemám ASR) takže pokud mi kola zahrabou a sníží se otáčky motoru, je to způsobeno tím že začne fungovat ABS tj přibrzdí kolo které se protáčí, nepřenese sílu na kolo opačné, TC nefunguje tedy jako tzv. uzávěrka diferenciálu. To jen pro zajímavost.

Napsal: 27 lis 2007, 19:41
od AstraDTI
No to neni tak uplne pravda, je to ponekud slozitejsi :wink: Snizi se vykon motoru a rychleji otacejici kolo je pribrzdeno. TC tedy v jistem slova smyslu funguje jako elektronicka uzaverka diferencialu. Chce si to ale ujasnit jak takovej diferencial funguje a jak je to s prenosem sily na kola.

Napsal: 27 lis 2007, 20:12
od spermin
pokud přibrzdí protáčející se kolo na stejné otáčky jako druhé tak to je UZÁVĚRKA, ať mechanická nebo elektronická,
v každém případě tam působí mechanické síly, čili si troufám říct MECHANICKÁ UZÁVĚRKA, ale na jiném principu.
již na dobré Ivanově pomstě-ŽIGULOVI znalý řidič použil při prokluzu na sněhu nebo blátě ruční brzdu-předchůdce TRAKCE.
Jestli se sníží výkon motoru mi není známo (max přibržděním ztratí část výkonu), ale toto dělá ASR

Napsal: 27 lis 2007, 20:21
od AstraDTI
Jj, TC Plus zaroven ubere vykon a zaroven pribrzdi kolo. Kazdopadne pomuze prenest silu na druhe kolo a to je hlavni.

Napsal: 27 lis 2007, 21:47
od Mirek MH
Jestli můžu reagovat,tak dokud mi to jelo,tak při TC mi to nešahalo na plyn,jen přibržďovalo prokluzující kolo a blikala kontrolka,kdežto ESP už do výkonu motoru zasáhne.

Napsal: 27 lis 2007, 21:55
od AstraDTI
Tady citace:
Nejvýkonnější zážehové a vznětové motory jsou vybaveny protiprokluzovým systémem TC Plus, který ovládá jak brzdy, tak i točivý moment motoru.
S plynovym pedalem to samozrejme nehejbe :)

Napsal: 28 lis 2007, 12:09
od Princ William
jeste jedna poznamka TC+ a jen TC je navzajem rozdilene. funguje to podobne ale TC+ to uz ma vice vychytane ale zase bez tlacitka a tim padem, si nenecha do toho kecat. v kazdem pripade souhlas s vyse napsanym prispevkem. pedal se ti nepropada ci neco podobneho jako pri brzdeni s abs na kluzkem povrchu. proste je tam naka dalsi nadrazena funkce ktera vse zajistuje. v celku to na otackach nepoznas nepropadaj se jen proste tak rychle nelezou nahoru jako kdyz akcelerujes na zpevnenem povrchu. je to jen poznat jako by auto drobet cukalo a samo ze i tou kontrolkou.

Napsal: 28 lis 2007, 14:10
od Defender
Tak teď jsem z toho srna, před chvílí jsem se rozjižděl ze semaforu na vlhkejch a zablácenejch kostkách do celkem prudkýho kopce. Padla oranžová, dal jsem spojku do záběru a pustil brzdu, zelená, přidal jsem plyn (ale asi moc no) a pomalu pouštěl spojku a v tu chvíli si autí hráblo a začalo poskakovat (ne ze strany na stranu) jako při brždění s ABS, myslel jsem že TC nemám, co vy na to ? :lol:

Napsal: 28 lis 2007, 14:25
od Princ William
Defender píše:Tak teď jsem z toho srna, před chvílí jsem se rozjižděl ze semaforu na vlhkejch a zablácenejch kostkách do celkem prudkýho kopce. Padla oranžová, dal jsem spojku do záběru a pustil brzdu, zelená, přidal jsem plyn (ale asi moc no) a pomalu pouštěl spojku a v tu chvíli si autí hráblo a začalo poskakovat (ne ze strany na stranu) jako při brždění s ABS, myslel jsem že TC nemám, co vy na to ? :lol:
to byly ty kostky :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: u benzinu je TC od 1.8 v nizsich motorizacich to nebylo ani za priplatek........ proste to neslo