Stránka 2 z 54
Napsal: 21 lis 2007, 14:16
od kamarek
dik nejak to najdem
myslite ze ten program bude fungovat aj na dvojriadkovom TID???
on to ma na jednoriadkovom
Napsal: 21 lis 2007, 20:05
od milosh
Dost dobrej tip, taky by me to zajimalo zda je mozny to rozchodit, podobny vychytavky se daj najit na RU serverech, tam zbastlej vse

Napsal: 20 bře 2008, 14:52
od Charlie
A není jednodužší si namontovat MID ? Instalace jednoduchá, díly se taky sehnat dají a je tam všechno.
Napsal: 20 bře 2008, 15:38
od Effe
Ale na těch fotkách je Astra F,někde jsem četl,že to v těch Fkách ukazuje aktuální rychlost do 50km/h.
http://www.opelastra.cz/technika/diagnostid.htm
Napsal: 20 bře 2008, 18:22
od genius0011
Charlie píše:A není jednodužší si namontovat MID ? Instalace jednoduchá, díly se taky sehnat dají a je tam všechno.
Možná je to jednoduší ale takhle nemusíš nic kupovat

, a taky by mi stačila momentální spotřeba

Napsal: 27 bře 2008, 12:04
od cheops
http://www.uslcrew.de/
na tomto nemeckom linku mate fotky a aj tabulky s indexami na rozmer pnumatik. Je to sice tema k MIDu ale snad sa z toho nieco da pouzit

Hlavne tabulka s pinmi TIDu - vyzera to, ze vsetky su obsadene..
Podla tohto linku
http://www.astra4ever.net/uebersicht-di ... 23015.html
je na TIDe mozne (aj to nie na vsetkych TIDoch) zobrazit len aktualnu rychlost - pri drzani oboch tlacitok sucasne.
Napsal: 04 dub 2008, 11:17
od hrubost
Tak sem hledal nějaky další info o tom a něco málo našel, kdyžtak se podělím. Kamoš dělá s PIC tak ho do toho zkusím zatáhnout. Já sem to pochopil tak, že ten PIC simuluje RDS z autorádia. Aby mohl displej mohl přijímat RDS z rádia musí mít změněnej nějaký index (index 011) v sobe a to jde pomocí TECH2 - je to tak ?
An index code of 011 means that the display expects an original Opel radio so it will remove the date and accept RDS information if the radio is turned on. An index code of 012 means that there is not an original radio installed and the date will always be shown. The index code can be modified with a Tech2 Opel apparatus. Press both buttons to view the index code.
Zkoušel sem hledat ty kody, ale nikde sem je nanašel, nemá je někdo s popisem co je kerej.
Jo a kde nejblíž displeji lze najít signál o vstřikování (injector_valve)?
Napsal: 05 kvě 2008, 20:28
od hrubost
Prouza píše:Tak co? Nějaký pokrok?
Už k někomu mohu přijet na montáž.

Vydrž ted mám zkouškovi, pak se do toho dám. největší problém vidím v tom připojit na to na signál o vstřikování a přijít na to kolik to při jaké frekvenci žere.
Napsal: 22 kvě 2008, 21:26
od Kiski
Displej samotný, teda ked sa uz bavíme o displeji typu TID - dvojriadkovom je riadený protokolom I2C. Horný riadok sa ovládat vobec nedá, je to hardcoded, a zobrazuju sa tam len hodiny a vonkajsia teplota. Ovládat sa dá len spodný riadok. Funguje to tak, ze na jednom pine v konektore toho displeja musi byt privedený signál +12V. Vtedy si displej myslí, ze sa zaplo radio (originálne alebo nie, to nie je podstatne), vymaze za spodný riadok, a ten je dalej cez protokol I2C ovladany radiom. Radio samotne (originalne, alebo neoriginalne pomocou odpovedajuceho konvertora) potom posiela tok dat a spodny displej zacne zobrazovat nazov stanice (ak moze radio prijimat RDS) a podobne vsetky tie znacky ako TP, RDS, AF a podobne. Dalo by sa to vyriesit tak, ze by si uzivatel mohol prepinat medzi spotrebomerom a radiom a vzdy by sa mu zobrazili patricne udaje... Napr. packou stieracov pri volante...
Co sa tyka tej schemy toho spotrebomera, teoreticky by to malo fungovat aj s dvojriadkovym displejom. Jediny rozdiel medzi 1 - riadkovym a 2 - riadkovym bol ten, ze 1 - riadkovy dokazal zobrazit len 8 znakov, zatial co 2 - riadkovy dokaze 10 znakov. A pomenil sa este timing a adresa displeja v hierarchii I2C protokolu. Nova dresa displeja je 0x9B, stara bola 0x94 v HEX kode... Cize maximalne by sa musel ten napis L/KM --.- vycentrovat do stredu displeja a je to... Lenze tie adresy treba vediet, takze som uz kontaktoval povodneho tvorcu spotrebomera, uvidime, ci sa mi ozve...
Hlavnou otazkou vsak zostava, skadial zobrat tie signaly o rychlosti a vstrekovani. Rypat sa velmi v riadiacej jednotke nie je velmi zdrave...
Asi tak...
Napsal: 27 kvě 2008, 20:41
od hrubost
Kiski píše:
Hlavnou otazkou vsak zostava, skadial zobrat tie signaly o rychlosti a vstrekovani. Rypat sa velmi v riadiacej jednotke nie je velmi zdrave...
Asi tak...
Rychlost je přivedena na pin 9, a to vstřikování se musí vytáhnout od motoru, to je na tom to nejhorší.
Mám jeden Tid objednanej na zkousku, ale jeste mi neprišel.
Napsal: 30 kvě 2008, 11:16
od David B.
Zdravím všechny. Mám to už skoro celé navržené, ale chybí mi ještě zjistit jakým způsobem je posílána informace o spotřebovaném palivu z ŘJ (psal jsem již tady do fóra, ale zatím nic). Mám na to málo času, ale jak se zdá tak budu muset nějaké to odpoledne strávit v autě a měřit...
Napsal: 13 čer 2008, 09:22
od hrubost
Tak součátky už mám koupeny, programátor pučenej, o víkendu udělám první plošnák a pokusím se spojit s diplejem.
David B.: Taky nevím co tam leze za signál (nejspíš nějaky pravoúhlý, ale s jakou frekvencí na jeden litr to se asi nikde nezjistí

)
Napsal: 13 čer 2008, 13:42
od David B.
Předpokládám, že se budou počítat impulsy (1 imp./určité množství paliva), což by byla lehčí varianta, nebo frekvence na určité množství paliva. Přes víkend budu mít půjčené auto s MIDem, tak ho vytáhnu a s generátory si ho otestuju. Jinak komunikaci s displejem TIDu už mám hotovu, tak pokud budeš něco potřebovat, tak klidně řekni.
Napsal: 15 čer 2008, 15:47
od HonzaL
Někde jsem četl, že se měří doba otevření vsřikovacího ventilu a z toho se vypočítává spotřeba.
Napsal: 16 čer 2008, 10:42
od David B.
Dá se tak měřit, dělá se to u aut, které nemají speciální výstup z ŘJ. Měří se doba otevření ventilu + případná korekce času nutného pro otevření/zavření ventilu. ŘJ z motorů Aster jsou výstupem vybaveny, tak je škoda je nevyužít.