Stránka 2 z 24

Napsal: 05 lis 2007, 15:48
od pansuu
duff74 píše:
Solik píše:Vadný termostat se dá poznat i tak, že při teplotě motoru pod nějakých 80 stupňů by měla být trubka od termostatu do chladiče relativně studená. Pokud je horká, tak termostat nedovírá a pouští chladící vodu i u studeného motoru do velkého okruhu (tj. přes chladič).

A je možné, že bych to měl opačně? Levou hadici od termostatu mám teplejší, než tu pravou co je níž položená. Topí mi to tak po kilometru a teploměr se hne po 6-7 km a zastaví se těsně pod 90 st.
No, od tesmostatu vede jedna hadice, ta druhá už z chladiče. Tak to je snad v pořádku, né? A máš nějakej problém? Třeba to zmíněný kolísání teploty?

Napsal: 05 lis 2007, 16:28
od duff74
No, že by kolísala nějak teplota to snad ani ne, ale nedávno jsem ještě vlastnil VeBe stejného obsahu a oproti Zafiře byl teploměr znatelně čilejší a motor se zahřál daleko dřív a výsledná teplota byla o něco vyšší. I když jak píšu topí to celkem dobře a rychle. Na ty palubní teploměry asi bůhvíjaké spolehnutí nebude. Není přece možné aby po ujetí 80 km a vypnutí auta na 20 min ukazovala potom teplota téměr nula. Ale zas po nastartování a ujetí pár metrů vyšplhá ručička zpátky. Možná bude kaput to čidlo teploty vody.Ale asi je to u Zafy (Astry) normální. Nevím Zafu mám teprve měsíc.

Napsal: 05 lis 2007, 19:29
od pansuu
Já měl před tím golfaIV a tam se těploměr šplhal strašně dlouho, ale potom držel na 90 jako vyšitejch(dokud mi nešel sr´t termostat). Zafiru mám necelí dva měsíce, tady ručka teploměru šla při jízdě z kopce až k nule, tak jsem to nijak neodkládal.
Jinak ty teploměry nejsou nijak přesný, např. u Renaultu ani nemaj očíslování, takže ani nevíš na kolik jezdíš... :lol: :lol:

Napsal: 06 lis 2007, 13:58
od duff74
Třeba dneska ráno jsem jel z noční, byla kosa, a rafika se pohla těsně před barákem po 9 km. Ale jak to tak čtu, tak to mám asi v pořádku. Prostě síla zvyku. Taky dobře, protože ten termostat včetně kolena stojí celkem ranec.

Napsal: 06 lis 2007, 14:10
od pansuu
Taky si myslím, že to není tak strašný, kdyžtak můžeš zkusit dát před chladič kus kartonu a určitě se bude zahřívat rychlejc. Ale na druhou stranu těch 9km je jako prd na ohřátí motoru při ranní zimě.

Napsal: 19 lis 2007, 18:29
od rychlyradim
pansuu píše:Taky si myslím, že to není tak strašný, kdyžtak můžeš zkusit dát před chladič kus kartonu a určitě se bude zahřívat rychlejc. Ale na druhou stranu těch 9km je jako prd na ohřátí motoru při ranní zimě.
no nevím nevím, když startují ráno - je tak -5C tak (topení po nastartování ihned dám na max. tak po 6km motor zahřátej na provozní teplotů... :roll:

a žádnou šílenost jako dekl na chladiči nemám... :!:

Napsal: 19 lis 2007, 20:58
od pansuu
rychlyradim píše:
pansuu píše:Taky si myslím, že to není tak strašný, kdyžtak můžeš zkusit dát před chladič kus kartonu a určitě se bude zahřívat rychlejc. Ale na druhou stranu těch 9km je jako prd na ohřátí motoru při ranní zimě.
no nevím nevím, když startují ráno - je tak -5C tak (topení po nastartování ihned dám na max. tak po 6km motor zahřátej na provozní teplotů... :roll:

a žádnou šílenost jako dekl na chladiči nemám... :!:

:roll: ta šílenost je pochopitelně na zkoušku :roll:

Napsal: 11 pro 2007, 22:01
od Mava
Nazdar, ja se jen chci ujistit, ze moje problemy souvisi s termostatem. Auto sice topi, ale neda se ric, ze bych mel tropy. Pri teplotach pod nulou se zahriva i 20 km a pri jizde z kopce bez plynu rucicka teplomeru spadne uplne na nulu. No a nad 80 stupnu mi to taky zrovna moc casto nevyleze, pokud teda nejedu v kolone. Nevim, jestli nebude problem nekde jinde, ale asi ne, ze? Nerad bych totiz dal 1500 za termostat a nic to nevyresilo. Diky za radu

Napsal: 11 pro 2007, 22:11
od josef
Dvě možnosti zkoušky:
a) Pokud se po nastartování motoru začne zahřívat hadice mezi termostatem a chladičem dříve než stoupne teplota na provozní teplotu (kdy má teprve termostat otvírat a propouštět teplou vodu do chladiče) termostat netěsní (nezavírá).
b) pokud teplota u stojícího auta s natočeným motorem normálně stoupá na provozní teplotu a po rozjetí auta začne klesat dolů pod 90°, kdy se auto chladí náporem vzduchu na chladič, je termostat 100procent špatný.

Napsal: 11 pro 2007, 22:13
od Gallo
To co popisuješ je na 100% termostat. Přečti si téma "Výměna termostatu- foto", hlavně stránku 5,6,7 a budeš určitě moudřejší..;)

Napsal: 12 pro 2007, 03:09
od Shintec
Mava píše:Nazdar, ja se jen chci ujistit, ze moje problemy souvisi s termostatem. Auto sice topi, ale neda se ric, ze bych mel tropy. Pri teplotach pod nulou se zahriva i 20 km a pri jizde z kopce bez plynu rucicka teplomeru spadne uplne na nulu. No a nad 80 stupnu mi to taky zrovna moc casto nevyleze, pokud teda nejedu v kolone. Nevim, jestli nebude problem nekde jinde, ale asi ne, ze? Nerad bych totiz dal 1500 za termostat a nic to nevyresilo. Diky za radu
Presne toto jsem mel, ... asi tak 2 roky :o) ... vymena termostatu u opla byla za ca 1500 Kc, ... zmena okamzita, do 5 km je to na 90°C a je jedno, jestli je -5°C nebo +10°C.

Napsal: 12 pro 2007, 07:28
od Cidla
Ja měl tyto problémy taky donedávna, minuly týden jsem je také vyřešil ale koupil jsem jen vložku termostatu za 300Kč a je to O.K....nechtělo se mi kupovat celý termostat

Napsal: 12 pro 2007, 20:02
od Chavron
Ja som mal ten isty problem, termostat nedovieral. Takisto som kupil len vlozku termostatu za nejakych 280 SKK a pohoda. Dlho sa to hreje ale to je vraj pri 2.0 D normalne, Treba na to tak 5-6 km kym to zacne riadne topit. A teplota drzi tak na 87. pokial tomu nenalozim viac ako je zvykom...

Napsal: 16 pro 2007, 19:52
od Chavron
Jo a mozem sa spytat moderatorov, preco zamkli prispevok o termostate na Diesel? Su to sice zdanlivo 2 rovnake temy ale myslim ze priebeh kurenia a zohrievania motora na diesel a benzin je trosku odlisny a predsa je lepsie ked sa to spolu nepletie. A vobec fungoval som vyse roka na VW fore a bolo tam trosku viac prispevkov, ale nepisal moderator v kazdom druhom prispevku vetu: " TOTO SA TU UZ PREBERALO, HLADAJ, ZAMYKAM" ved je to smiesne...za chvilu tu bude vsetko zamknute a vsetci budeme uz len pozerat lebo uz to tu vsetko kdesi bolo preberane... A teraz mi povedzte, ze sa mylim....!!

Napsal: 17 pro 2007, 00:02
od Mitom
Chavron píše:Jo a mozem sa spytat moderatorov, preco zamkli prispevok o termostate na Diesel? Su to sice zdanlivo 2 rovnake temy ale myslim ze priebeh kurenia a zohrievania motora na diesel a benzin je trosku odlisny a predsa je lepsie ked sa to spolu nepletie. A vobec fungoval som vyse roka na VW fore a bolo tam trosku viac prispevkov, ale nepisal moderator v kazdom druhom prispevku vetu: " TOTO SA TU UZ PREBERALO, HLADAJ, ZAMYKAM" ved je to smiesne...za chvilu tu bude vsetko zamknute a vsetci budeme uz len pozerat lebo uz to tu vsetko kdesi bolo preberane... A teraz mi povedzte, ze sa mylim....!!
Nemylis ;)