Stránka 2 z 3
To MilanN
Napsal: 11 kvě 2006, 09:35
od colo
Tak to mas urcite strhnute. Skusal som ten motorcek, on sa toci stale pokial ho nieco nezastavi vtedy ho vypne elektronika. Ak mas strhnutu klapku tak sa toci stale bud na jednu stranu alebo na druhu podla toho ako je prepnuty vypinac vnutorneho obehu vzduchu.

Servo
Napsal: 16 kvě 2006, 19:22
od vasekpetr1
Chci se zeptat, kde je umístěná ta elektronika, která pouští napětí pro servo? Protože jak jsem zjistil, tak to servo se točí, jak se mu chce - chvíli zavírá správně, za chvíli si to rozmyslí a točí naopak. Ten motorek točí podle toho, jak jde na něj polarita - a to má na starost to elektronické relé, umístěné ve schématu pod spínačem klapky E 17.2
Napsal: 30 črc 2006, 12:09
od DaN
Mám tentýž problém. Vytáhnul jsem servo, rozmontoval, připojil ke konektoru v autě a když mačkám, tak se jednou přetočí tak, podruhé se nepřetočí vůbec atd.
Zajímalo by mě, jak vyzkoušet to přepínací relé na Cirkulaci vzduchu. Nerad bych jej vytahoval a kupoval nové, když si nejsem jistý jestli to bude nebo nebu jím.
Pokud se v tom někdo vyzná, prosím poraďďte, jak na vyzkoušení a případnou opravu.
díky.
Napsal: 25 zář 2006, 18:44
od rychlyradim
nevím proč..ale v poslední době mi to dělá totéž..jednou otevře do pulky pak se nezavře

má to cenu spravovat... někde jsem četl že se často rozbije i spravená klapka...

A co je tedy lepíš...otevřená nebo zavřená klapka?! každý tu píše něco jiného.,§

Napsal: 25 zář 2006, 19:00
od Melodi
Mě to dělalo to samé tak jsem servo odpojil a klapku zavřel takže mi to bere vzduch z venku
Napsal: 09 říj 2006, 18:54
od rychlyradim
no jo ale nacopak tam ta klapka je když bych ji odpojil!!! ted mi už nefunguje vůbec když zmáčknut tlačitko a dívám se na to tak mi připadne jako by to bylo seklé že to má vůli ale nejde to! tak ted nevím jestli je to v motorku nebo někde v tom relátku. Sem přemýšlel že bych s tím zajel do servisu ale muj známý to odmítl spravit..že to už je spíše na autorizovaný servis! máte s tím tu někdo skušenosti - krom toho že to odpojíte a necháte být! to není žádná výrha!!!

Napsal: 10 říj 2006, 09:23
od kotek
Dá se říci, že podstata problému již byla vysvětlena v předchozích příspěvcích, nic méně rekapituluji.
Problém způsobuje vadné relátko, kde přestane fungovat automatické odpojení motorku po dojezdu do koncové polohy. Tah motorku je tak velký, že se sekne díky šnekovému převodu celá převodovečka a motorek se není schopen vrátit do výchozí polohy a následně jde do háje. Já tak odrovnal dvě serva, než jsem na to přišel. Problém jsem vyřešil nakonec relativně spolehlivějším řešením a to pomocí dvou spínačů, které hlídají koncové polohy. Původní motorek nebylo možné sehnat, tak jsem ho nakonec nahradil modelářským motorkem za 20 Kč. Zelkové náklady tak včetně ostatní "elektroniky ( koncové spínače, mini relátka, diody)vyšly na cca 100 Kč.
Napsal: 10 říj 2006, 10:38
od Dave
Tak tak, Kotek má pravdu. Já použil motůrek z centrálního zamykání, stál asi 80kč, rozkuchnul jsem ho, vyndal a přehodil pastorek. Udělal koncáky tak aby se motůrek zastavil ještě než dojede na doraz, je potřeba počítat ze značnou setrvačností. Motůrek z centrálu je výkonější a taky rychlejší, proto jsem zapojil do serie s motůrkem dvě diody proti sobě abych omezil trochu proud a motůrek nebyl tak divokej.

Napsal: 10 říj 2006, 10:41
od Dave
Zapoměl jsem napsat, funguje mi to už půl roku, bez problémů.
Napsal: 10 říj 2006, 10:58
od rychlyradim
no výborně tak trochu šikovnější kutil by si to spravil jo?
no co já vím mě se zatím ještě nic nespálilo...prostě jednou příjdu do auta...jede mi to..podruhé příjdu..a nejde mi to....mrknu co s tím..a uvidíme! Díky moc!

Napsal: 10 říj 2006, 12:28
od Dave
Mě se motůrek taky nespálil, jenom asi ta elektronika ho neodpojí, měl by tam být snad nějaký omezovač proudu, jestli tam vůbec něco je, dál jsem to neštudoval. Motůrek se na dorazu zastavý, ale hřeje se jako prase takže tam asi nějaký zbytkový proud teče a tím se rozpálí a časem se vyhřeje a pak nemá sílu s klapkou hýbat, na volno se točí. Zkoušel jsem to víckrát a párkrát se mi stalo že se neroztočil ani naprázdno, asi záleží na poloze kde se zastaví.
Napsal: 13 úno 2007, 09:46
od kamilk
Tak po přečtení tohoto tématu mi to nedalo a podíval jsem se na tu klapku, auto mám měsíc, k mému údivu se servomotorek ani nehl, tak jsem měřil napětí na konektoru a v pořádku, při sepnutí vnitřní cirkulace se měnilo, ale motorek nic, vydělal jsem ho (no hrůza povolit ty vruty, málo místa) a vyzkoušel nic, rozebral vyndal ozubená plastová kolečka a složil, po připojení šlapal, asi se zasekl v krajní poloze. Dal do auta, jen tak položil bez uchycení, vše fungovalo asi tak do pátého přepnutí, pak se nějak splašil fungoval naopak až se zase sekl. To celé jsem opakoval asi 2x. Rozebral, odzkoušel a zase fungoval, a tak jsem na něj bez rozmyšlení přidělal koncové spínače podle výše uvedeného návodu a namontoval a zatím funguje jak má. Musím zaklepat. Děkuji za návod.
Napsal: 17 čer 2007, 11:08
od MAJK
Dotaz, jak si to tam prichytil ? prilepil nebo prisrouboval? a nastaveni tech microspinacu dorazove plochy to jsi vyresil jak?
Napsal: 18 čer 2007, 11:15
od Dave
Cuprexit vyřezanej do tvaru U na malé šroubky, vruty. Pozor ať nejsou moc dlouhé a nazasahují do převodů. Na tištáčku diody a mikrospínače (já koupil v gme.cz ty s nejdelší páčkou) a páčky jsem přihnul tak že když je kloubek uprostřed tak se už páčky dotýká aby motorek přestal už běžet než kloubek dojede na konec a setrvačností se tam nezasekl. Mikrospínače jsou dole a páčkoa není zvohlá jak jsem na rychlo namaloval. Vyfotil jsem to ale bohužel to nemohu najít, podívám se ještě doma.
Napsal: 18 čer 2007, 11:18
od Dave
Tišťáček
