Stránka 2 z 31

Castol

Napsal: 12 dub 2006, 22:15
od Návštěvník
Dobrý den mohl by mi někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi oleji CASTROL GTX Magnatec 10W-40W a CASTROL GTX5 Magnatec 10W-40W? Případně je ten GTX5 do benzinového nebo naftového motoru? Díky.

Napsal: 11 čer 2006, 12:37
od Hany
chlapáci, zeptám se tady, ať neotvíram nové téma, jaký je rozdíl v oleji pro benzin. motor a pro diesel? Pokud naliji Valvoline 10W40 do 1.7.DTI, co se může stát?
Majitelé dieslů, co používáte vy?

Napsal: 11 čer 2006, 15:52
od Marky
Hany píše:chlapáci, zeptám se tady, ať neotvíram nové téma, jaký je rozdíl v oleji pro benzin. motor a pro diesel? Pokud naliji Valvoline 10W40 do 1.7.DTI, co se může stát?
Majitelé dieslů, co používáte vy?
Zatim moje auticko pouziva origos olej, ale od pristi vymeny dostane take Valvoline, prece jen ten cenovy rozdil je dost markantni. Koukni se tady na ty stranky a vypln si to a vyjede Ti jaky olej Valvoline do tveho motoru http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp . Jinak 10W40 je dost siroky pojem, protoze krome tohoto musi jeste olej splnovat specifikaci ACEA, kterou mas v servisni knizce. Pouziti oleje pro benzin nebo naftu je dano zase tou specifikaci ACEA napr. A3 je pro benzin a B3 pro naftu, takze nektere oleje pokud maji stejnou specifikaci lze pouzit jak u benzinu tak u dieslu.

Napsal: 03 črc 2006, 20:00
od pepca
:cry: zdravím vás,potřebuji potvrdit nebo vyvrátit jistou informaci,na předchozí stránce to nakousl Zdeněk LBC,jde o to,že se blíží moje výměna oleje,mám motor 1.6 16V, XEL, nevím zda mohu při výměně oleje přejít na polosyntetiku,jestli ano,jakou doporučíte,ptám se záměrně,auto je po poslední výměně oleje z německa,je tam plná syntetika,ale jestli tam má být polosyntetika tak bych tak rád učinil,jen nechápu důvod,proč to je na plné syntetice? :cry:

Napsal: 03 črc 2006, 21:04
od Marky
Pepco pokud si vyberes olej dle specifikace tak neni problem ani ta polosyntetika, osobne bych se snazil drzet tu specifikaci na kterou je auticko naucene. Krome toho Ty tam mas jen 3,25l coz je opravdu nic proti nasim dieslum :wink: . Jinak koukni nejeke info k olejum http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare

Jeste jeden konfigurator oleje tentokrat Fuchs http://extranet.fuchs-europe.de/oelwegw ... dex_de.asp .

Napsal: 03 črc 2006, 21:58
od pepca
Marky píše:Pepco pokud si vyberes olej dle specifikace tak neni problem ani ta polosyntetika, osobne bych se snazil drzet tu specifikaci na kterou je auticko naucene. Krome toho Ty tam mas jen 3,25l coz je opravdu nic proti nasim dieslum :wink: . Jinak koukni nejeke info k olejum http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare

Jeste jeden konfigurator oleje tentokrat Fuchs http://extranet.fuchs-europe.de/oelwegw ... dex_de.asp .
:cry: tohle zní všechno pěkně,ale já potřebuji zjistit,zda tento motor co mám já,má být na polosyntetice,nebo plné syntetice,jestli tam může být polosyntetika,tak jaká,nevím jestli ta plná syntetika nebyla dána v německu proto,že to nějaký Helmut tak chtěl,já totiž slyšel,že ta polosyntetika je hustčí,a že to těm, žroutům oleje co mám já lépe vyhovuje,tak nevím jestli ta řídká plná syntetika právě proto tak ráda ubývá kolem těch gufer,prostě potřebuji vědět co tam je předepsán za olej,nikde jsem to nenašel :cry:

Napsal: 03 črc 2006, 22:42
od Marky
Pepco nebrec, muzes tam dat plnou syntetiku, ale i polosyntetiku, pokud Ti to zere olej (coz tento typ motoru dela), tak tam dej tech 10W40, ktera bude hustsi. Jinak olej musi mit specifikaci ACEA A3-98 mas to v te brozure na strane 200 :wink: .

Napsal: 03 črc 2006, 23:01
od pepca
Marky píše:Pepco nebrec, muzes tam dat plnou syntetiku, ale i polosyntetiku, pokud Ti to zere olej (coz tento typ motoru dela), tak tam dej tech 10W40, ktera bude hustsi. Jinak olej musi mit specifikaci ACEA A3-98 mas to v te brozure na strane 200 :wink: .
díky,já tomu zase až tak nerozumím,stačí když píšeš,že tam ta polosyntetika může být,ale co to je ta specifikace,tak to je pro mně buřt,hlavně nevím v jaké brozure to mám hledat.přesto děkuji. :wink:

Napsal: 03 črc 2006, 23:09
od Oťas
pepca píše:
Marky píše:Pepco nebrec, muzes tam dat plnou syntetiku, ale i polosyntetiku, pokud Ti to zere olej (coz tento typ motoru dela), tak tam dej tech 10W40, ktera bude hustsi. Jinak olej musi mit specifikaci ACEA A3-98 mas to v te brozure na strane 200 :wink: .
díky,já tomu zase až tak nerozumím,stačí když píšeš,že tam ta polosyntetika může být,ale co to je ta specifikace,tak to je pro mně buřt,hlavně nevím v jaké brozure to mám hledat.přesto děkuji. :wink:
Je to v knize "Jak na to" str.200....... polosyntetika specifikace ACEA A3-98/B3-98..... je to na každým oleji napsaný.Pročti si při nákupu vlastnosti oleje na flašce a pokud to tam je napsaný toto označení, tak ho ber.

Napsal: 03 črc 2006, 23:20
od pepca
:wink: tož hošani moc děkuji,jestli máte pravdu a mohu tam dát polosyntetiku,tak budu rád,dneska jsem musel totiž koupit další litrovku plné syntetiky za 240 kaček,není až tolik,ale je to již druhá flaša,to znamená,že mně to zbaštilo na 8000 km,litřík oleje,není to ještě tak zlé.ted jsem musel již koupit tedy další,prostě od výměny do výměny rozhodně olej nevydrží,papá sice jen málo,ale přesto papá,jestliže to zaokrouhlím,budu dělat výměnu až při psaných 15 000 km,což tedy tak dlouho čekat nebudu,10 000 km a budu měnit,ale pro počty,při 15 000 km,bych vlastně dolil téměř celé dva litry oleje,jestli tam může být polosyntetika a neuškodí to motoru,tak jsem zvědav,jak bude olej ubývat,tak konec,děkuji. :wink:

Napsal: 03 črc 2006, 23:32
od Oťas
Dodrž specifikace na flašce a nemáš se čeho bát.

Napsal: 04 črc 2006, 00:10
od Oťas

Napsal: 06 črc 2006, 20:59
od vasekpetr1
Nechci otevírat nové vlákno, tak se zeptám tady: když mi při zapnutí zapalování svítí na denním počítadle kilometrů "InSP", tak to chápu, že je na čase vyměnit olej. To bych třeba i zvládl, ale jak dostanu pryč tu hlášku? Musím s tím do Opl-servisu nebo mi to smaže jakýkoli servis, který má možnost se napíchnout na konektor?

Napsal: 06 črc 2006, 21:03
od pepca
vasekpetr1 píše:Nechci otevírat nové vlákno, tak se zeptám tady: když mi při zapnutí zapalování svítí na denním počítadle kilometrů "InSP", tak to chápu, že je na čase vyměnit olej. To bych třeba i zvládl, ale jak dostanu pryč tu hlášku? Musím s tím do Opl-servisu nebo mi to smaže jakýkoli servis, který má možnost se napíchnout na konektor?
:wink: vypneš klíček,zmačkneš tlačítko denních km, tlačítko stále držet,zapnout klíček čekat neš ti ten nápis smázne,pusti tlačítko,naskočí opět denní km. :wink:

Napsal: 06 črc 2006, 22:14
od NoIR
Já kupuju origo Opel 10w40 v autorizáku v Klatovech za 140,- litr.Ta cena je tam víc než rozumná.Tedka když jsem ho kupoval posledně tak říkali že maj akci a výměna u nich je za cca 600 což je taky hodně slušný.