Stránka 2 z 4
Napsal: 22 čer 2007, 14:54
od Okura
přesně tak, určitě bych EGR nezadělával nějakým plechem, pač to jednotka ihned zjistí že není přítomen. Pozná to podle odporu (ale dalo by se to nasimulovat)
A může se stát že jednotka se přepne do nouzáku, a nepustítě víš nad 4000ot. a bude pěkně žrát.
Napsal: 22 čer 2007, 16:30
od Majklus
Jo kdyby nad 4000 otacek,ted semto resil a dam plnej plyn otacky se zvednou strasne pomalu a max.t.moment je ani ne 3,500.jo a auto ma o dost vyssi spotrebu,rikaji zeseto zvedne tak o 4-5 ltr.ale nevim to jiste!Takze nouzovej program je fakt nouzovej

Napsal: 22 čer 2007, 17:30
od Oťas
Okura píše:přesně tak, určitě bych EGR nezadělával nějakým plechem, pač to jednotka ihned zjistí že není přítomen.
Nezjistí nic, pokud je EGR plně funkční před zaslepením....

Re: EGR VENTIL
Napsal: 22 čer 2007, 17:44
od Arwy
Melodie píše:Zdravím všechny...
Nějak mi za studena lítaj otáčky a když jedu pomalu tak to škube. Může to být něco jiného než EGR ventil?
Ak to nie je ERG, že by ďaľšia obeť:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
Napsal: 22 čer 2007, 19:55
od Piškót
Oťas píše:Okura píše:přesně tak, určitě bych EGR nezadělával nějakým plechem, pač to jednotka ihned zjistí že není přítomen.
Nezjistí nic, pokud je EGR plně funkční před zaslepením....

Když ho máš funkční tak proč ho zaslepils?bych to nědělal protože ti to rozhodně víc žere než,když nebyl zaslepený,bo ty teple spaliny nejdou zpět do motoru,tudíž máš studenější motor,ale možná je to zase zanednatelné,ale myslím ,že za rok provozu ti to spapá víc než nový ventil,můj názor.

.To že nesvíti kontrolka elektroniky motoru je tím,že ta cívka která ovládá šoupátko na přepouštění spalin funguje naprosto správně ŘJ jednotka tu civku ventilu ovládá i když je zaslepen.Když motor tarokuje a kontrolka ventilu nesvítí,znamená to že cívka ventilu nemá žadný zavitový skrat a fachá,ale to šoupátko na přepouštění spalin je zasrané karbonem(rychle vičistit jinak jádro tu cívku spálí)a je po ventilu.

Re: ...
Napsal: 22 čer 2007, 22:22
od rado.c
piskin píše:rado.c píše:Melodie píše:A ty otáčky to může dělat taky?
..zaslepenie EGR ventilu by som riesil skor ako jeho vymenu...
im
nevím jestli je dobré zaslepovat,ŘJ při chybě přepíná nějaky nouzový režim,ale netuším jestli to má na něco vliv.Ale špatný EGR určo mění teplotu v motoru,ale možná je to zanedbatelné,tak nevím

... no to urcite... egr funguje tak, ze uz vyfukove plyny pusta kvoli emisiam znova do sania. pre teplotu motora iba zanedbatelnu cast. elektronicka cast otvara a zatvatra ventil podla RJ, mechanicka pusta/nepusta spaliny znova. pokial zaslepis, odstavis pustanie vyfukovych splodin znova do sania, elektronicka cast sa tym neodstavi. ziadny nudzovy rezim nehrozi. kto to tu napisal, asi bol pod vplyvom...
Deti, doporucujem trosku prejst internet, nie len bezhlavo pocuvat kto mi co povedal z druhej ruky.... napriklad:
http://www.opelclubrenbau.cz/news.php?extend.20
piskin: sice tvoj nazor, ale nie je uplne spravny (pozabudol si na dolezitejsie veci, ako napriklad, ze zmes vzduch-beznin musi byt v idealnom pomere pre zapalenie zmesi (lepsie hori benzin za pritomnosti kysliku, nie uz raz spaleneho kusliku...chemia) a podobne zalezitosti, teplota motora je tam druhorada.
Napsal: 22 čer 2007, 22:31
od Oťas
přesně tak...

Re: ...
Napsal: 23 čer 2007, 12:12
od Piškót
rado.c píše:
... no to urcite... egr funguje tak, ze uz vyfukove plyny pusta kvoli emisiam znova do sania. pre teplotu motora iba zanedbatelnu cast. elektronicka cast otvara a zatvatra ventil podla RJ, mechanicka pusta/nepusta spaliny znova. pokial zaslepis, odstavis pustanie vyfukovych splodin znova do sania, elektronicka cast sa tym neodstavi. ziadny nudzovy rezim nehrozi. kto to tu napisal, asi bol pod vplyvom...
Deti, doporucujem trosku prejst internet, nie len bezhlavo pocuvat kto mi co povedal z druhej ruky.... napriklad:
http://www.opelclubrenbau.cz/news.php?extend.20
piskin: sice tvoj nazor, ale nie je uplne spravny (pozabudol si na dolezitejsie veci, ako napriklad, ze zmes vzduch-beznin musi byt v idealnom pomere pre zapalenie zmesi (lepsie hori benzin za pritomnosti kysliku, nie uz raz spaleneho kusliku...chemia) a podobne zalezitosti, teplota motora je tam druhorada.
Nejsem dítě a nejsem ani čítálek nějakých fór výcházím pouze z logické uvahy.Co se týče teploty máš pravdu ty a to se opravuju!!!Co se týče směsi kyslik a benzin=větší hoření,takže teplova není druhořada a dyzlu je uplně na prvním místě,ale nějaké opalování sedel ventilů určo neřešíš to se ti projevý za nějaký čas

.ŘJ při některém nefunkčím akčním členu parametry astatních členů jako jsou váhy vzduchu,snímače otáček,čidla teploty vzduchu,šktící klapky přenastavuje opět na optimalní parametry co nejblíže podobné normálnímu stavu-tohle mi řekl můj mechanik(určo mu věřím víc něž tobě!!)
Měl jsem ho taky zaslepený asi tak 3měsíce,bo sjem neměl na druhy
Beru věci z nadhledem a selský rozum mi říka,že když už je tam něco přidáno,tak je to nastaveno na optimum a když to naruším tak to rozhasím!!,a nemusím být ani automechanik!!!!!!!
Je to každého věč a názor !!Když na to přijde můžeš si zaslepit i čtvrté kolo=tři mají menší třecí odpor

Napsal: 23 čer 2007, 21:18
od Gabrihell
Tak teda, zaslepiť, alebo nie....
Napsal: 23 čer 2007, 22:01
od spermin
Okura píše:přesně tak, určitě bych EGR nezadělával nějakým plechem, pač to jednotka ihned zjistí že není přítomen. Pozná to podle odporu (ale dalo by se to nasimulovat)
A může se stát že jednotka se přepne do nouzáku, a nepustítě víš nad 4000ot. a bude pěkně žrát.

Každý spalovací proces probíhá v určitém režimu. Ideální je poměr, aby se spálilo 100 %paliva s nutným
množstvím kyslíku. Je li kyslíku více, teplota spalin je ochlazována, (rychlost hoření) je nižší, je li více paliva,
nespálí se všechno, a nevyužité palivo je ve formě sazí dopraveno do výfuku. Tepelný rozdíl mezi vstupem-sání
a výstupem-výfuk je důležitý.Čím je větší, tím vyšší je výkon. O2 hlídá LAMBDA sonda. Bohužel, ideální spalování
vytváří NOx nežádoucí pro životní prostředí, a proto se nasávaná směs ochuzuje o kyslík = přisávání spalin.
Teď záleží, jak jsou vyhodnocovány tyto údaje. Pokud jednotka vyhodnocuje stále údaje z LAMBDY,
toto asi nepůjde obejít, nevím. Pokud je v AGR nějaké čidlo, které sleduje pohyb „škrtícího“ členu a ten hlásí jednotce,
nemusel by to být pro znalce problém, ale potom by podle mne stačilo jenom zaslepit funkční AGR a vše by mělo
fungovat, což ale podle zde uvedených údajů nelze. Tolik co je mi známo o spalovaní, snad to tady někomu pomůže,
kdo poradí s řešením problému. Taky bych si ho rád zaslepil, ale za stávajícího stavu a možných problémů
do toho nejdu. Mám 5 drátovou LAMBDU.

Napsal: 24 čer 2007, 06:51
od Arwy
Ja som ho skúšal včera zaslepiť, najskôr to vyzeralo že to bude OK, kontrolka motora sa pri skúšobnej jazde a zohriatom motore nerozsvietila. Prekvapila ma až na nasledujúcej jazde a tak som záslepku musel vyhodiť. Kontrolka sa rozsvietila pri brzdení motorom.
Napsal: 24 čer 2007, 10:30
od Gabrihell
Ja ho mám zaslepený už od septembra min. roku a kontrolka sa mi ani raz nerozsvietila. A prečo som to urobil? Lebo mi motor zadrhával. Keď som bol napojený na PC, nezistilo sa nič. A teda: Ak je EGR funkčný a bezchybný, prečo mi to robilo? Ja som cítil, kedy bol EGR otvorený. Pokles výkonu a "nepravidelný chod motora".
Napsal: 24 čer 2007, 10:51
od Lomikar
Pokud EGR funguje jak má nevidím jedinej důvod proč tam rvát nějakej bastl v podobě zaslepení.A v případě že je EGR mrtvola tak mu nepomůže ani vyčištění ani zaslepení.
Taky mi občas kontrolka svítila vyměnil jsem ventil za nový a zatím klid.
Napsal: 24 čer 2007, 11:37
od Oťas
Lomikar píše:Pokud EGR funguje jak má nevidím jedinej důvod proč tam rvát nějakej bastl v podobě zaslepení.
Až si jednou sundáš sání a podíváš se do něj, tak pochopíš, k čemu je ten bastl dobrej.....

Napsal: 24 čer 2007, 16:09
od Lomikar
Zaslep si třeba i výfuk ať jej nemáš špinavej
