Stránka 2 z 2

Napsal: 13 zář 2007, 13:30
od spermin
Funkce čidla klepání je pro popis velmi rozsáhlá, proto cituji z jiných stránek

Takže čidlo klepaní slouží k rozpoznání detonačního hoření které může poškodit váš motor navíc si tím ŘJ získává info o kvalitě benzínu a pokud nastane detonační hoření tedy stav kdy už je moc velký předstih, ŘJ předstih upraví nejspíš i upraví množství vstřikovaného paliva proto by jste nekvalitní benzín měli poznat jen podle višší spotřeby ale zda to tak funguje i ve skutečnosti vám neřeknu.

Stručně, pokud jsou (nejenom) nízké otáčky motoru, dochází k detonačnímu hoření a motor klepe-velký předstih. Ř.J. na základě
signálu čidla snižuje předstih zak, aby hoření bylo správné, bez samozápalů a výbuchů.
Ale i toto má své meze. Uplatňuje se hlavně při akceleraci.
více zde http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... anek&id=15

Napsal: 13 zář 2007, 14:26
od AstraDTI
No to je mi jasny, ale tovarni nastaveni predstihu a vstrikovani by melo byt takove aby pri pouziti 95 oktanu k detonacim nedochazelo. Treba jednotky motronic cidlo klepani nemely a detonacema netrpely pokud se nemodifikovala mapa nastaveni predstihu s cilem zvednout vykon ...

Napsal: 13 zář 2007, 16:05
od spermin
Nevím jak to bylo nastavené, ale pochybuji ze na 30 Km na 3-ku.

Napsal: 13 zář 2007, 16:20
od AstraDTI
No prave od doby, kdy je predstih rizenej RJ existuje mapa urcujici predstih mimo jine v zavislosti na otackach, takze by to melo byt OK. Driv to samozrejme byl problem ...