Napsal: 13 zář 2007, 13:30
Funkce čidla klepání je pro popis velmi rozsáhlá, proto cituji z jiných stránek
Takže čidlo klepaní slouží k rozpoznání detonačního hoření které může poškodit váš motor navíc si tím ŘJ získává info o kvalitě benzínu a pokud nastane detonační hoření tedy stav kdy už je moc velký předstih, ŘJ předstih upraví nejspíš i upraví množství vstřikovaného paliva proto by jste nekvalitní benzín měli poznat jen podle višší spotřeby ale zda to tak funguje i ve skutečnosti vám neřeknu.
Stručně, pokud jsou (nejenom) nízké otáčky motoru, dochází k detonačnímu hoření a motor klepe-velký předstih. Ř.J. na základě
signálu čidla snižuje předstih zak, aby hoření bylo správné, bez samozápalů a výbuchů.
Ale i toto má své meze. Uplatňuje se hlavně při akceleraci.
více zde http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... anek&id=15
Takže čidlo klepaní slouží k rozpoznání detonačního hoření které může poškodit váš motor navíc si tím ŘJ získává info o kvalitě benzínu a pokud nastane detonační hoření tedy stav kdy už je moc velký předstih, ŘJ předstih upraví nejspíš i upraví množství vstřikovaného paliva proto by jste nekvalitní benzín měli poznat jen podle višší spotřeby ale zda to tak funguje i ve skutečnosti vám neřeknu.
Stručně, pokud jsou (nejenom) nízké otáčky motoru, dochází k detonačnímu hoření a motor klepe-velký předstih. Ř.J. na základě
signálu čidla snižuje předstih zak, aby hoření bylo správné, bez samozápalů a výbuchů.
Ale i toto má své meze. Uplatňuje se hlavně při akceleraci.
více zde http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... anek&id=15