Stránka 2 z 2
Napsal: 30 dub 2007, 19:16
od milode
Pavel Levák píše:
To křupání v kole je 100% homokinetický kloub (jak je již výše uvedeno). Mohla se poškodit manžeta a kloub běžel na sucho a v prachu ze silnice. Budeš s tím jezdit tak dlouho než praskne klec a poloosa bude bez pohonu. Nový kloub stojí kolem 1600kč a manžeta asi 200kč. Práce není obtížná, jen trochu trpělivosti

Je možný,abych kdysi na Kadeta platil pouze za kloub 2500 Kč?
Napsal: 01 kvě 2007, 15:08
od Laser
Tak jsem s tím byl včera u mechanika a schválně jsem mu neříkal, že by to mohl být homokinetický kloub a jen jsem mu závadu popsal. Typ na homokinetický kloub měl sám od sebe. Pak to se mnou byl projet a nebyl z toho moc moudrý. Pak to zvednul a bez zařazené rychlosti zkoušel ty klouby a prý drží fest. Myslí si, že to jma není. Tím mě teda totálně zmátl. Říkal, že to spíš vypadá na něco v převodovce.
No a dal mi teda radu, která mě moc nepotěšila. Prý to mám nechat a dál to poslouchat, až se to projeví víc.

Teda řeknu vám, že nechci čekat, až se to projeví víc. Ještě mám typ na jednoho mechanika, tak ještě zajedu k němu.
Docela už bych to chtěl mít jisté, protože na výměnu těch kloubů jsem už psychicky připraven. Nechal bych si asi vyměnit rovnou oba. Něco to stojí, ale není to taková katastrofa.
Každopádně díky vám všem. Dám vědět až se nějak pohnu z místa.
Napsal: 01 kvě 2007, 18:11
od Pavel Levák
milode píše:Pavel Levák píše:
To křupání v kole je 100% homokinetický kloub (jak je již výše uvedeno). Mohla se poškodit manžeta a kloub běžel na sucho a v prachu ze silnice. Budeš s tím jezdit tak dlouho než praskne klec a poloosa bude bez pohonu. Nový kloub stojí kolem 1600kč a manžeta asi 200kč. Práce není obtížná, jen trochu trpělivosti

Je možný,abych kdysi na Kadeta platil pouze za kloub 2500 Kč?

Ono záleží také na tom, zda ten Kadet byl benzínový či naftový, s ABS nebo bez ABS...., ale ta cena za kloub 2500kč mi připadá i s výměnou.

Na 1.6 benzín se dal pořídit do 1000 kč.
Napsal: 04 kvě 2007, 09:40
od Laser
Tak jsem to dál poslouchal a začlo to dělat i při neutrálu a při sešlápnutí brzdového pedálu.
Bylo mi řečeno, že to tím spíš nebude ten homokinetický kloub, ale nějaké ložisko v převodovce.
Tak jsem z toho tak akorát zmatený. Že bych musel měnit půlku auta, to ne.

Vnitřní kloub
Napsal: 02 čer 2007, 22:10
od Laser
Tak jsem s tím byl ještě u jednoho mechanika. Opět zkoušel hýbat s klouby a na obou stranách drží prý fest. Jediný volný kloub je ten vnitřní vedoucí z převodovky na pravou stranu.
Údajně to může být buď špatným tím kloubem, nebo vymletými zoubky na té hřídelce kloubu, která je zasazena do diferenciálu. A nebo to může být přímo problém v diferenciálu.
Nevím přesně jak je co uloženo do čeho, byl bych vděčný za nějaký laický popis, jak přesně to na sebe navazuje.
jinak jsem koukal, že u opela kloub přední hřídele úplný vnitřní vyjde na cca 7500 s DPH. Je to ono? Dá se sehnat i od jiných dodavatelů?
Jinak bych zřejmě volil postup nechat si vyndat ten vnitřní kloub, zkontrolovat tu hřídelku a pak podle stavu buď nechat vyměnit, nebo se zaměřit na uložení v převodovce.
Napsal: 02 čer 2007, 22:14
od milode
Pavel Levák píše:milode píše:Pavel Levák píše:
To křupání v kole je 100% homokinetický kloub (jak je již výše uvedeno). Mohla se poškodit manžeta a kloub běžel na sucho a v prachu ze silnice. Budeš s tím jezdit tak dlouho než praskne klec a poloosa bude bez pohonu. Nový kloub stojí kolem 1600kč a manžeta asi 200kč. Práce není obtížná, jen trochu trpělivosti

Je možný,abych kdysi na Kadeta platil pouze za kloub 2500 Kč?

Ono záleží také na tom, zda ten Kadet byl benzínový či naftový, s ABS nebo bez ABS...., ale ta cena za kloub 2500kč mi připadá i s výměnou.

Na 1.6 benzín se dal pořídit do 1000 kč.
Byl to benzín 1.8i a cena byla pouze za kloub cca před 5 lety

Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 20 kvě 2010, 16:47
od Mojmec11
Tohle jsem psal dennymu,ale dám to i sem,chci co nejdřív co nejvíc info.
Mám dotaz ohledně levého vnějšího homokloubu.
Při jízdě s nohou na plynu se auto chová normálně,(až na lehké vibrace volantu což jsem sváděl na nedávné přezutí gum)ale při ubrání nebo jízdě na neutrál,brždění,zjistil jsem to na přivaděči v 90km/h,klepání dle otáček kola,hukot a po 50 km jízdy jsem jel už jen 30tkou a při zatočení doleva,asi tak 1/2 otáčky volantu a víc i sem tam rána.
Takže za předpokladu,že je to ono,dá se vyměnit (koupit)jen vnější kloub,nebo musím celou poloosu? Nebo nemusím ale měl bych? Už jsem měl i strach o převodovku.
Je divné,že ráno a cestou z práce nejdřív nic,začlo to až tak po 5 km jízdy.Zkoušel jsem cvičně vůli na ložiskách a prachovky na poloose a nikde nic,všecko se zdá ok.
Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 20 kvě 2010, 18:51
od denny
Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 20 kvě 2010, 19:02
od Mojmec11
No zkusím,ale spíš ne,takový štěstí mít nebudu a taky by mne asi trefilo.Po zaparkování jsem cvičně zacloumal oběma př. koly a obě stejné vůle.
Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 20 kvě 2010, 19:12
od denny
Necloumej,vezmi hever,trošku auto odlehči a dotahni kola,pak se uvidí.
Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 20 kvě 2010, 21:30
od Mojmec11
Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 20 kvě 2010, 21:47
od AstraMan
Opravdu klikař, jezdit s tím takovou dobu při dnešním stavu silnic

Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 20 kvě 2010, 21:57
od Mojmec11
A to jsem jel z práce nejkratší cestou.tzn. po těch největších prdelích,samá díra,hrb a když ne tak stejně hrbatá silnice.Chudák Astra.Tudy zase dlouho nepojedu.
Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 21 kvě 2010, 07:36
od denny
Vždy po výměně kol je potřeba po ujetí 30-50km znovu zkontrolovat a dotahnout kola.
Re: Klepání při brždění motorem
Napsal: 21 kvě 2010, 13:13
od Mojmec11
Tak jsem si to zkontroloval skoro po 1000 km.

Dneska to ještě zkouknu,doufám,že nebude v háji disk nebo náboj,brzdy.Ale hlavně,že jsem mi neupadlo kolo a jsem naživu,vzhledem k mému stylu jízdy.
