Stránka 2 z 3

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 26 črc 2013, 08:12
od Joska
Právě proto je to tlakové, aby se ti nevařila při 100°C. Jak máš zas...nou nádobku? - takvej mastnej sajrajt, člověk by řekl olej...to ti ale chladič neucpe, spíše kamenec a to nehorzí ani když zřediš vodou z kohoutku. tolik toho vápna tam není.
Když tam necháš jen vodu (a to asi jen přes léto, tak v zimě poznáš v prvních mrazících zač je toho loket (vlastní zkušenost, naštěstí ne v autě) jak je led silný a hliník měkký.

Spíše mě zaráží to tvé mizení, a vracení se vody. Prošel jsi hadice, není nějaká hadice "nafukovací".
Ber to tak, že Kapalina je nestlačitelná a kam jinam by ti zmizela motor taky nafukovací není.
Napadá mě, zda ji nemáš málo, a přisaje ti vždy vzduch, bubliny se ti přifouknou (v motoru a proto a se ti hladina vrátí)

Po přetěsnění hlavy jsem toto řešil, po 25km (cesta do práce jsem měl hladinu u víčka...bál jsem se oleje, tak jsem volal do servisu, po 8 hodinách v práci, hladina OK, cesta do serisu 10km - hladina u víčka) víčko otevřel promačkal hadice, pustil topení, projel se, a od té doby hladina OK, jen za 2 dny jsem dolil pár cm na rysku...jinak OK.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 26 črc 2013, 09:59
od Ondra B.
luigy87 píše:Mě auto nevaří. Jen mi to někdy vyhoupne skoro na 100 stupňů, pak mi to pomaličku spadne na 90. To bude tím pomalým termostatem. Vaření je někde u 120. V to doufám, že tam vždy byla destilka a fridex. Předchozí majitel to vozil jenom do autorizovaného servisu Opel. Podle účtenek servisu od jeho koupě do prodeje. A já dolívám jenom destilku. Vodní pumpa je nová. Má teprve 2000km. Pak ještě řeším pokles zahřaté chladicí kapaliny, kdy klesne hladina v expanzní nádobě na minimum. Když expanzku pootevřu hladina se vrátí zpět a pořád dokola. Jestli to teče, nic jsem nenašel. Zkusím provést tlakovou zkoušku a preventivně propláchnu chladič. Ale prvně zítra ráno vyměním termostat.
Jjj to udělej a pak dej vědět, si ale stejně myslím že to bude těsněním, ale doufej že je to jen termostat, hlavně to řádně propláchni. :wink:
Vyndej i expancku a mpořádně i vyčisti ať v budoucnu máš jednoduší identifikaci v jakém je stavu chlad.kap.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 26 črc 2013, 11:26
od luigy87
Tak jsem vyměnil termostat, dolil destilku až po okraj a šel zkoušet. Nastartoval jsem a nechal otevřenou expanzku. Pomačkal hadice vylezla voda s bublinami. Hlavně u hadice mezi termostatem a chladičem. Prohřál jsem to běžnou jízdu. Na ukazateli lehce pod 90. Motor jsem točil na místě okolo 3,500 otáček. Po hodně dlouhé době vyskočila teplota na 95 stupňů a naskočili sahary. A teplota pomalu padala. Nechal jsem sahary dojet a pak jsem zkoušel teplotu chladiče. Krásně horký ještě cítím popálené polštářky na ruce.
A zjistil jsem pár rozdílů před a po:
1, motor se neohřívá tak rychle jako předtím (termostat je stejný, otvírá se při 92 stupních)
2,Teplota po městě se zhruba na 89 stupních
3, Předtím, když jsem vypnul motor a měl teplotu devadesát stupňů a nasedl do auta o pár minut později. Teplota motoru byla vyšší 95 - 98 stupňů. Teď je motor chladnější
4, Když otevřu expanzku, tak voda tolik nebublá a nestříká
6, Pokles hladiny není takový radikální (ještě zkusím pomačkat hadice)
7, Hadice nejsou také tvrdé jako předtím

Zítra mám v plánu udělat testovací výlet zhruba 500km. Vezmu si sebou hodně destilky a nařádaí. Uvidíme.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 26 črc 2013, 12:06
od Joska
Hlavně dotáhni víčko pevně, (ne na krev) ale pevně, musí tam vzniknout tlak. já to jinak poznal, když jsem chcípl motor, tak nebylo dotaženo, tak jsem slyšel i uvnitř auta bublání (spíše takové duté bouchání)...
hodně štěstí!

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 31 črc 2013, 10:03
od luigy87
Tak to asi bude fouklé těsnění nebo prasklá hlava hlava. Kapalina nikde neutíká a docela dlouho mám v takovém hicu vodní dým z výfuku a při přidání plynu auto plive kapky vody. Na víčku není žádná emulze, ale z chladící kapaliny jdou cíti jako by spaliny.
Nevíte kolik by to tak mohlo stát?
Pak jsem našel na netu nějaké chemie, které to zacelí. Nemáte někdo s tím zkušenosti.
Na prd je, že mám nový olej a rozvody po výměně :cry:

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 31 črc 2013, 11:15
od Ondra B.
TAK MŮŽU TĚ UJISTIT ŽE NIC CO BY ZACELILO HLAVU ČI TĚSNĚNÍ A VYDŽELO TO DÉLE JAK TÝDEN, NENÍ :o
To co se dává do chladící kapaliny je schopno kvalitně zacelit např. chladič atd, ale hlavu kde jsou tlaky nee :o
Cena pokud se nemusí svařovat hlava stojí +- 6500kč.
Tedy těsnění, nové šrouby, tlakovka, srovnání-přebroušení na magnetce, výměna těsnění apod.
No ale u tohoto typu motoru bych ještě k¨dyž to bude dole nechal udělat ventily a gufera 8)
Jsem to řikal hned na začátku , že to bude toto, je to dost častá závada....

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 31 črc 2013, 11:21
od Ondra B.
Jinač kapky z výfuku jdou většině aut, troch vody je obsažena v každém palivu....
Ale mělo by to být jen pár kapek :wink:
Emulze na víčku je jen v tak 30% poruch hlav, ale také to nemusí ukazovat na ko hlavu, ale pokud stím budeš jezdit v zimě třeba jen 2 km tak se ti tam tato emulze normálně také udělá 8)
8) ODKUD SI ?

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 31 črc 2013, 11:30
od luigy87
Těch pár kapek vím, že je normální. Já jsem z Českého Těšína.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 31 črc 2013, 11:37
od luigy87
Volal jsem do opelu. S vodítkama, guferama, a vysoutružení hlavy okolo 8,000Kč.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 31 črc 2013, 11:39
od luigy87
Trpí ty motoru na prasklou hlavu?
A jaké závady ještě mohu očekávat. Už jsem měnil termostat, opravoval alternátor, měnil krokový motorek. A vypadá, že blbne i EGR ventil.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 31 črc 2013, 12:11
od Ondra B.
Při tom co má už auto najeto můžeš očekávat všechno, ono to teď bude padat postupně.
No EGR ten už může být také v tahu, nechc ho vyčistit, když ti budou dělat hlavu.
Cena je tak nějak ok, nech si ale k faktůře přiložit doklad o tlakovém testu.

Hodně zdaru.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 01 srp 2013, 20:03
od luigy87
Tak jsem dnes auto odevzdal do Opelu. No na poslední chvíli. Auto mi po cestě škubalo, někdy jsem měl pocit, že jede na tři válce a občas se mi na chvíli rozsvítila kontrolka motoru a netáhlo. Stačilo přidat a ubrat plyn. Pak 5 km před dojezdem Coollevel. Otevřel jsem expanzní nádobu, voda šíleně bublala jako kofola, skoro pěnila a byly cítit výfukové plyny. Pak jsem dolil zhruba půl litra vody a jel jsem dál. Servisák říkal, že to vypadá na těsnění pod hlavou, ale to zjistí, jak se na něho podívají. Chtěl jsem si vyčistit EGR a zaslepit. Říkal, že to možná nepůjde, že u některých motorů to nejde, ale ověří to.
Uvidím zítra, zavolají, co to bude stát.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 02 srp 2013, 11:09
od luigy87
Tak je to těsnění pod hlavou. Hlava jde na srovnání a tlakovou zkoušku. A EGR nejde vypnout u X16XEL,

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 02 srp 2013, 12:36
od Ondra B.
Ano vypnout nejde, ale jde řádně vyčistit a ověřit jeho funkčnost přes diagnostiku 8)
No tak je to jak jsem předpokládal, bohužel :wink:
Hoť pak echo o ceně atd.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Napsal: 08 srp 2013, 19:49
od luigy87
Tak jsem si dneska vyzvedl auto. Stálo mě to 9500Kč. Byla v tom výměna těsnění pod hlavou, srovnání hlavy,výměna gufer ventilů, oprava vodítek ventilů a zabroušení ventilů, nějaké těsnění. Dále jsem měl potíže s řazením, cinkáním při přidání plynu. Zjistili mi, že jsem měl zlomený čep řazení. A cinkání bylo, že mi vypadl kryt lambda sondy na výfuk a povolený kryt výfuku.