Stránka 2 z 4
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 15:31
od Jirka D.
kroup píše:denny: Máš pravdu, E85 jsem si zkusil a dopadlo to jak to dopadlo. Akorát mě to až doteď nenapadlo spojovat (vážně ne). Počítal jsem, že se tu v diskuzi na to psychicky připravím, domluvím se s tebou kdy ti můžu Astru dovézt a ty mi řekneš jasně jak na tom je a není.
E 85 je dle mého bez úpravy motoru tichý a pomalý zabiják.
E85 v jakém poměru jsi lil?
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 15:37
od kroup
Čistý, s přidanou jednotkou na prodloužení doby vstřiků pro úpravu poměru spalování. Pak v přídavné jednotce začala haprovat elektronika a šlo to do kopru. Vydrželo to pár měsíců. Po vymontování jendotky a návratu k N95 vše jako dřív, tak jsem to tím považoval za uzavřené. Ale asi mě to teda dožene.
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 15:41
od Jirka D.
Jo tys to měl upravené tak to jo. Někdo psal, že to používá E85 a N95 50/50 a to není moc dobré.
Tak ted tot otázka jestli to je díky E85 nebo je to tak že kroužky jsou tak zapečené jak psal denny, že se olej valo přímo do výfuku.
Tipuji jen servis asi a výměna kroužků
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 16:59
od spermin
já bych vyndal písty, zkouknul co a jak a pak bych laboroval, můžou to být jenom kroužky, a ventily, pokud není zkroucená hlava
(změřit vůle, to asi sám nezvládneš, )
všechno se dá opravit, a můžeš se vejít di TIPUJI 10 000. POKUD JE NĚCO S PÍSTEM, TO BYCH SI ROZMYSLEL
však Ti DENNY PORADÍ. ) práci si budeš muset udělat sám- jinak se nedoplatíš.
předpokládám že nemáš nic prasklého.
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 17:00
od p.somik
Předpokládám, že jinak je auto v pohodě, tak bych se nerozmýšlel, a dal to opravit.To je aspoň můj názor

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 17:05
od Vectra11
v tom případě zvol stejný postup jako minule a uvidíš. Jestli jsi měl zabordelované zdvihátka už předtím,tak to můžou klidně být jen ty gufera. Vykašli se na poradnu a jednej. Akorát tady budou lítat částky za opravu a budeš zbytečně nervózní.
Nebo se taky ukáže,že potřebuješ nový motor
Denny: omluva za kritiku tvé práce,uživatel nesdělil důležité podrobnosti

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 17:08
od kroup
Denny: připojuju se k omluvě, rozhodně jsem tím nechtěl říct nic negativního tvým směrem, jen jsem říkal, že jsem se s olejem řídil tvou radou
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 21:10
od spermin
v první řadě hlava dolů a zjistit ovalitu válce a rozměr, potom se dá pokračovat dále.
pokud je zapečený kroužek, je to jenom o ceně těsnění a práce, jinak + nové kroužky a to samé
výdrus je již cenově o něčem jiném a jistě ti někdo poradí. (určitě denny)
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 17 kvě 2013, 23:27
od Joska
hele jdi do toho, za kolik to střelíš? - pořídíš za tu cenu něco co znáš, a ? - těžko, jeď za servisákem co znáš, když denny, dobře, a nech to tam, za týden dennymu děkuješ a jezdíš jak pán.

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 18 kvě 2013, 01:40
od peter13675
Jirka D. napsal : Dexos2 je fajn, ale do motoru od roku 2008
ak od 2008 tak aky 5W-30 mam potom naliat do Z16XEP ktory je v Astre G od r.2003 a v Astre H od roku 2004 ?
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 18 kvě 2013, 06:15
od vojtavojta
Je to OT, ale ja mam H-cko,2005,Z16XEP a druhym rokem tam davam Dexos2 a vsechno o.k.
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 18 kvě 2013, 10:31
od jerry mouse
Načo do takého to motoru stale všetci jebete len a len syntetiku, ja tam nalievam 15w40 a vobec mi to nečmudi. Ked to kalim po dialnici tak aj liter na tisicku, ale v mestkom a primestkom pokľudnom režime tak asi 1l na 1500km. Syntetiku by som lial do inych mrdiek viac na to stvorenych a nie do klasickych oplov. Tiež uvažujem o pretesneni hlavy spolu z guferami a všetkými vecičkami okolo toho, ale najsamprv musím dokončit zafku! Stav km na X16XEL je 202tkm.
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 18 kvě 2013, 13:18
od kroup
Dohodnul jsem se s manželkou na opravě, díky všem za vaše názory. Pak sem dám vědět jak to dopadlo.
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 18 kvě 2013, 14:07
od vojtavojta
jerry mouse píše:Načo do takého to motoru stale všetci jebete len a len syntetiku, ja tam nalievam 15w40 a vobec mi to nečmudi. Ked to kalim po dialnici tak aj liter na tisicku, ale v mestkom a primestkom pokľudnom režime tak asi 1l na 1500km. Syntetiku by som lial do inych mrdiek viac na to stvorenych a nie do klasickych oplov. Tiež uvažujem o pretesneni hlavy spolu z guferami a všetkými vecičkami okolo toho, ale najsamprv musím dokončit zafku! Stav km na X16XEL je 202tkm.
Protoze vyrobcem motoru Z16XEP,je doporuceny olej 5W30 az 5W40 a ne polosyntetika.
Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?
Napsal: 20 kvě 2013, 08:59
od Jirka D.
peter13675 píše:Jirka D. napsal : Dexos2 je fajn, ale do motoru od roku 2008
ak od 2008 tak aky 5W-30 mam potom naliat do Z16XEP ktory je v Astre G od r.2003 a v Astre H od roku 2004 ?
AG a AH se vyráběli Německo, Belgie pak Polsko (nyní AG se dělá v nějaké= zemi bývalé Jugoslávie a v Brazílii) a každý výrobce dával něco jiného od 5W-30 do 15W-40. Přijdou auta od výrobce a někdo ti vypíše komplet co tam je za náplně olejové a jaká viskozita, nyní to asi už nikdo nepíše.
Z16XE = X16xel doporučuje se při snížení spotřeby dávat 10W-40
Z16XEP má vše stejné jen je rozdíl v milimetrech (pruměry výfuku, dílu motoru atd.) vyšší výkon tento motor měl být lepší se spotřebou oleje, ale po 100 tis km začne baštit olej 5W-30 nekdy i ubližil motoru když papal olej.
Pokud to 5W-30 olej nepapá tak je to super.
Motory u opelu jsou pozměněny na řidké oleje (5W-30) a zvyšování výkonu od roku 2008 kdy je požit lepší materiálů na gumové části a od roku 2013/2014 maj přijít komplet nové motory.
NEEXISTUJE VÝRAZ JE DĚLANÝ NA 5W-30!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Každý motor skousne 10W-40. První zkoušky motorů jsou s 15W-40!!!
při provozu se dá dát 15W-40, ale mužou se špatně tlakovat hydry.