Stránka 2 z 3
Napsal: 14 úno 2007, 18:57
od Trdlo
Zkus na deset minut odpojit baterii, znovu zapojit, nechat pět minut běžet na volnoběh, vypnout, znovu odpojit na deset minut baterii a po zapojení, nechat opět pět minut běhat na volnoběh. Pak vypni zapalování, znovu nastartuj a projeď se, nejméně však cca 50km. Jednotka by se měla naučit styl tvého řazení a točení motoru. Pak už by jsi neměl mít problém.
Druhá varianta je prostě jak bylo psáno výše jezdit a čekat, až to pochopí tvůj styl jízdy.

Napsal: 14 úno 2007, 19:24
od AstraDTI
Trdlo píše:Zkus na deset minut odpojit baterii, znovu zapojit, nechat pět minut běžet na volnoběh, vypnout, znovu odpojit na deset minut baterii a po zapojení, nechat opět pět minut běhat na volnoběh. Pak vypni zapalování, znovu nastartuj a projeď se, nejméně však cca 50km. Jednotka by se měla naučit styl tvého řazení a točení motoru. Pak už by jsi neměl mít problém.
Druhá varianta je prostě jak bylo psáno výše jezdit a čekat, až to pochopí tvůj styl jízdy.

Co to je za samanskej ritual?

Kazdopadne bych udelal ten reset jak sem psal (tzn. odpojil na par minut baterku).
Napsal: 14 úno 2007, 19:26
od kafik
to fakt pomože odpojit baterku naisto sa tak robí reset

Napsal: 14 úno 2007, 19:30
od Trdlo
AstraDTI píše:
Co to je za samanskej ritual?

Kazdopadne bych udelal ten reset jak sem psal (tzn. odpojil na par minut baterku).
Samotné odpojení nestačí, musíš taky jednotku naučit základní režimy. Tohle není návod přímo na astru, ale funguje de facto na všech autech.

Napsal: 14 úno 2007, 19:30
od Trdlo
kafik píše:to fakt pomože odpojit baterku naisto sa tak robí reset

Reset naučených jízdních režimů ano, reset chyb ne.
Napsal: 14 úno 2007, 19:41
od AstraDTI
Trdlo píše:
Samotné odpojení nestačí, musíš taky jednotku naučit základní režimy. Tohle není návod přímo na astru, ale funguje de facto na všech autech.

Ja presne tohle pred par lety resil s Fordem. Bavil jsem se s X technikama a v podstate se vyskytly 2 nazory. Prvni - v podstate to co jsi psal ty, druhej ze se to ma nechat bezet chvili na volnobej a pak vyjet (bez vypinani motoru). Priklonil jsem se k tomu druhymu. Motor si nejdriv musi "osahat" cidla a nastavi si volnobeh. Pak si optimalizuje "trimy" (jink receno adjustacni koeficienty) dle stylu jizdy. Rekl bych ze je vhodne projet motor ve vsech otackach i s plne seslapnutym plynem aby upravil i WOT mapu. Pokud se pletu tak me oprav - jsem otevren diskuzi.
Napsal: 13 črc 2007, 11:44
od ondrazalsky
chlapi, tohle tema mne zajima, moje auto je taky dost line a kdyz mu slapu na krk tak jde spotreba prudce nahoru. co sleduju ruzna temata, mam proste motor spatne zajety (a uprimne receno, taky ja jsem poslednich cca 30-40tkm radil nahoru ve 3.000 - holt pokus o usportnoujizdu. uz jsem za to zaplatil, vymena agr ventilu, ted se jen trepu kdy vylati katalyzator... prosli bych o vyjadreni k tematu (OD)NAUCENI RJ URCITY JIZDNI REZIM i ostatni, mate s tim nekdo konkretni zkusenost? chci jazdit rychle a usporne a na takovych otackach tak jak se s timhle motorem ma, a nechci cekat az si jednotka sama zvykne
maji tyto metody nejaka uskali? celkem jsem napodzim bojoval se skubanim vycistenim klapky, a kontrolkou motoru, po vycisteni klapky a vymene agr mam pokoj (tak bych to NERAD znova nejak rozdrbal...)
vykon motoru je porad takovy NIJAKY, spotrebu drzim slusnou ale kdybych jezdil normalne jak jsem zvykly treba s firermni karou byly by spotreba urcite pred 10l...
Napsal: 13 črc 2007, 13:16
od Astra - R@SAG
Můj styl jízdy s motorem 1.4.16v Twinport
Při studeném motoru jezdím do 3000 ot. a po zahřátí mezi 3 – 4000 ot. Sem tam i na 2. a 3. rychlostní stupeň do 5500 ot., ojediněle i přes 6000 ot. Zásadně nesešlapuji plynový pedál více než do poloviny ( pak to stejně nemá smysl, jen roste spotřeba ), spíše jsem pořád v první čtvrtině a podřazuji. V kopcovitém terénu držím motor mezi 3500 – 4000 ot., abych měl potřebnou akceleraci. Snažím se aby otáčky neklesli pod 2200 ot./min. Ve měste jezdím na 3. rych. stupeň 2400 ot.
Při takovém stylu jízdy motor není lenivý a je svižný při akceleraci. Spotřeba je relativně v normě a pohybuje se mezi 6,2 až 6,8 lit / 100 km, v tomto období a to mám zapnutou klimu 40 - 60%. Zásadně tankuji pouze Shell Natural 95 a sem tam Shell V-Power
Mám sice auto nové a najeto za 7 měs. 11 000 km, ale už od novoty tomu šlapu po krku. Ze začátku jsem prvních 500 km, opatrně a pak jsem zvedal dávky a spotřeba pěkně klesala

Nikdy jsem nejezdil na ekonomickou jízdu a jezdit nebudu, vždy jsem auto sem tam pěkně protáhl a i má stará Astra F co měla 200 000 km jela jak vítr ( 1.4 8v ) a měla super spotřebu do 6,5 litrů. V zásadě, často měnit olej za kvalitní a tankovat kvalitní palivo, ono se to časem vrátí na klesající spotřebě a dobré funkčnosti motoru

Napsal: 13 črc 2007, 14:32
od ondrazalsky
jojo, ty to zajizdis myslim zcela spravne, ale co v moji situaci, kdyz ma motor najeto 120tkm a zrejme i predchozi majitel byl TEZKEJ EKONOM? budto zacit jezdit jak prase a cekat az si RJ zvykne a nauci se novemu stylu (spotreba bude pravdepodobne postupne klesat, ale buhvi kolik tisic kilometru to muze trvat?), nebo provest ten vyse uvedeny "samansky ritual" a mit jistotu ze se vse nastavi uz v prubehu prvnich 500 km?
Napsal: 13 črc 2007, 14:44
od Astra - R@SAG
Musím říci, že až po ujetí skoro 8 000 km, jsem teprve poznal, že motor začíná být super. Teď při 11 000 km, jsem nadmíru spokojen a to mě každý před koupi 1.4 16v odrazoval, že se pod 7 litru nikdy nedostanu, ono záleží jak si to naučíš jezdit.
Ve tvém případě si myslím, že to půjde, ale budeš muset najet tak 5000 km. Po zahřátí motoru, to hlavně točit na 2. a 3. stupeň. Třeba i na 2. do 5000 ot. a ono se to brzy vše usadí. No prostě pokud se do toho pustíš, tak držíl palce

Napsal: 13 črc 2007, 14:48
od Cidla
No jestli s tim někdo před tebou jezdil jen pomalinku tak ji musiš trošku hnát ze začátku..ale jak říkám s tou spotřebou to je všelijaké s tím kombajnem se podle mě pod 7 nedostaneš nikdy..počítej kolem těch 8 litrů...
Napsal: 13 črc 2007, 14:51
od Astra - R@SAG
Napsal: 13 črc 2007, 15:36
od ondrazalsky
no, tak to by nemelo byt zas tak zle kdybych tomu musel slapat na krk jen 5000km a vysledkem by byl zivejsi motor a nizsi spotreba pri sportovnejsi jizde. kdyby si to behem tech 5000km bralo o 1Kc/km vic nez ted (a to jsem urcite trosku nadsadil, tolik to zas zrat nebude), stalo by me tahle zmena jen 5000 kc. to stoji za zkousku
Napsal: 13 črc 2007, 15:43
od Astra - R@SAG
Napsal: 13 črc 2007, 15:50
od Cidla