Stránka 2 z 2

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 14:32
od Kraken
Takže už dve Astry z r 2005. Ja mám 2008.
Dá sa to nejako zistiť vopred? Predísť tomu? Okrem rozmontovania, teda.

To langdon2:
Ja sa zatiaľ nesťažujem. Tento motor je veľmi kultivovaný, tichý a spotreba tiež nie je zlá. Veľmi simpatický je bezúdržbový reťazový rozvod.
Prečo obecne zlý?

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 14:53
od langdon2
Ten rozvod zdaleka nie je bezudrzbovy :lol: :lol:
Neviem kolko mas km, ale ono to raz pride, ze to bude mat zvuk ako Fabia, alebo Felicia z motorom 1,4Mpi.. proste cisty retazak.
Rozvody su tam ako na Corse X10XE, Z10XE, alebo X12XE, z12XE a pod.. a tych som sa uz namenil, sponovak retaze je hydraulicky, casom zacne stracat svoju ucinost, rataz sa natiahne.
Ta retaz je hruba ako na bicykli.

Plus problem z vackami, o ktorom viem uz davno. Kolegovi som v Astre G z 2005 menil motor.

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 15:29
od jacr
Dobře, rozvod je potřeba časem vyměnit, ale to se udělá 1-2x za životnost motoru (auta). Nedávno jsem to nechal dělat na svém autě, protože mi to doporučili u RomanaK s tím, že "už by to chtělo". Motor měl cca 150tis km.
Informace o těch vačkách mě nepotěšila, ale můj motor zatím funguje dobře, ťuk, ťuk.

U ostatních oplích motorů s řemenem se rozvody mění po 60tis, takže 2,5x častěji.
Kromě toho asi neexistuje bezproblémový motor, u každého typu se něco kazí...

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 15:29
od Astra - R@SAG
Přesně tak, jak jsme kupoval Astru v roce 2006, taky mi všichni tvrdily bezúdržbový motor a ono to tak není pravda, vše už tady bylo zmíněno.

Spotřeba paliva je opravdu dobrá, na dlouhé trasy a to na dálníci 130km / hod . spotřeba na 1000km průměrná do 6 lit / 100km-

Jinak v 82000 km jsem byl nucen překroužkovat všechny 4 válce, protože na 1 válci byl velký úbytek výkonu. Dnes vím, že to nebyla dobrá volba motoru, protože se strašně ěpatně schánění, pokud klikne, tak sehnad je ho těžké. Mám 110 tis km a teď za studena cca 3 min, jako by motor dost vybruje, že je to cítit v sedadle. Svičky jsem vyměnil, zapalovací lištu také a pořád žádná změna. Jak přidám více plynu, vše je OK, jak se zahřeje motor na cca 20st, vše je OK. Motor tahne a nemá ztrátu výkonu. Vyčištěna škrtící klapka. V ŘJ taky žádná chyba. Čidlo teploty vody na motoru vyměněno.

Tak už mě napadá jen EGR ventil, teď jsem najel 2000 km na dovolené a trochu se to zlepšilo. Jinak na rampě není vidět poškození sinengloku, vlnovce nic takového a Astra z venku a vevnitř vypadá jako nová, ale motor to je trochu problém.

Podkat mě to co popisujete zde, okamžitě Astru prodám ba bahradní díly a koupím jinou s jinou motorizaci.

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 15:29
od Astra - R@SAG
Přesně tak, jak jsme kupoval Astru v roce 2006, taky mi všichni tvrdily bezúdržbový motor a ono to tak není pravda, vše už tady bylo zmíněno.

Spotřeba paliva je opravdu dobrá, na dlouhé trasy a to na dálníci 130km / hod . spotřeba na 1000km průměrná do 6 lit / 100km-

Jinak v 82000 km jsem byl nucen překroužkovat všechny 4 válce, protože na 1 válci byl velký úbytek výkonu. Dnes vím, že to nebyla dobrá volba motoru, protože se strašně ěpatně schánění, pokud klikne, tak sehnad je ho těžké. Mám 110 tis km a teď za studena cca 3 min, jako by motor dost vybruje, že je to cítit v sedadle. Svičky jsem vyměnil, zapalovací lištu také a pořád žádná změna. Jak přidám více plynu, vše je OK, jak se zahřeje motor na cca 20st, vše je OK. Motor tahne a nemá ztrátu výkonu. Vyčištěna škrtící klapka. V ŘJ taky žádná chyba. Čidlo teploty vody na motoru vyměněno.

Tak už mě napadá jen EGR ventil, teď jsem najel 2000 km na dovolené a trochu se to zlepšilo. Jinak na rampě není vidět poškození sinengloku, vlnovce nic takového a Astra z venku a vevnitř vypadá jako nová, ale motor to je trochu problém.

Podkat mě to co popisujete zde, okamžitě Astru prodám ba bahradní díly a koupím jinou s jinou motorizaci.

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 20:05
od langdon2
Lenze pri X14XE alebo Z14XE je vymena rozvodou na necele dve hodiny a neni problem kupit sadu za 100 - 120€ vcetne vodnej pumpy.
Pri Z14XEp sa davaju dole cele prsia, meni sa tesnenie pod prsiami. Podla spravnosti by mala ist dolu aj olejova vana, cize aj tam nove tesnenie, a rozhodne to neni robota na dve hodiny, a cenovo je to tiez troska ina kategoria..
Dakujem, tento motor by som veru nechcel... staci co mame doma, X10XE a X12XE v Corsach..
Na tej X10XE som robil GO motora, tam to uz bolo v hodine dvanastej, na X12XE sa menil motor, takze asi tolko o Oplackych retazakoch.

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 20:48
od Astra - R@SAG
No u me nastesti ted motor jede v pogode a to co popisujes, je presne duvod proc retez uz ne.

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 20:56
od langdon2
A este som zabudol, ze treba pri Z14XEP aj tesnenie pod vekom ventilov pri vymene rozvodou menit.. cize je toho az az..

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 21:02
od Astra - R@SAG
Jinak tento motor je od Fiatu, Opel max zere olej a to je to nejmensi.

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 11 zář 2014, 23:27
od peter13675
jacr píše: U ostatních oplích motorů s řemenem se rozvody mění po 60tis, takže 2,5x častěji.
Kromě toho asi neexistuje bezproblémový motor, u každého typu se něco kazí...
Z16XEP rozvody remen 150tkm pripadne 10rokov

Re: Rozlomená vačková hřídel

Napsal: 12 zář 2014, 12:31
od Kraken
Astra - R@SAG
.... jako by motor dost vybruje, že je to cítit v sedadle...
Presne to mám aj ja, hlavne pri chladnejšom a vlhkejšom počasí. Teraz som dosť jazdil po dialnici a prestalo to. Čo by to mohlo byť?

Inak ja mám ešte astru z X16XEL - žrút oleja a keď chceš meniť rozvody alebo remeň alternátora, treba zvesiť motor z konzoly, a ešte mám Jéčko A14XER zatiaľ ešte bez chýb, len výkon oproti proklamovanému sa mi zdá že slabý.