Stránka 2 z 7

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 25 zář 2012, 21:57
od csala
Pomýlil som sa, test pružného zrýchlenia sa robí z 80 na 120km/hod na štvrtom prevodovom stupni :oops:
Mne vyčistenie sania zmenilo toto pružné zrýchlenie z 12 na 9 sekund, určite to doporučujem.

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 29 zář 2012, 13:59
od Marťasek
Chlapi supr téma, ale jak s live dat udělat ten graf + jak poznat s těch dat kde a co je špatně? Byl by nějaký návod + nějaký popis pro laika který by se chtěl naučit pracovat a vyhodnocovat live data??

PS: jak testujete auta? stojíte, přidáte plyn na max, pak postupně přidáváte po cca 1000rpm na max atd.??

Měl bych taky data ze svého auta natočené a chtěl bych je vyhodnotit pomůže někdo?
díky za případné odpovědi a návody 8) :mrgreen:

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 30 zář 2012, 10:36
od Alzafir
Graf vyrobíš v excelu.
Jak poznat, co je špatně....musíš znát dost podrobně princip motoru a funkci jednotlivých dílů, hlavně těch elektronických.
Návod určitě nenajdeš. Co se mě týče, strávil jsem spoustu času tady na fóru, zbytek mě Zafira dost dobře vyškolila, když zlobila, porovnával jsem data z dob kdy jela bez potíží, pak vyhodnocoval, co může být špatně. Je třeba pracovat s mnoha souvislostmi, uvažovat, proč např váha ukazuje kolik ukazuje, Když to vyhodí např chybu P0400, všemi oblíbenou, co za ní stojí, měřit a testovat dál....

Proto ani většinou nestačí mít k dispozici data z auta, bez auta samotného. Je fakt, že někdy ( i dost často ) se v datech samotných objeví jednoznačný úlet. Pak je někdy i ta situace jednoznačná, co je špatně.
No a že každý má svou variantu, jak je zvyklý testovat, to je jasné, proto ani návod univerzálního typu nebude existovat.

Co se otáček motoru týče, zase záleží, co zjišťuješ.
Třeba EGR je v činnosti ( teď z pohledu diagnostiky) jak v otáčkách , tak na volnoběh, regulace turba jen v zátahu, volnoběžné otáčky.... všechno chce svoje.
Data mi klidně pošli, co ti nefunguje? Nejlépe v csv formátu.

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 30 zář 2012, 11:32
od Marťasek
smazáno na žádost - viz níže

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 30 zář 2012, 13:08
od matozippi
to: Marťasek ak mozes, presun svoj posledny prispevok niekam inam, je to mimo temu
ako testovat?
ak by sme sa dohodli na nejakej metodike, bolo by fajn, aby sa dali auta medzi sebou porovnavat...
napr. nahravat na volnobehu, pridanie plynu na volnobehu, rozbeh z 1500ot do maxima na trojke (a na rovine) pruzne zrychlenie 80-120 na 4.
vzhladom na vek nasich aut, rovnake data nebudu, ale aj o to ide
ak sa tu pozbiera zopar merani, porovnavat bude s cim. diagnostika zaznamenava aj cas, bude sa dat porovnat ci auta "rovnako tahaju" atd.
co sa tyka grafu a dokumentu - urobit nejaky rozumny excel, donho len vlozis CSV ktore ti nahra diagnostika, vie to niekto urobit?
potom do prispevku vlozit obrazky grafov, pripadne xls-ko s datami

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 01 říj 2012, 08:37
od csala
Matozippi, už máš vyčistené to sanie?
Sľúbil si nové dáta. Ak si mal sanie riadne zanesené (čo je štandart), tak by v live datach mala byť viditeľná zmena.
Dáta nahraj na trojke, najlepšie do kopca, od tých cca 1500 otáčok a hlavne plný plyn.

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 01 říj 2012, 11:23
od csala
Postup na konverziu dát z formátu csv do xls a ďalšie úpravy:
Krok 1.jpg
Krok 2.jpg
Krok 3.jpg

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 01 říj 2012, 11:25
od csala
Pokračovanie:
Krok 4.jpg
Krok 5.jpg
Krok 6.jpg

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 01 říj 2012, 11:28
od csala
2. pokračovanie:
Krok 7.jpg
Krok 8.jpg
Krok 9.jpg

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 01 říj 2012, 11:33
od csala
Ukončenie:
Krok 10.jpg
Krok 11.jpg
Krok 12.jpg
OpCom do csv súboru čísla väčšie ako tisíc nahráva vo formáte text a zatiaľ sa mi nepodarilo tento "text" prekonvertovať na číslo.
Riešim to tak, že medzeru medzi tisícami a stovkami mažem ručne. Čiže napríklad hodnotu otáčok 1 835 musím ručne zmeniť na 1835
Tak hurá na grafy 8)
EDIT: Problém s tisíckami má Alzafir vyriešený, funguje to :wink:

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 03 říj 2012, 23:40
od matozippi
data mam a bojujem s tisickami ako ty :D takze ako sa to robi? :D

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 04 říj 2012, 09:27
od Alzafir
Zhruba takhle:
Výpis dat je jasný, vyrobil jsem nový sloupec, označený je jako M, název je stejný jako u sloupce N, jen data už jsou přepočtená podle vzorce, ten je vidět v červeném obdélníku.
Excel 2.jpg
Vzorec se vyrobí následovně: v řádku vzorce se napíše =, ve výběru funkcí ( na tomtéž řádku úplně vlevo se vybere ČÁST, ta může být skryta pod roletkou další funkce)
Pak už podle průvodce ....
Hodnoty nad tisíc to převede na formát čísla, hodnoty pod tisíc musíte zkopírovat .....na ně tohle neplatí.

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 04 říj 2012, 18:34
od csala
Doplním, že pokiaľ máte excel v angličtine, tak tá funkcia má názov MID
=MID(N16;1;1)*1000+MID(N16;3;3)

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 04 říj 2012, 22:29
od matozippi
takze co to som nameral :)
graf:
grafX20DTL_matozippi
grafX20DTL_matozippi
podla diag je pruzne zrychlenie 80-120 na 4. za 13,5sec (snad som to dobre z tych dat vypocital :) )
50-100kmh za 9,8 na cistom sani, stare bolo 10,14 ale plyn nebol stale na 100%
namerane data:

Re: OpCom a Live Data

Napsal: 05 říj 2012, 08:23
od csala
Dobre si to spracoval 8)
Ale pozri na graf množstva vzduchu, vyčistenie sania nepomohlo. Takže typujem slabú váhu vzduchu.
X20DTL_Slabá váha.jpg
Požiadavka na vzduch je 1100mg/strk, EGR zavretý a váha dáva len tých cca 800mg/strk.
Regulácia turba OK.
Vírivé klapky sania sa nehýbu :?