Stránka 2 z 3

Napsal: 27 pro 2006, 21:36
od Petrik
Charlie píše:No na převodový olej se určitě dá informovat u Opela, a bude tam to co tam skutečně patří.
Jo a u Opela mi maximálně řeknou, co mi tam NALILI a ne co mám NALÍT. Už jsem se byl párkrát na něco optat a mlžili jak partyzáni. Našince oni neuznávaj. Heslo: dej sem auto, neotravuj a hlavně plať!

Napsal: 27 pro 2006, 21:53
od Happy
jj, nezaškodilo by založit topic s názvem "Doporučené oleje - Astra G" nebo tak něco... a v něm přinést info o doporučených olejích pro Géčkový Astry (motor + převodovka), ostatně i o dalších náplních a intervalech výměny.
Pokud tady už něco podobnýho není a pokud má někdo pod palcem tyhle informace a je ochoten se o ně podělit - jsou lidi, kterým to pomůže.

Napsal: 27 pro 2006, 22:13
od Happy
Nějaký všeobecný info o olejích je tady:
http://www.cappo.cz/veletrh2003/kozak.html
a tady:
http://www.kadett.cz/technika/oleje.htm

Re: Řazení - seřízení

Napsal: 19 črc 2008, 08:07
od světabratr
"Tolik literatura a teď moje postřehy:
1. Kolík se mi vůbec nepovedlo zatlačit ani jemně přes páčidlo"


Ahoj všichni,včera jsem taky seřizoval řazení a kolík jde zatlačit ale když je správně seřízeno řazeni (než jsem to seřídil tak taky nešel zatlačit).Řadící páka musí být zaaretována kolíkem a v této poloze musí jít zatlačit kolík na převodovce.Mě šla špatně řadit dvojka a teď je to dobrý.

Napsal: 15 srp 2008, 20:39
od Petrik
Můžeš prosím více upřesnit úkony jak jsi postupoval? Myslím si, že jsi objevil to, co mi zřejmě uniklo.

Díky

Napsal: 08 zář 2008, 21:25
od světabratr
Zaaretuj kolíkem řadící páku,potom požádej někoho,kdo by ti šel tlačit na ten kolík,vlez pod auto,povol šroub a zkus pootočit tou tyčkou,co jde z převodovky (buď na jednu nebo druhou stranu) až zaskočí ten kolík.Pak utáhni šroub a vyzkoušej ,jestli jdou řadit všechny rychlosti.Tak ať se ti to povede.Kdyžtak ještě napiš.

Napsal: 15 zář 2008, 18:25
od Lucky
Zdravím, mám podobný problém, jaký se tady řeší. Problém je v tom, že začal až po montáži novém manžety od Geltyho. Tak jsem pátral a nakonec jsem zjistil čím to je. Snad to popíšu tak, aby se to dalo pochopit.
Jedná se o to, že nejde zařadit zpátečka. Důvodem je to, že manžeta je trochu provislá dolu do šachtice. Jakmile zvednu kroužek, abych mohl zařadit zpátečku, tak se ten výstupek s dírou opře o manžetu a nejde pak zatlačit dopředu. Problém je ale způsoben tím, že ten plastový výstupek s dírou, který ma najet na drážku je nutné přitlačit k sobě až tak daleko, že se opírá o černý plast rámečku kde je přichycená manžeta. Pokud dám mnažetu pryč, tak ten výstupek dojede až skoro na konec hrany a pak tam jde zpátečka jedna báseň. Kdysi u té koženky to asi nevadilo( je tenčí), ale u kůže už to je problém. Tak se chci zeptat co s tím? Určitě tak velká dráha není v pořádku. Myslíte, že seřízení řazení tento problém taky řeší? Nebo to je jen na seřízení samotného řazení a né chodu páky? Že by ten kloub už byl tak vyjetý, že už musím až na okraj?
Uf. Snad je to alespoň trochu pochopitelné.
Díky za případné názory a postřehy.

Napsal: 16 zář 2008, 06:56
od Lucky
No koukám, že nikdo nic. Tak ještě jinak.Řadicí páka vyjíždí až moc doleva. Kožená manžeta brání zařazení zpátečky, poněvadž řadicí páka se potřebuje opřít až o středový panel. Po odstranění manžety lze zpátečka zařadit bez problémů. Pomůže seřízení? Nebo už to je způsobené vůlí v kloubu? Nebo snad nějak pohnout s tou celou kulisou o 5 mm doprava?

Napsal: 28 zář 2008, 09:51
od duff74
Nevím, jestli jsem to pochopil dobře, ale zkus zvednout auto, povol imbus na spojovací tyči řazení (vel. 50) a to vše při neutrálu. Pak vlez do auta a posuň páku lehce tam, kam ji potřebuješ a pak pod autem utáhni výše uvedený šroub.

Napsal: 28 zář 2008, 14:49
od Lucky
Jj. To bude asi ono. Díky za radu. Už jsem ale objednán do Oplu, tak pak poreferuji jak a za kolik mi to spravi.

Napsal: 28 zář 2008, 18:14
od duff74
Já jsem si tímto způsobem sešteloval řazení ve Vectře a i teď v Zafiře k naprosté spokojenosti. Tak se pak ozvi kolik si za to vzali.

Re: Řazení - seřízení

Napsal: 02 úno 2009, 16:02
od duff74
Ještě k návodu na seřízení řazení dle knihy Jak na to: píšou tam zaaretovat řadící páku trnem, povolit šroub na řadící tyči a pak zařadit rychlostní stupeň 3. Jen mi není jasné, jak můžu zařadit trojku, když mám řad. páku zaaretovanou? Nějak tomu nerozumím. :?

Re: Řazení - seřízení

Napsal: 12 bře 2009, 22:23
od Ďuri
Fčeraj som na to kukau... a mám to v p...revodovke trocha iné, mne odtiaľ vyliezajú dve laná a hotofka. Ako na to? Je to 2.0.Di. PS: niekto tu hľadal vypúšťak - ja som ho našiel zboku v smere jazdy je to na ľavej strane hneď vedľa nosníku motora - tento popis by som nepochopil ani ja ale lepšie to nejde... :)

Re: Řazení - seřízení

Napsal: 16 bře 2009, 17:13
od duff74
Tak jsem byl v Opelu Zlín na tech. dotaz a při té příležitosti mi seřídili řazení. Trvalo mu to asi 20 min. a vzal si za to 200,-. Výsledek je ten, že se řadí přesněji a hlavně dám jedničku i za pomalé jízdy, což předtím nehrozilo a musel jsem auto úplně zastavit. Můj původní dotaz byl jestli neexistuje nějaká opravná sada na vymezení vůlí v kulise řazení. Takže sada neexistuje, ale za cca 1200,-Kč dodají novou řadící tyč, protože jsem že dříve zjistil, že větší známky vydření jsou v oku řadící tyče než na kloubu na řadící páce. Pak mi mechoš řekl, že dělali to že na kloub páky vyfrézovali vodorovnou drážku a do té vsadili "O" kroužek čímž vymezili vůli v kloubu. Ale že snad pak časem ta guma zpuchřela a řazení bylo tuhé. Dokonce snad by tam ta drážka měla být od výroby, ale já tam rozhodně žádnou nemám. Každopádně to stojí za úvahu.

Re: Řazení - seřízení

Napsal: 18 bře 2009, 16:52
od endriko
zdravičko. CHtěl byhc se zeptat pripadně poradit. jde vam na astre pri richlosti 10Km/h dat 1 rychlostni stupen? Ja ho tam nemohu dostat, jedničku zaradim jedině jak stoji. ale když dojiždim na križovatku a jedu tak okolo 5- 15Km/h tak nemužu dat Jedničku musim se rozjet na 2. MAte to taky tak?? DIky za odpověd.