Stránka 2 z 8
Napsal: 18 pro 2006, 20:12
od rychlyradim
R.A.Y. píše:Tak to nevím,motorům nějak nerozumím...
jj, ale i přesto díky za inf. aspoň vím na čem jsem!
Napsal: 18 pro 2006, 20:25
od manli2
rychlyradim píše:
Tak to jsme pak na tom stejně ne? manli2?
no já nevim já mám těsnění nový... no nový je na něm 20tkm

Napsal: 18 pro 2006, 20:41
od rychlyradim
manli2 píše:rychlyradim píše:
Tak to jsme pak na tom stejně ne? manli2?
no já nevim já mám těsnění nový... no nový je na něm 20tkm

tak muže se stát že těsnění muže být zmetek, ale tak jestli jsi to nechal dělat v opel Servisu tak jsi v klidu ne?ale spíše sázím že ee vid?

no uvidíme co to časem udělá! doufám že někdy nezůstane někde viset

Teplota
Napsal: 18 pro 2006, 20:44
od Maranelo
Zdravim ta.. pokial ti nemizne voda, tak je vsetko ok. to ci je termostat v poriadku tak to zistis len tak ze ho rozoberes... Ale je to pri opli normalne ze teplota pri jazde z kopca klesa... totiz opel ma trochu odlisny chladiaci system.... My mame v rodine dve astri jednu 1.4 benzin druha 2.0 diesel a jednu vectru novu 2.2 dti a ani jedna nema stabilne rucicku na 90. to je u oplov choroba umiestnenia cidla teploty.. motor snima z ineho cidla teplotu vody ako z toho co je pri termostate... Nam na dieslovych ci v zime alebo aj vlete chodi rucicka stale a termostati su ok. voda nemizne..
Opel to ma poriesene takto. po nastartovani sa ohrieva najprv okruh vnútorni to znamena ze aj ked je rucicka dole tak auto kuri... akonahle sa voda velmi prehreje otvara sa termostat a ide voda do chladica... v zime sa to deje hlavne pri dlhych trasach... totiz voda sa stiha ochladzovat na radiatore pre kurenia.. akonahle vsak stiahnes teplotu tak sa rucicka pohne a vynde hore... v podstate sa na radiatore voda neochladzuje kedze vypnes kurenie tak automaticky prechadza do chladica... pri ceste z kopca motor jednak produkuje menej tepla a za druhe sa voda pri zapnutom kureni rychlo ochladi na radiatore.. preto aj ked ti rucicka ukazuje urcitu teplotu potom zacne klesat lebo termostat sa uzavrie a pri nom je aj cidlo a obeh vody sa zastavi a ta zacne pri chladici chladnut preto ide rucicka dole... vnutorni je vsak stale zahriaty... Mne teraz v zime astra kuri neskutocne a pritom rucicka je stale dole.. no ked na chvilu stiahnem kurenie dole az na studeny vzduch behom minuty je na 90...
Napsal: 18 pro 2006, 21:21
od rychlyradim
aha díky za inf! já si právě říkám, že kdyby to bylo těsnění že by to bylo horší! ale když už s tím tu měl někdo zkušenost

Zajímalo by mě kolik má astra ještě chorob-už to začínám pomale sčítat!
Ale jak jsem tu psal...teplota klesá jen když jedu z kopce bez plynu se zařazeným rychlostním stupněm! jinak pak je to OK! jak jsem říkal čas ukáže!
Napsal: 19 pro 2006, 00:08
od Hany
Zdravím, ten samý problém jsem měl, někde jsem to tu už psal. Jeda po dálnici,zničehožnic mi spadla ručička teploty na ,,nulu,, , najednou po chvíly vylezla nahoru. Dělalo mi to nepravidelně, tak jsem koupil a vyměnil termostat a je klid. Myslím si,že pokud by to bylo těsnění, projeví se to i jinak / zrovna mě měnili těsnění pod hlavou /, voda v oleji,olej ve vodě atd...
Napsal: 19 pro 2006, 13:08
od rychlyradim
Hany píše:Zdravím, ten samý problém jsem měl, někde jsem to tu už psal. Jeda po dálnici,zničehožnic mi spadla ručička teploty na ,,nulu,, , najednou po chvíly vylezla nahoru. Dělalo mi to nepravidelně, tak jsem koupil a vyměnil termostat a je klid. Myslím si,že pokud by to bylo těsnění, projeví se to i jinak / zrovna mě měnili těsnění pod hlavou /, voda v oleji,olej ve vodě atd...
no jo ale mě ta teplota pouze padá když jedu z kopečka a ne při bězné jízdě po rovince! ale taky mám pocit že to bude thermostat!

a nevíš kolik stojí?
Napsal: 19 pro 2006, 13:12
od Happy
Kuccíí... už na to kašlele, jsou vánoce.
Btw. jak to klesá, stojí to vždycky za ho.no.

Napsal: 19 pro 2006, 13:39
od Lomikar
Happy píše:Kuccíí... už na to kašlele, jsou vánoce.
Btw. jak to klesá, stojí to vždycky za ho.no.

Já viděla něco ču...ků a všechny byly nahoru!
Šťastná to žena!

Napsal: 19 pro 2006, 13:57
od Vojta
mě to dělá to že když přijedu nějak se zahřátym motorem a třeba 10 minut tam stojim nastartovanej tak teplota klesne výrazně dolu (při teplotách kolem nuly) a při jízdě se to zahřeje maximálně na 80 ale nevim estli je to OK
Napsal: 19 pro 2006, 14:20
od Hany
rychlyradim píše:Hany píše:Zdravím, ten samý problém jsem měl, někde jsem to tu už psal. Jeda po dálnici,zničehožnic mi spadla ručička teploty na ,,nulu,, , najednou po chvíly vylezla nahoru. Dělalo mi to nepravidelně, tak jsem koupil a vyměnil termostat a je klid. Myslím si,že pokud by to bylo těsnění, projeví se to i jinak / zrovna mě měnili těsnění pod hlavou /, voda v oleji,olej ve vodě atd...
no jo ale mě ta teplota pouze padá když jedu z kopečka a ne při bězné jízdě po rovince! ale taky mám pocit že to bude thermostat!

a nevíš kolik stojí?
Mě na tu 1.7 stál něco kolem 500-600,-Kč
Re: Klesá teplota motoru
Napsal: 19 pro 2006, 15:35
od ondrazalsky
rychlyradim píše:Měl bych možná jednu zvláštní otázku! Nevšiml si někdy náhodou(ted v zimě), když jede auto déle z kopce se zařazenou rychlosti, tak klesá teplota??!!??!?!?!?! (tak 0.5km a začíná padat)mě se to tak stává?! to je v pr....čidlo nebo je to normální?!

z me zkusenosti (vadny termostat - byl porad otevreny), pri teplote okoli kolem 5-10 stupnu nad nulou se motor ZA JIZDY prakticky nikdy poradne nezahral, zato pri popojizdeni v kolone sel vetrak furt naplno. muze to tedy byt termostatem, ktery zrejme v urcitych momentech (proc je to zrovna na rychlost az kopce to fakt nevim) otevira CELY okruh a timpadem muze teplota na budiku spadnout rychle az skoro "na nulu". termostat, tedy kdyz sezenes JEN ten termostat - vsude se mi snazili to prodat vcetne prirub za silenych 1500-2000, stoji kolem 300-500Kc. ja jsem na doporuceni na moje auto koupil (po telefonu na dobirku) zde:
www.gcar.cz
Napsal: 19 pro 2006, 16:27
od Arwy
Dva vodné okruhy sú tam pre to, aby sa čo najskôr po naštartovaní spaľovací motor zohrial na prevádzkovú teplotu. Po dosiahnutí tejto teploty sa začne otvárať termostat a prepúšťa vodu aj do chladiča, tak ako píše Maranelo.
Pri jazde z kopca pri zaradenej rýchlosti nedochádza k vstrekovaniu paliva = vzniká menej tepla a voda sa prirodzeným prúdením vzduchu cez chladič ochladzuje. Ak klesne pod určitú teplotu termostat sa uzavrie a voda opäť cirkuluje len v priestore motora.
Pri jazde v kolónach sa ventilátor spúšťa preto, že prirodzené prúdenie vzduchu cez chladič je malé alebo žiadne a nestačí ochladzovať vodu.
Takto to funguje asi na všetkých motoroch. Pre presné snímanie teploty vody v chladiacom okruhu malo byť čidlo umiestnené na výstupe z motora pred komorou termostatu.
Napsal: 19 pro 2006, 16:36
od ondrazalsky
ano, samozrejme. chci rict, ze kdyz je termostat otevreny porad, je i ve VELKEM okruhu stale tepla voda, tedy pri stani v kolone je prubezne ohrivana VSECHNY voda a tedy i pri neustalem proudeni pres motor nestaci chladit motor - a proto musi jit ventilator temer bez prestani naplno, i kdyz je venku kolem nuly. kdyz termostat funguje jak ma, tak se vzdy ten VELKY okruh staci aspon trochu vychladit, takze jakmile se pak termostat otevre, zacne pres motor proudit ta lehce ochlazena voda z velkeho okruhu. a naopak kdyz je termostat stale otevreny ZA JIZDY, chladi to jak blazen a motor se ani nezahreje, natoz tak zapnout topeni do kabiny - to hned klesne teplomer na doraz nulu...
zajimalo by mne kdyz jsem jezdil s tim stale otevrenym termostatem cca 5000 km, jak si ten nonstop zaprah asi "uzivala" vodni pumpa? doufam ze ji to na zivotnosti moc neubralo...
Napsal: 19 pro 2006, 16:51
od Arwy
Vodná punpa ide stále. Je poháňaná rozvodovým remeňom a aj keď je termostat zatvorený, tak voda musí cirkulovať v priestoroch motora.
Skôr to môže mať negatívne dôsledky na samotný motor, pretože ten nemusel dosiahnuť prevádzkovú telotu, čiže mohol bežať podchladený.