Stránka 2 z 6
Napsal: 13 pro 2006, 13:58
od Luky
Tak jak to popisuje chytra encyklopedie:
ESP -
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... ty_Control
TC -
http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control
Docela dulezita veta
Although similar to Electronic Stability Control systems, Traction Control systems do not have the same goal..
Takze sice kola pribrzduje, ale z jinyho duvodu a pro jine ucely.
Napsal: 13 pro 2006, 17:47
od Salám
Sršeň píše:
Možno sa mýlim, ale ona tam ma ESP.Veď keď v zime nato dupneš, tak nikdy nezaberu obidve kolesá naraz, ale väčšinou to ktoré ma menší odpor.
Jeslti tam má ESP, tak součástí toho je i TC. A je celkem jedno co z toho tam má, protože i součástí TC je uzávěrka diferenciálu a pak hrabou dycky obě kola. Měl jsem to na Oktávce (ESP) a vypínal jsem to jen, když jsem si chtěl trochu posmykovat a potočit na ledovém hřišti.

Napsal: 13 pro 2006, 18:10
od Sršeň
No tak si mi to objasnil. Mali sme pravdu obaja.

Napsal: 13 pro 2006, 18:12
od AstraDTI
Nee, uzaverka diferencialu nema s TC vubec nic spolecnyho. Akorat funkce je podobna. TC jen snizuje vykon a pribrzduje kolo ktery se toci rychlejs.
Mimochodem Skodofka nema TC ale ASR, jehoz funkce je podobna. Kdyz je v oktave ESP, tak tam je i ASR. ESP jen zabranuje smyku (pretaceni, nedotaceni), ASR prokluzu jednoho kola rychlejs nez druhy. Pri predjizdeni je velice dobry protoze zarucuje ovladatelnost vozu. Je ale dobry plyn davkovat opatrne, protoze kdyz se auto na kluzku rozhrabe tak ASR/TC snizi na chvili vykon (na druhou stranu udrzi trakci a lze zatacet). Kdyby se to stalo bez ASR a byla na silnici treba hrouda snehu a rozhodila vuz, tak auto bez ASR neni temer riditelny a dotycny/dotycna by pravdepodobne skoncil(a) v prikope u silnice pokud by rychle nevyslapla spojku.
Napsal: 13 pro 2006, 18:17
od Salám
AstraDTI píše:Nee, uzaverka diferencialu nema s TC vubec nic spolecnyho. Akorat funkce je podobna. TC jen snizuje vykon a pribrzduje kolo ktery se toci rychlejs.
Bych neřek, dycky to škublo a hrabaly obě kola i když auto stálo. Samotné ASR/TC začíná fungovat až tak od 20-30 km/h. Samo nevím jak je to u Astry, ale Oktavka to tak měla. Bylo to i v návodu k obsluze..
Napsal: 13 pro 2006, 18:20
od AstraDTI
Astra nic takovyho nema (uzaverku difu). A u oktavky to funguje od 0km/h (tam nevim jestli je uzaverka diferencialu, ale rek bych ze klouzalo 1 kolo, zadnyho skubnuti sem si nikdy nevsimnul). Vim to bo sem s tim najizdel do garaze do pomerne strmyho stoupani. Leda oktavka 4x4 kde sepne haldex ... s tm ale nemam zkusenost.
Napsal: 13 pro 2006, 18:23
od Salám
AstraDTI píše:Astra nic takovyho nema (uzaverku difu). A u oktavky to funguje od 0km/h (tam nevim jestli je uzaverka diferencialu, ale rek bych ze klouzalo 1 kolo, zadnyho skubnuti sem si nikdy nevsimnul). Vim to bo s tim najizdim do garaze do pomerne strmyho stoupani. Leda oktavka 4x4 kde sepne haldex ... s tm ale nemam zkusenost.
Tak potom jsem měl asi nějaké divné auto....když máš normálně zapnuto ASR/TC tak kliďo piďo zahrabeš a to docela dlouho..až po rozjezdu na těch zhruba 20 to začne omezovat výkon motoru apod. Kdyby to fungovalo od 0, tak kdybys zapad, tak by Ti to nedovolilo vůbec protáčet kola na místě..bych řek..
Napsal: 13 pro 2006, 18:27
od AstraDTI
Jezdil sem oktavku rv2004 a ta nedovolila hrabat ani z 0. Pro vyjezd ze zaveje se melo ASR vypinat. V astre mam TC plus (nelze vypnout) ktery umozni prokluz obou kol najednou (jenom zabranuje aby se jedno tocilo rychlejs) takze v zaveji se roztocej vetsinou obe. Na suchu jednicka jen tak hvizda, ale brutalni pruhrab s TC plus nejde.
Napsal: 13 pro 2006, 18:34
od Salám
http://www.volkswagen.cz/page.php?chapt ... a&show=asr
Obsahuje elektr. uzávěrku dif. akorát s tou rychlostí jsem se sek

Napsal: 13 pro 2006, 19:03
od AstraDTI
Ta "elektronicka uzaverka diferencialu" je EDS:
"EDS pomáhá při rozjíždění, pokud mají poháněná kola jedné nápravy rozdílný záběr. Systém EDS přibrzdí pomocí elektronického řízení protáčející se kolo, tak, aby druhé kolo na téže nápravě mohlo přenášet hnací sílu na silnici. Tento systém je pro řidiče užitečný tím, že mu umožňuje bezpečný rozjezd i na kluzké vozovce."
Cili to same co ma TC plus. Zadne uzavreni diferencialu se nekona, pouze to funguje podobne.
Napsal: 14 pro 2006, 10:13
od Princ William
Napsal: 14 pro 2006, 10:20
od Luky
To je naky divny, ne? Jaktoze ti piskaj kola pri zaplym TC? Jeste bych to pochopil u jednicky na chvili, nez TC zareaguje, ale u prerazeni.... zas tak silny auto nemas

Napsal: 14 pro 2006, 10:27
od Princ William
Napsal: 14 pro 2006, 10:29
od Princ William
Zigi píše:ale neni nad 1

no kdyz tomu das fakt sodu na jedna s zapnutym TC tak vzdycky cekam kdy si ji flaknu vo celni sklo.
Napsal: 14 pro 2006, 10:31
od Luky
Tak na to dej dvojty turbo, kdyz je ti tohle malo, a uvidis ten hukot
