Stránka 2 z 4
Napsal: 12 pro 2006, 11:45
od Happy
Zigi píše:Happy píše:Rvát tam za jízdy jedničku může jen ženská nebo Pinochio.

Zkus pri absolutne studenem motoru pri cca 5-10km/h hodit 2 a uvidis jak ti to bude skakat!Radsi s meziplynem hodim jednicku

To jsem dělal naposledy ve vétřasce v autoškole, pak jsem jí dal napít z kopce a kardanka skákala po dálnici v protisměru až do lesa, učitel se málem posral.

jednicka
Napsal: 25 pro 2006, 15:27
od Dave_666
pokud vim, vsechny moderni auta maji jednicku uz davno synchronizovanou ..... Jinak ted taky resim, zda nevymenim olej v prevodovce, protoze mi jde za nizkych venkovnich teplot radit velice spatne dvojka, po ohrati uz je vse v pohode ....
Napsal: 09 led 2007, 12:46
od AstraDTI
Ja sem si pred par dny nechal seridit razeni v autorizaku za 150 a jde to jako kdyz to bylo novy. Jinak dvojka sla ztuha i u funglovky a nesla zaradit z jednicky jednim pohybem - bylo potreba na urovni neutralu zatlacit vic doleva nez 1, to samy ted po serizeni.
Napsal: 09 led 2007, 12:49
od Happy
AstraDTI píše:Ja sem si pred par dny nechal seridit razeni v autorizaku za 150 a jde to jako kdyz to bylo novy.
jj, to seřízení v některejch případech pomáhá.

Re: jednicka
Napsal: 09 led 2007, 12:57
od TOMHAJ
Dave_666 píše:pokud vim, vsechny moderni auta maji jednicku uz davno synchronizovanou ..... Jinak ted taky resim, zda nevymenim olej v prevodovce, protoze mi jde za nizkych venkovnich teplot radit velice spatne dvojka, po ohrati uz je vse v pohode ....
hodilo by se tu,kdyby tu nekdo dal do technicky sekce vymenu oleje v prevodovce,myslim,ze investice par korun do noveho oleje,tesneni stoji za to

Napsal: 09 led 2007, 13:34
od Andrew
Jednička je každopádne synchronizovaná, ale tlačit (lepé řečeno rvát) jí tam za jízdy (hlavně při větší rychlosti) není zrovna nejlepší nápad.
To je ale můj názor, někdo může se mnou nesouhlasit.
Napsal: 09 led 2007, 13:39
od Happy
Andrew píše:
To je ale můj názor, někdo může se mnou nesouhlasit.
a někdo souhlasit

Napsal: 09 led 2007, 13:49
od Andrew
To taky může. Dík za podporu.
Napsal: 09 led 2007, 15:32
od AstraDTI
No rvat jednicku za jizdy je prasarna, nicmene ve velkomestskym provozu se tam holt obcas 1 musi dat pri maly rychlosti. Ja pouziju budto meziplyn nebo za staleho maleho tlaku na fofrklacek pribrzduju a vono to tam zapadne.
Napsal: 09 led 2007, 15:57
od ondrazalsky
kdyz uz je tady debatka o razeni jednicky / dvojky za jizdy atd, tak ciste TEORETICKY: klasicky rozjezd na jednicku, pak slapnu na spojku, auto stale v pohybu (treba se i rozjede - je to skopce), a ja (pomalu nebo rychle) poustim spojku (mam tam porad tu jednicku). stane se neco? jasne ze to cukne, ale umira prevodovka, spojka nebo neco jineho?
jinak jednicku za jizdy davam obcas v pripadech tak pomaleho pohybu, ze dvojka by fakt nicila spojku (mame na vyjezdu z ulice takove misto pres retarder, a uplne zastavovat se mi nechce, stejne jako v mestskem provozu a popojizdeni se to obcas stane). vsiml jsem si, ze zastudena musim SKORO zastavit, abych tam tu jednicku narval, kdezto zatepeho motoru to jde hladce i pri "vyssi" rychlosti...
Napsal: 09 led 2007, 16:23
od AstraDTI
ondrazalsky píše:kdyz uz je tady debatka o razeni jednicky / dvojky za jizdy atd, tak ciste TEORETICKY: klasicky rozjezd na jednicku, pak slapnu na spojku, auto stale v pohybu (treba se i rozjede - je to skopce), a ja (pomalu nebo rychle) poustim spojku (mam tam porad tu jednicku). stane se neco? jasne ze to cukne, ale umira prevodovka, spojka nebo neco jineho?
jinak jednicku za jizdy davam obcas v pripadech tak pomaleho pohybu, ze dvojka by fakt nicila spojku (mame na vyjezdu z ulice takove misto pres retarder, a uplne zastavovat se mi nechce, stejne jako v mestskem provozu a popojizdeni se to obcas stane). vsiml jsem si, ze zastudena musim SKORO zastavit, abych tam tu jednicku narval, kdezto zatepeho motoru to jde hladce i pri "vyssi" rychlosti...
Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
Stane se to ze spojka prenese pohyb kol na motor, tomu se zvednou otacky nad volnobeh a pokud neslapnes na plyn tak to utne privod paliva coz zpusobi cuknuti. Pokud pustis spojku rychle tak prenasis pomerne velkej raz celym prevodovym systemem i motorem.
Za tepla jde radit obecne lepe a s mensi silou na pace protoze pri vyssi teplote ma olej lepsi mazaci schopnosti.
Napsal: 09 led 2007, 16:37
od ondrazalsky
AstraDTI píše:
Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
presne tak. stalo by se motoru (prevodovce) stejne zlo, jako kdyz se tam treba snazim narvat jednicku za jizdy?
jinak je mi jasne, ze cim nizsi prevodovy stupen je zarazeny, tim vetsi raz motor a prevody pri pusteni spojky za jizdy (bez plynu) dostanou.
Napsal: 09 led 2007, 16:47
od AstraDTI
To je uplne neco jinyho a kdyz se necha spojka citlive klouznout tak to ani nemusi cuknout. V tom bych problem nevidel.
Napsal: 09 led 2007, 17:12
od Arwy
ondrazalsky píše:AstraDTI píše:
Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
presne tak. stalo by se motoru (prevodovce) stejne zlo, jako kdyz se tam treba snazim narvat jednicku za jizdy?
jinak je mi jasne, ze cim nizsi prevodovy stupen je zarazeny, tim vetsi raz motor a prevody pri pusteni spojky za jizdy (bez plynu) dostanou.
1, ak tam máš jednotku zaradenú tak pri púšťaní spojky sa cez jej trecie kotúče – lamely zrovnajú otáčky medzi vstupným hriadeľom prevodovky a výstupným hriadeľom motora. Pokiaľ to neurobíš pri extrémnej rýchlosti (hrozilo by pretočenie motora), tak si to odnesie len obloženie v spojke, čo je bežný „spotrebný materiál“.
2, pokiaľ jednotku nemáš zaradenú a snažíš sa ju zaradiť za jazdy pričom Ti to ide ľahko, tak je to to isté ako prvý prípad. Ak sa Ti však radí ťažko, že cítiš akoby to išlo cez zuby, alebo vyvíjaš veľmi veľkú silu na radiacu páku, tak to v krajnom prípade môže spôsobiť poškodenie ozubených kolies v prevodovke, alebo radiaceho mechanizmu.
Tak ako to je s tou jednotkou. Má synchronizáciu alebo nie? Jedni tvrdia že má, iní zase že nie.
Nemáte niekto nejakú fintu, ako odstrániť vôľu, alebo zamedziť jej zväčšovaniu v kĺbe radiacej páky pod koženou manžetou (okrem riadneho mazania)?
Akým spôsobom funguje mazanie prevodovky? Maže sa to len rozstrekovaním oleja, alebo je celý mechanizmus ponorený v oleji?
Napsal: 09 led 2007, 17:21
od AstraDTI
Jednicka IMHO synchronizaci ma. Kdyz se tam narve jakejkoliv kvalt neprimerene rychle a silou tak to muze jit prez zuby. Klasika na dvojce nebo trojce kdyz je uz nacatej synchron - to se clovek ani nemusi moc snazit.