Stránka 2 z 2
Napsal: 14 pro 2006, 21:53
od indet
Kola nafoukaná dusíkem se projevují menší diferencí tlaku v závislosti na okolní teplotě a také o něco pomalejším unikem plynu v případě defektu.
Jinak při nafouknutí pneu dusíkem v ní zůstává jen nepatrné množství zbytkového vzduchu (žádných 10%). On je totiž poněkud větší rozdíl mezi atmosférickým tlakem a provozním tlakem pneu . No na druhou stranu málokomu se opravdu chce při každém uniku jezdit do pneuservisu, kde ti pneumatiku dofouknou již povětšinou grátis a raději ji dohustí na první pumpě. Takže otázka dat plyn či nechat vzduch závisí jen a jen na tobě, ale s plynem nesporně šetříš své pneu.
Napsal: 14 pro 2006, 22:02
od Oťas
S tím únikem je mi to jasný, protože dusík má větší molekuly, proto pomalejší únik, ale s tím že to šetří pneu (u nás) o tom moc přesvědčenej nejsem.... to tak v jižních státech, kde na ně pere celej den slunce a je asfalt, že na něj bosou nohou nevlezeš......

Napsal: 14 pro 2006, 22:13
od indet
U nás můžeš zas mít klidně i -25 °C a to se ti na tlaku pneu sakra projeví. Nemyslíš že podhuštěnéá pneumatika se rychleji opotřebuje?

Napsal: 14 pro 2006, 22:19
od Oťas
To máš pravdu, ale s dusíkem ji musíš taky dofouknout i když né tolik.... takže pořád jsi mně nepřesvědčil o výhodě dusíku....

Napsal: 14 pro 2006, 22:29
od indet
Ja plyn vozím už skoro 6 let. A to zda jej budeš vozit i ty záleží jen na tvém rozhodnutí

Napsal: 15 pro 2006, 06:04
od Oťas
indet píše:Ja plyn vozím už skoro 6 let. A to zda jej budeš vozit i ty záleží jen na tvém rozhodnutí

JAsně, já odpovídal jen na název tématu.... takže pouze můj názor....

Napsal: 15 pro 2006, 06:19
od Sršeň
Ja mám na letných tiež dusík, zatiaľ som nemusel dofukovať, ale mám to nejaké 2 km do pneuservisu, takže v pohode. A či je lepší dusík v pneu? V horúčavách si myslím že áno.
Napsal: 19 pro 2006, 22:28
od Trdlo
Oťas píše:To máš pravdu, ale s dusíkem ji musíš taky dofouknout i když né tolik.... takže pořád jsi mně nepřesvědčil o výhodě dusíku....

To máš pravdu, že klimatické podmínky nejsou takové, aby si musel mít dusík. Ale zapomínáš na tření, ne? Když v létě nafukneš kolo na 2 Bary a ujedeš na dálnici 100km, průměrnou rychlostí 100km/h, tak v gumě budeš mít tlak 2,5-3Bary. Když to foukneš dusíkem, bude tlak v pneu stejný. Tudíž šetříš gumu tím, že ji nerozpínáš vyšším tlakem.
No a v zimě je to přesně obráceně. Vlivem nízkých teplot se objem vzduchu smršťuje, takže klesá tlak......

Napsal: 19 pro 2006, 22:35
od Lomikar
Mě to příjde jako řeření Hovadin

Napsal: 20 pro 2006, 05:38
od Oťas
Souhlasim s tebou, ale opravdu v našich klimatech mi to přijde, jako zbytečnost, protože čím gumu rychleji zahřeješ, tak má lepší přilnavost a to s dusíkem nedocílíš.....

Proto jak jsem už psal .... dusík ANO, ale někde na jihu.
Napsal: 20 pro 2006, 05:40
od Oťas
Zigi píše:Lomikar píše:Mě to příjde jako řeření Hovadin

Me uz to tak prislo davno,ale neresim to

Alespoň je o čem kecat ...

Napsal: 20 pro 2006, 05:55
od Oťas
Pravda, ale tohle není volný téma, ale nazory na dusík... tak se vyjadřujem i když o kravině....

Napsal: 20 pro 2006, 08:47
od Happy
Dusík...?! kdyby Vás zajímal Hliník, tak ten se odstěhoval do Humpolce.
