Stránka 2 z 2

Re: Přestala spotřebovávat olej?

Napsal: 01 pro 2011, 13:28
od kroup
spermin píše:ANO, bohužel, teď mi to taky dělá, na jaře budeme řešit, cena možna až cca 5000 Kč (podle spojky)
zatím to zkusím řešit nějakou přísadou, ale nejsem optimista.
No, mě to tenkrát řekli jen do telefonu, ale na cenu jsem se zeptal, a řekli mi jen práce "pět plus...", tj. minimálně 5000,- :shock:
Proto s tím už přes rok jezdím jak to je.

Re: Přestala spotřebovávat olej?

Napsal: 01 pro 2011, 13:37
od bundeles
Oni na to nepřišli při prohlídce, ale motor prostě žere olej přes gufera ventilů.
Pokud by tam byl tak velký únik pod auto (1,5l na 2000 km), tak by byla celá podlaha zlitá olejem.

Re: Přestala spotřebovávat olej? Ne, nepřestala...

Napsal: 01 pro 2011, 14:33
od kroup
Co tím myslíš "Oni na to nepřišli při prohlídce" Jasně píšu, že na to při prohlídce přišli.
Myslím, že ten olej klidně může unikat jen při jízdě, když je olej zahřátý (tj. řidší) a otáčí se kliková hřídel, takže pod autem při stání se nic neobjeví, jen to umastí tu vanu. A teď jsem četl, že únik přes gufero na hřídeli je nejhorší, když je na straně u setrvačníku, protože olej může natéct do spojky a ta pak prokluzuje. A asi to na té straně mám.

Re: Přestala spotřebovávat olej? Ne, nepřestala...

Napsal: 02 pro 2011, 12:10
od spermin
máš pravdu, ale i při stání se objeví olej, protože ještě stále stéká, pokud se Ti neobjevuje,
nehledej problém v guferu, umyj si jarem tu mastnotu a hned uvidíš, kudy to teče.
Jinak u gufera ta přísada asi nepomůže, ale tonoucí se i stébla chytá. :(
předpokládám, že by se na spojku neměl dostat.

Re: Přestala spotřebovávat olej? Ne, nepřestala...

Napsal: 02 pro 2011, 22:55
od Rabbit_Z22SE
Jestli máš mastnou vanu tak můžeš mít i netěsnost kolem vany. Kamarád to měl u Dieseli takže sme výměnu oleje u jeho Astry spojili s přetěsněním. Koupili sme v Kelly silikon ktomu určený, schodili a očistili vanu, dali silikon a utáhli do kříže. Nic natom není.

Re: Přestala spotřebovávat olej? Ne, nepřestala...

Napsal: 04 pro 2011, 14:53
od Martin.notoric
Doporučuji přečíst něco o olejích. Mýtus třetí - minerál, polosyntetika, syntetika
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
0W40, 5w40 znamaná lepší vlastnosti ZA STUDENA!. Tzn. kdo jezdí často v zimě je lepší použít třeba 5w, maximálně 10w. 15w už bych nedal. Po zahřátí maji oleje stejné vlastnosti. To vpodstatě udává to druhé číslo za w. Tedy w50 by měl být za tepla hustší než w40.
Pokud vám motor nežere olej, je zbytečné dávat hustší. Optimální i pro zimní i letní ježdění je tak 5w40, kdo nejezdí často v zimě může klidně dát 10w40. Já sem do starý Fiesty dával 10w40 i na zimu. Taky to jezdilo, ale ty studený starty nic moc. Bylo znát, že motor točí pomalejc při startu. Trvalo to chvíli, než se pořádně rozeběh.

Na pojmy syntetika, polosyntetika se dneska už nehraje. Můžu mít olej 5w40 a bude mít minerální základ, ale to neznamená, že by byl méně kvalitní. Je to úplně jedno.