Napsal: 18 úno 2006, 15:22
Promiň, ale moc mi to není jasné já prostě nechápu jaktože při višších otáčkách to nežere benzín
Forum pro majitele vozů Opel Astra G a Zafira A
https://www.astra-g.cz:443/forum/
nesmíš se dotýkat plynu..... prostě brzdíš motorem. jen v tom případě je to 0,00litruSkoky píše:Promiň, ale moc mi to není jasné já prostě nechápu jaktože při višších otáčkách to nežere benzín
Skoky už to pochopil...asi jsem se špatně vyjadřoval...aby jsme se nedivili,až budem platit i za to....klubo píše:prostě když dáš kvalt a pustíš plyn (a jedeš) tak jednotka vypne přísun paliva (když sou otáčky nad volnoběh) a motor táhne gravitace (z kopce) nebo setrvačnost......... a gravitace a setrvačnoste je zatim zadara
Jasně, že ukazuje, ale je lepší se na tu okmžitou spotřebu nekoukat, protože, když přidáš prudčeji na dvojku a ukáže ti to třeba 25l/100km tak to je brutus....Skoky píše:A chtěl jsem se zeptat jestli ten palubní počítač v astře ukazuje i aktuální spotřebu paliva při jízdě
fabie pri rozjezdu 40Lklubo píše:jj na aktuální spotřebu není radno koukat, způsobuje infarktové stavy
to neni problém na displej dostat u jakýhokoliv auta, většinou neuměj pal. pc zobrazit víc jak 40l/100kmmilosh píše:fabie pri rozjezdu 40Lklubo píše:jj na aktuální spotřebu není radno koukat, způsobuje infarktové stavy
ať sem se snažil jak sem moch tak sem tudle myšlenku teda nepochil obzvlášť to o větším opotřebovávání brzd a zhasnutí motoru....Takmerstarec píše:Zaujimava diskusia o jazde z kopca na 5-ty prevodovy stupen. Ak sa neslapne ani jemne na plynovy pedal, je zatvorene vstrekovanie paliva, nevznikaju ani ziadne spaliny, z ktorych cast prepustana cez EGR by sa pri ich existencii mala vracat do nasavacieho kanala (pre znizovanie vysokych teplot pri spalovani - norma Eur4 na znizovanie NOx). Ak sa vsak potrebuje malinko pridat plyn, vznika otazka, su pri jazde z kopca vo valcoch rovnake tlakove a spalovacie podmienky ako ked je motor zatazeny pre prekonavanie odporov (vzduchu, valive odpory pneumatik) pri jazde po rovine ? Snad este rozdielnejsie mozu byt tieto podmienky pri jazde z kopca pri podradovani na nizsie prevodove stupne. Nemozu byt tie ine, nie bezne, podmienky pricinou zanasania EGR ventila a prepustacich kanalov recirkulacie spalin, co byva asi najcastejsou prvou poruchou motorov u Opela ? Kedze vymena ventila nebyva lacnou zalezitostou, ak by sa taketo podozrenie potvrdilo, nebude jazda na volnobeh, ktory predpokladajme EGR nezanasa ale iba stoji nejake peniaze, u mnohych vodicov nebezpecna ? Naviac si viacej opotrebovavaju brzdy a vystavuju sa riziku zhasnutia motora a straty ovladania auta sposobene odstavenim ABS a posilnovania riadenia. Ukazuje sa, ze je to zlozity problem a mali by sa k nemu niekde vyjadrit priamo vyrobcovia alebo este lepsie vyvojari z Powertrainu.