Stránka 2 z 3

Napsal: 18 úno 2006, 15:22
od Skoky
Promiň, ale moc mi to není jasné já prostě nechápu jaktože při višších otáčkách to nežere benzín

Napsal: 18 úno 2006, 15:28
od Návštěvník
Skoky píše:Promiň, ale moc mi to není jasné já prostě nechápu jaktože při višších otáčkách to nežere benzín
nesmíš se dotýkat plynu..... prostě brzdíš motorem. jen v tom případě je to 0,00litru

Napsal: 18 úno 2006, 15:31
od Skoky
Aha tak to jo moc ti díky za vysvětlení :D

Napsal: 18 úno 2006, 20:03
od Vojta
prostě když dáš kvalt a pustíš plyn (a jedeš) tak jednotka vypne přísun paliva (když sou otáčky nad volnoběh) a motor táhne gravitace (z kopce) nebo setrvačnost......... a gravitace a setrvačnoste je zatim zadara :lol:

Napsal: 18 úno 2006, 21:57
od Oťas
klubo píše:prostě když dáš kvalt a pustíš plyn (a jedeš) tak jednotka vypne přísun paliva (když sou otáčky nad volnoběh) a motor táhne gravitace (z kopce) nebo setrvačnost......... a gravitace a setrvačnoste je zatim zadara :lol:
Skoky už to pochopil...asi jsem se špatně vyjadřoval...aby jsme se nedivili,až budem platit i za to.... :D, když se platí na horách za vzduch.... :?

Napsal: 19 úno 2006, 13:48
od Skoky
Už jo jen mi to nešlo do hlavy jak může zařazená rychlost mít menší spotřebu než neutrál. Tak díky za vysvětlení

Napsal: 19 úno 2006, 14:02
od Skoky
A chtěl jsem se zeptat jestli ten palubní počítač v astře ukazuje i aktuální spotřebu paliva při jízdě

Napsal: 19 úno 2006, 14:21
od Oťas
Skoky píše:A chtěl jsem se zeptat jestli ten palubní počítač v astře ukazuje i aktuální spotřebu paliva při jízdě
Jasně, že ukazuje, ale je lepší se na tu okmžitou spotřebu nekoukat, protože, když přidáš prudčeji na dvojku a ukáže ti to třeba 25l/100km tak to je brutus....
Jinak ukazuje všechno - průměrnou spotřebu ,okamžitou, dojezd na zůstatkovej benzín, kolik ti to sežralo od vynulování atd....

Napsal: 19 úno 2006, 14:47
od Vojta
jj na aktuální spotřebu není radno koukat, způsobuje infarktové stavy :P

Napsal: 19 úno 2006, 14:53
od milosh
klubo píše:jj na aktuální spotřebu není radno koukat, způsobuje infarktové stavy :P
fabie pri rozjezdu 40L :lol:

Napsal: 19 úno 2006, 18:11
od Marcel
milosh:to je snad u 1,2 trojvalca nie? :shock:

Napsal: 19 úno 2006, 18:21
od Vojta
milosh píše:
klubo píše:jj na aktuální spotřebu není radno koukat, způsobuje infarktové stavy :P
fabie pri rozjezdu 40L :lol:
to neni problém na displej dostat u jakýhokoliv auta, většinou neuměj pal. pc zobrazit víc jak 40l/100km

Ale co to urobi s recirkulaciou spalin ?

Napsal: 19 úno 2006, 22:43
od Takmerstarec
Zaujimava diskusia o jazde z kopca na 5-ty prevodovy stupen. Ak sa neslapne ani jemne na plynovy pedal, je zatvorene vstrekovanie paliva, nevznikaju ani ziadne spaliny, z ktorych cast prepustana cez EGR by sa pri ich existencii mala vracat do nasavacieho kanala (pre znizovanie vysokych teplot pri spalovani - norma Eur4 na znizovanie NOx). Ak sa vsak potrebuje malinko pridat plyn, vznika otazka, su pri jazde z kopca vo valcoch rovnake tlakove a spalovacie podmienky ako ked je motor zatazeny pre prekonavanie odporov (vzduchu, valive odpory pneumatik) pri jazde po rovine ? Snad este rozdielnejsie mozu byt tieto podmienky pri jazde z kopca pri podradovani na nizsie prevodove stupne. Nemozu byt tie ine, nie bezne, podmienky pricinou zanasania EGR ventila a prepustacich kanalov recirkulacie spalin, co byva asi najcastejsou prvou poruchou motorov u Opela ? Kedze vymena ventila nebyva lacnou zalezitostou, ak by sa taketo podozrenie potvrdilo, nebude jazda na volnobeh, ktory predpokladajme EGR nezanasa ale iba stoji nejake peniaze, u mnohych vodicov nebezpecna ? Naviac si viacej opotrebovavaju brzdy a vystavuju sa riziku zhasnutia motora a straty ovladania auta sposobene odstavenim ABS a posilnovania riadenia. Ukazuje sa, ze je to zlozity problem a mali by sa k nemu niekde vyjadrit priamo vyrobcovia alebo este lepsie vyvojari z Powertrainu.

Napsal: 19 úno 2006, 22:49
od Oťas

Re: Ale co to urobi s recirkulaciou spalin ?

Napsal: 19 úno 2006, 23:18
od Vojta
Takmerstarec píše:Zaujimava diskusia o jazde z kopca na 5-ty prevodovy stupen. Ak sa neslapne ani jemne na plynovy pedal, je zatvorene vstrekovanie paliva, nevznikaju ani ziadne spaliny, z ktorych cast prepustana cez EGR by sa pri ich existencii mala vracat do nasavacieho kanala (pre znizovanie vysokych teplot pri spalovani - norma Eur4 na znizovanie NOx). Ak sa vsak potrebuje malinko pridat plyn, vznika otazka, su pri jazde z kopca vo valcoch rovnake tlakove a spalovacie podmienky ako ked je motor zatazeny pre prekonavanie odporov (vzduchu, valive odpory pneumatik) pri jazde po rovine ? Snad este rozdielnejsie mozu byt tieto podmienky pri jazde z kopca pri podradovani na nizsie prevodove stupne. Nemozu byt tie ine, nie bezne, podmienky pricinou zanasania EGR ventila a prepustacich kanalov recirkulacie spalin, co byva asi najcastejsou prvou poruchou motorov u Opela ? Kedze vymena ventila nebyva lacnou zalezitostou, ak by sa taketo podozrenie potvrdilo, nebude jazda na volnobeh, ktory predpokladajme EGR nezanasa ale iba stoji nejake peniaze, u mnohych vodicov nebezpecna ? Naviac si viacej opotrebovavaju brzdy a vystavuju sa riziku zhasnutia motora a straty ovladania auta sposobene odstavenim ABS a posilnovania riadenia. Ukazuje sa, ze je to zlozity problem a mali by sa k nemu niekde vyjadrit priamo vyrobcovia alebo este lepsie vyvojari z Powertrainu.
ať sem se snažil jak sem moch tak sem tudle myšlenku teda nepochil obzvlášť to o větším opotřebovávání brzd a zhasnutí motoru....